Monkey World verliest zijn oprichter :-((((

Wij kijken hier altijd naar Monkey Business op Animal Planet, al jaren! We vinden het geweldig wat die mensen daar doen! En nu hebben Tim en ik net vanmiddag besloten dat we binnenkort naar Dorset GB willen gaan om het allemaal in het echt te bekijken… Dus ik ging net ff info vergaren op hun site, zie ik dat Jim Cronin, de oprichter van MW en man van Allison al op 17 maart jl. is overleden aan leverkanker :cry: :cry: :cry:



Zo bizar dat er niks over in de media is geweest, ook niet op AP :think: Bij Steve Irwin is zoveel over de hele wereld gegaan… Of was dat alleen maar omdat hij op een spectaculaire manier is overleden :think: :silenced:



Hoe dan ook, ik ben er toch een beetje beduusd van, ik ken hem helemaal niet, maar vind zijn werk zo fantastisch en hijzelf komt ook over als een toffe vent op tv :thumbup: Een groot gemis voor de primaten op deze aardkloot :cry: :cry: :cry:

zo… dat wist ik dus ook niet… ben er ook wel ff stil van… weet zeker dat zijn vrouw en zijn personeel zijn goede werk voortzetten… maar inderdaad raar dat er helemaal niks over is gezegd op animal planet… (kan overigens goed zijn dat hij dat zelf niet wilde)

Schrik er eigenlijk van. Heb net nog gekeken.

:kaars:

Oh jee wat erg zeg.

Wij kijken dus ook altijd…



schik er ook van zeg :kaars:

Wat erg zeg :kaars:

Ik keek dat eerst ook altijd!!!



Steve Erwin is wel meer bekend.

Is ook bij oprah geweest enzo.



En als familie het niet wilt komt het niet op tv.

Ik weet wel dat Steve Irwin vele malen bekender was idd en als Allison het niet wil dan komt het idd niet op tv, maar je zou toch zeggen dat er ergens iets op tv was geweest!? Al was het maar op teletekst ofzo :think: Maar goed, het is gewoon heel verdrietig dat hij er niet meer is en dat hij zo’n zwaar gevecht heeft moeten leveren… De schoonmoeder van een vriendin van ons kampt met dezelfde vorm van kanker op het moment :cry:



Allison gaat idd het goede werk met alle medewerkers voortzetten :thumbup: Gelukkig maar!!



:kaars:

JIM CRONIN



Jim Cronin passed away on March 17, 2007 at Cabrini Medical Center in Manhattan. Born and raised in Yonkers, NY, he has been a resident of Great Britain for more than two decades where he and his wife Alison have operated the internationally renowned ape rescue centre, Monkey World, which works with governments around the world to halt the illegal smuggling of apes out of Africa and Asia. Jim was educated at St. Denis School and Lincoln High School in Yonkers.



During the past 20 years, Jim established himself as an international expert in the rescue and rehabilitation of abused primates, and the enforcement of international treaties aimed at protecting primates from illegal trade and experimentation. Jim founded Monkey World which he and Alison built from a small refuge to a 65 acre wildlife park that is home to more than 160 rescued primates of 16 different species and is rated as one of the most popular family destinations in England. Last year Jim was awarded the honour of Member of the British Empire (MBE) by Queen Elizabeth II for Services to Animal Welfare. The well-loved series, Monkey Business, has documented their frequent rescue missions and undercover investigations throughout Europe and Asia for the past 10 years, and a new series is in production.



Jim had a passion for life and the conservation of wildlife that was an inspiration to all who knew him. His enthusiasm was infectious and he will be missed by all whose lives he touched. Jim’s legacy will continue under the guidance of his devoted wife, Dr Alison Cronin. Monkey World and the numerous projects Jim and Alison set up globally, will continue as a fitting memorial to a man whose life touched so many around the world.



Monkey World have set up a fund in memory of Jim to continue his legacy.



Click here to donate to the Jim Cronin Memorial Fund online.



or donations can be made payable to the Jim Cronin Memorial Fund, and sent to Monkey World - Ape Rescue Centre, Wareham, Dorset BH20 6HH.
We thank everyone



Van de site gehaald. Ik ben er beduust van. Ik volg het programma ook al jaren en ik zou heel graag het park eens willen bezoeken.

ik kijk het ook altijd en lees het nu dus voor het eerst .

ben er beduusd van.

:shock: dit wisten ook wij niet inderdaad…nergens iets van vernomen…

Jeetje ik heb het ook heel wat gezien gedurende mijn bv sessies en tijdens zwangerschap. Nu wat minder (iets minder tijd geloof ik)



Ik ben ook een fan en zou ook graag een keer gaan om het echt te zien en ben ook wel beduusd van dit nieuws.



Op animal planet zijn ook telkens herhalingen enzo, geen idee of er iets recents tussen zit.

Wat verschrikkelijk :cry: ! Ook ik volg het programma al jaren.

oh jah?! Dat wist ik ook niet. Ik ben ook een echte MB fan !



Jeetje ben r even stil van