Montego fiets

Heeft iemand hier ervaring met dit merk?

Ik kocht eigenlijk altijd Batavus fietsen… maar met de Snake’s van mijn jongens ben ik eigenlijk helemaal niet blij dus ik kijk nu uit naar iets anders, maar de keus in grote jongensfietsen is wat minder groot, dus kwam ik uit bij Montego. Ziet er goed uit, maar ik ken het dus helemaal niet.

ken alleen de montego liberty… die heb ik weleens voorbij zien komen in moederfiets topics.

Maar kinderfietsen nog niet van gehoord.

Lune, waarom ben je niet blij met de snake fietsen?

De tandwielen en kettingen verslijten waar je naast staat… Degene die echt NU vervangen moet worden (ik sta werkelijk waar iedere dag kettingen op te leggen) heeft in het voorjaar nog een grote beurt gehad, is vier jaar oud en gewoon op :? Ik heb hem in afgelopen twee jaar talloze keren naar de fietsenmaker gebracht en de tandwielen zijn zelfs al een keer vervangen.

Nu weet ik wel dat wij geen normaal verbruik hebben van een fiets, veel meer km’s en geen mogelijkheid tot binnenstaan, maar de simpele hemafiets die we ook hebben staan heeft me echt veel minder geld (fietsenmaker) en gedoe gekost…

ken montego kinderfietsen niet eigenlijk…



Hier hebben wel een Batavus Gabana voor Niek, 24 inch. Een Yabber voor Peet en een nikszeggend vaag merk van prijskiller voor Mies.



Maar als de fietsen buiten moeten staan, dan zou ik vooral letten op het materiaal waar de tandwielen van gemaakt zijn en er ook niet teveel voor willen uitgeven.



Welke maat moet je hebben dan? want vanaf 26 inch zou je ook kunnen kijken naar de fietsen van BSP… zijn echt meer dan prima en redelijk betaalbaar…

dat merk ken ik ook niet, maar kwam ik wel al tegen.

Hij gaat al naar een 28 inch :shock: Lastige maat wel, want hij moet wel een kleinere framemaat hebben en grotere zijn er gewoon veel meer. En ik zag ergens bijv de batavus blockbuster 26 inch voor 199 euro, 28 inch voor 399 euro :shock: Das ook een beetje jammer…

zijn er geen merken waar het frame relatief klein van valt en dat je wel naar die grotere wielmaat toe kan?

Die tussenmaten zijn idd relatief duurder (zegt de gek die ook van die tussenmaten heeft met ‘raar’ groeiende kinderen :lol: ).



Hier heeft de oudste ook een snake, maar die staat binnen en daar verder geen problemen mee.

wacht maar, wacht maar :lol: Nee ik hoop het niet voor je, maar ik hoorde anderen op school er ook al over.



Hij kan wel op een 28 inch hoor, maar daarin heb je verschillende framematen, 48cm, 51,53,57, 61. Dus ik zoek naar een van de kleinere maten en dan heeft hij dus wel al een herenfiets waar hij hopelijk wat jaartjes mee toe kan.

dit is al een 2e hands snake via MP.

Buurjongetje heeft ook een 2e hands… bij school staat er nog eentje.



Ben benieuwd…

Hij was gelukkig niet duur via MP, dus mocht hij ZL2 niet halen… dan is het geen hele grote ramp :slight_smile: (jammer, maar geen ramp).

wij maken ook veel km’s (geen auto), en onze wildebras heeft ook een snake. Geen problemen met spaken en kettingkast (staat wel binnen). Fiets krijgt regelmatig vliegles, en kan dat allemaal hebben (de bel, lamp en kettingkast niet uiteraard). Met de fiets op zich (frame en wielen etc) is niks mis.

Vandaar dus ook mijn vraag. Maar als je wel nare ervaringen ermee hebt, dan snap k dat je op zoek gaat naar een andere fiets.



Ik heb eigenlijk geen zinnige aanvullingen :wink: Succes met je zoektocht

jammer…

Ja op de tandwielen en kettingen na mankeert er hier ook niks aan hoor, maar ook onze fietsenmaker vond het toch niet echt normaal dat hij ons elke paar maanden weer zag.

Manlief heeft een BSP herenfiets met de 1na kleinste framemaat… hij vind het echt een superfijne fiets en hij staat hier ook regelmatig buiten (te lui om binnen te zetten)



Sparta Young is over het algemeen ook erg goed. Zelf vind ik Batavus vaak te zwaar fietsen in vergelijk met andere merken. Maar de Gabana van Niek is 2e hands van MP afgeplukt voor 80 euro. Kan er niks van zeggen want ze fietst er heerlijk op, heeft 3 versnellingen en hij is gewoon prima.



Ik ga in Januari een andere fiets kopen, naast mijn moeder fiets… ik wil gewoon een fijne stadsfiets met alleen een zitje achter voor overdag als ik alleen Suus heb.



En dat word dus ook een BSP. De BSP Bold. :smiley:

Ik heb een montego liberty mama fiets, Die voldoet meer dan goed, kinderfietsen weet ik niet. Ik heb hem nou 2 jaar.

Wij vonden de batavus Snake ook erg tegen vallen. Spaken die er uit gingen, veel dingen die los kwamen te zitten enzo. En dat terwijl hij hier alleen gebruikt word voor huis, school en weer terug. Af en toe een keertje 12 km naar opa en oma. ( voor het spelen hebben ze een crossfiets) En hij staat altijd binnen. Behalve op school. ( maar als het regent breng ik ze met de auto)



Montego :think: Ik weet het niet… het is volgens mij een b merk. Niets mis mee maar de afwerking is gewoon minder mooi. De damesfiets van mijn zusje van dit merk houd zich niet echt mooi. En die fietst helemaal bijna niets :lol:



Misschien eens vragen bij een goede speciaalzaak? Uitleggen hoe en waarvoor hij gebruikt word?

Oh jee :shifty:

Montego staat inmiddels in de gang hier. Zoals ik al zei, hij moest echt nu vervangen worden :wink:

Ik heb er eentje van mp gehaald voor 150euro, niet van nieuw te onderscheiden en maar een paar km op gefietst wegens omstandigheden… werd ons verteld. Zo te zien klopt dat wel.

Voor dat bedrag durfden we het wel te gokken wb het merk :smiley: Zoonlief is er iig super blij mee (vooral het kmtellertje wat erop zit). Wel gek hoor, mijn zoon fietst op een herenfiets :shock:



We hebben overigens wel besloten de schuur flink uit te gaan mesten… Er staan heel wat spullen die niet veel gebruikt worden en we hebben nu twee kinderen met hele goede fiets en de derde volgt binnenkort… dus dat moet eigenlijk gewoon binnenstaan. Gewoon zonde.

Ik heb mijn Montego liberty al 4 jaar, en die is echt nog prima.

En als je ziet hoeveel ik er soms op vervoer…

Hopelijk bevalt hij jullie goed!