Mooi peuterboek?

Wie heeft er een titel van een mooi peuterprentenboek voor me? Liefst een boek met een harde kaft! En vanaf 2 jaar.

Alvast bedankt!!

ik ben fan van rupsje nooitgenoeg.

Of van De mol die wilde weten wie er op zijn kop had gepoept.

Of Berenjacht.

Of de boeken van Elmer

alles wat hierboven genoemd werd :lol:

En van uitgeverij Clavis is er een hele peuterboeken serie.

Bladen zijn niet van karton, maar wel van dik peuterbestendig karton en zitten hele leuke boeken bij die aansluiten bij de interesse en dagelijks leven van peuters.

Stan is helemaal wel van het boekje “ik zou wel een kindje lusten”… Over een krokodilletje die elke dag banaantjes moet eten van zijn ouders en op een dag wil hij geen banaantje meer maar een kindje. Maar hij blijkt veel te klein te zijn om een kindje te pakken en gaat weer snel naar papa en mama toe om toch maar banaantjes te eten zodat hij heel groot en sterk wordt.

Ik vind de “bobbi” boekjes ook altijd leuk.

En natuurlijk rupsje nooitgenoeg en de mol inderdaad…

De rode paraplu is hier zeer geliefd! Zonder tekst mooie platen, zelf lekker het verhaal erbij verzinnen!

Hier een peuter die helemaal weg is van Bommes (Jane Simmons).

Oke, staan vooral boeken bij vanaf 3 jaar, maar heel veel van die boeken hebben wij ook al eerder gelezen, kijk maar voor meer suggesties:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=94288&highlight=

Al was Jasper op deze leeftijd vooral gek op:

-Varkentje Jan ziet het verschil(over tegenstellingen=vooral leuk om er dan met een hoog/laag stemmetje te praten etc.)

-De vrienden van Elmer (de olifant)

-3 haasjes boeken- er zijn er 3 die eigenlijk pas vanaf 3 jaar zouden moeten zijn, maar Jasper was er al veel eerder gek op. Over drie haasjes die naar bed gaan/ gaan eten/op de Wc plassen. In het begin doen ze van alles fout maar mama helpt ze om het aan het eind toch goed te doen. Erg leuk omdat het rijmt. Zo vaak gelezen dat ik’t gedeeltelijk uit mijn hoofd ken :oops:

hieronder een pagina uit het boek:

De reeks van Gonnie en Gijsje

Jaaa, die zijn leuk! Hier ook favo. Al is m’n kleinste nu bijna 3 en begint de belangstelling echt minder te worden. Ik keek met haar al in Gonnie en Gijsje toen ze 1,5 was. Vond ze prachtig.

Monkey is ook erg leuk, dat is een prentenboek van Dieter Schubert, zonder tekst, kun je mooi zelf invullen.

En trouwens meer boeken van Eric Carle (mag ik je vriendje zijn) of van Marianne Busser (Liselotje) die erg de moeite waard zijn.

Oh en Charlie en Lola is ook erg leuk als kinderboek (en DVD, maar dat vroeg je niet, hihi)

Raad eens hoeveel ik van je hou is erg ontroerend.

De mooiste vis van de zee zou ik lezen vanwege de mooie plaatjes die erin staan.

Mijn oppaskindje is helemaal gek van het boek ‘Wat het lieveheersbeestje hoorde’.

Op internet staat hij voor 3-6 jaar, maar ik vind zelf dat hij ook wel voor jonger kan. Het is een leuk verhaal, met erg mooie plaatjes.

Het boek ‘Dottie’s eieren’ is ook erg leuk voor kleintjes.

Verder vind ik zelf de boeken van Elmar ook leuk maar misschien voor wat oudere kindjes.

Pietertje Pet, Het stoute peuter en kleuterboek (of het stoute dingen boek,dat weet ik even niet meer).

Hier ook de ‘Bobbi’ boekjes (hebben ze bijna allemaal :mrgreen: ); is Mila dol op.

Ook de sesamstraatboekjes vindt ze leuk, dan met name die met de kleuterliedjes erin en ook de boeken van Nijntje scoren hier goed :slight_smile:

@mamalena wrote:

Hier een peuter die helemaal weg is van Bommes (Jane Simmons).

Ja, onze peuter ook :mrgreen:

@Vicky S wrote:

De reeks van Gonnie en Gijsje

En Eddie, Ollie :mrgreen: Leuk he?

jaaaaaa…Gonny en Gijsje is hier nu een beetje over maar Ollie blijft favoriet…Olly komt er níet uit! :mrgreen:

En daar kijkt mijn meis dan heel ‘boos’ bij… Behalve aan het einde natuurlijk: Ik ben er uit!, met haar handjes in de lucht. Zo leuk!

Ik weet trouwens zoveel leuke boeken. Ik trek me ook nooit zoveel aan van de ‘aanbevolen leeftijd’ Ik kijk erin en schat het zelf wel in.

Wij hebben het pop-up boek van Rupsje Nooitgenoeg. Erg mooi.

En veel boeken van Ingrid en Dieter Schubert vind ik geweldig. Ik ben helemaal verknocht aan de illustraties.

Dames, bedankt! Hier kom ik al een eindje mee verder…

Nieuwe tips blijven uiteraard welkom.