Monster!!!!

Mijn kleine vent ziet sinds een week of twee ‘monsters’ in zijn kamertje. Uiteraard verschijnen deze engerds altijd midden in de nacht en zorgen ze voor een enorme paniekaanval bij onze kleine man. Hij schreeuwt moord en brand en wil absoluut niet meer in zijn eigen bedje slapen daarna. :shifty:

laten zien dat er niets is, helpt niet.

Het monster wegjagen helpt niet want hij is er van overtuigd dat hij weer terugkomt.

Iemand nog tips? Want mama en papa willen nu ook wel weer eens een paar nachtjes rustig slapen :frowning:

Tjah ik heb het ook met mijn oudste gehad. Ik zei dan heel streng tegen de spook dat ie weg moest gan. (“hup nu weg, souf moet slapen. Neee spook NU! anders pak ik de spokenspray”)

Nou 9 van de 10 keer moest ik inderdaad de spokenspray gebruiken want dan was ie weer terug. Dus ik met de deo van mijn man :mrgreen: door zoonliefs slaapkamer. Spoken vinden het vies ruiken en gaan snel naar buiten.

Werkte erg goed hier.

HIer ook de spook weg gejaagd en we hebben een nachtlampje op dr kamer gezet (nu heeft ze standaard een zaklantaarn in bed haha) als ze dan bang is kan je schijnen door dr kamer en ziet ze dat er niks is en slaapt dan weer in.

Hier altyd allerlei dieren en wij jagen ze ook samen weg en meestal laat ik dan het nachtlampje ook aan erna.

Hier gebeurt het soms wel 4 x per nacht :zzz:

Het nachtlampje hebben we hier inmiddels ook staan. Gisterochtend stond hij naar binnen te kijken in zijn kamertje. Toen ik vroeg waar hij naar keek zei hij: daar staat ie hoor!! en hij wees ergens naar.

Kreeg er de kriebels van. Derek Ogilvie en ghostwisperer schoot nog even door mijn hoofd hahahaha

Spokenspray… mmm misschien wel een goed idee om eens uit te proberen. Even op zoek naar iets wat niet te veel stinkt. (hij gaat altijd nepkuchen als mijn man of ik onze deo’s gebruiken hahaha dus die hoef ik al niet te gebruiken)

@dyfaine: 4 keer per nacht?? :think: Hemeltje… dan mag ik nog niet klagen met 1 keer per nacht.

spokenspray!

Gebruikten wij bij mijn zoon ook. (hij is inmiddels bijna 16)

Neem een stoere spuitfles (gewoon plantenspuit in een leuke kleur)

Plak er een tekening van een monster/spook op met een groot rood kruis erdoor en vullen met water en een paar druppels geurolie!

Succes was hier een garantie!

@mamy wrote:

spokenspray!

Gebruikten wij bij mijn zoon ook. (hij is inmiddels bijna 16)

Neem een stoere spuitfles (gewoon plantenspuit in een leuke kleur)

Plak er een tekening van een monster/spook op met een groot rood kruis erdoor en vullen met water en een paar druppels geurolie!

Succes was hier een garantie!

Dat deden wij ook en daarnaast hadden we een toverspreuk; hi ha heg, spoken ga maar weg, ik ga lekker slapen, zie me maar eens gapen, jullie gaan nu ook, dag dag gek spook.

Omdat ze dit zelf opzegden, hadden ze het gevoel controle te hebben en dat werkte prima

Daarna nam ik spoken altijd mee de kamer uit, want die moesten terug naar huis om ook te slapen

Of misschien een speciale knuffel bij hem in bed leggen en die “jaagt de spoken weg” of “let goed op hem” of “zorgt ervoor dat er niks kan gebeuren”… verzin er maar wat bij :wink: .

Die spokenspray is trouwens ook goed gevonden :thumbup: !

Succes!