Mond afvegen na het eten

Ik had hier altijd een washandje (elke dag een schone, is dat te weinig) maar om een of andere reden begint die na de eerste keer naar Jif/Vim (schuurschoonmaakmiddel) te stinken. Snoetepoetsers vind ik te duur om elke dag te gebruiken.



Waarmee doen jullie dat?

een spuugdoekje. Even onder de kraan en vegen maar. en bij broodkruim gewoon met de slab.

Keukenrol (en een beetje warm water)

hier ook een washandje

soms maar een per dag, mar soms ook twee.



hangt een beetje af van de bende



snoetepoetsers vindt ik te duur



vervelend dat je washandjers meteen beginnen te ruiken, hier geen last van, dus geen tips

Gewoon met lotiondoekjes die ik ook voor de billen gebruik…



Ik haal de doekjes van de Hema, die zijn heel fijn en niet zo duur :thumbup:



Groetjes Alex

Eerst met luiersdoekjes van pampers en nu gaat ze gwoon met haar handjes onder de kraan en maak ik min hand nat en was ik zo haar gezicht.

Spuugdoekjes, na iedere maaltijd een nieuwe. Eén keer in de week een spuugdoek en slabber kookwasje, droogtrommel in et voila… de volgende ronde in. Snoetenpoetsers ruiken zo chemisch (en zijn prijzig), vind ik dan hè :wink:.

Ik gebruik de billendoekjes van Hema… Die zijn niet zo duur en je doet heel lang met zo’n pak.

Bedankt voor de reakties.



Ik vind snoetepoetsers en billendoekjes ook te duur en te veel ruiken voor dit doel.



Ook heb ik met 3 kinderen te maken waarvan minimaal 2 altijd met een vieze mond uit elke maaltijd komen.



Mijn spuugdoekjes heb ik laatst aan mijn zus gegeven… :wall: maar ik had er ook niet zoveel gehad dat ik voor elk kind en elke maaltijd eentje kon gebruiken.



Bij de kraan handen en gezicht wassen, doe ik wel eens, maar soms rennen ze zo snel van tafel af, dat het wel handig is als ik met ‘iets’ erachteraan kan rennen. Misschien moet ik ze toch maar eens tafelmanieren leren :mrgreen: !

Anders spuugdoekjes bij de Zeeman kopen, daar heb je er 3 voor € 1,00 volgens mij… ik vind ze prima :thumbup:



Of inderdaad tafelmanieren ha ha “handen omhoog naar de keuken lopen”



Groetjes Alex

'n doos kleenex op tafel!

kleenex en pamperbillendoekjes… :thumbup:

Keukenpapier. Dat staat standaard op tafel. Ik heb twee knoeipotten. Laat ik het sterker vertellen, Anyk eet netter dan Yoni :think: Als we Yoni haar gang laten gaan eet ze met haar handen. Anyk eet met vork en handen. Vandaag zelfs met mes en vork :inlove: Na het eten een spuugdoekje even nat maken of een theedoek/handdoek die daarna in de was kan. Ik vind billendoekjes zo vies voor het gezicht. Die dingen stinken. Ik gebruik ook nooit zeep voor het gezicht, gewoon schoon water. Maar dat komt omdat ik zelf een hele gevoelige huid heb en als kind exceem had. Zodra ik zeep gebruik zit ik er gelijk weer onder. Bij mijn kinderen probeer ik het maar niet uit.

Hier ook een kleenexdoos standaard op tafel of de keukenrol en als het echt een knoeiboel is gebruik ik spuugdoekjes. Het mooie is dat Puck zelf haar mondje afveegt, echt grappig om te zien. Voordat ze begint met eten vraagt ze al om een tissue. En heeft een hekel aan vieze handjes haha.



Er is mij een keer verteld dat washandjes zeer bacteriegevoel zijn en dat je ze na 1 keer gebruiken beter in de was kunt doen.



Hoe doen jullie dat met handdoeken als ze in bad geweest zijn.

Ik sprak van de week iemand die gebruikt 3 handdoeken als ze haar dochtertje afdroogd. Tja, dan kom je nooit door je was heen denk ik.

Ik gebruik een badlaken als handdoek.



Lekker groot en kan je je kind goed inwikkelen zonder dat ze het koud krijgen en zo doe ik iedere keer een stukje wegslaan en dan afdrogen.



Zo gebruik ik er steeds maar 1 handdoek.



Voor mijn jongste zoon gebruik ik wel 2 hydrofiele luiers.

1tje om om hem heen te slaan zodat hij geen kou vat en andere om te afdrogen.



Gaat heel goed hier. en heb geen bergen was :smiley:

Ik gebruik de billendoekjes van kruidvat.



Erg handig, prijs valt wel mee.



Ik heb ook geprobeerd met spuugdoekjes, maar vond dat niet echt werken.

Ik gebruik voor de jongens sinds ze een jaar of 2 zijn (omdat de volgende baby de hydrofiel luiers als handdoek ging gebruiken) een gewone handdoek. Ik droog ze af in de badkamer, waar ik de verwarming wat hoger zet voordat ze erin gaan en ik doe alvast bovenkleding aan zodat ze niet te snel afkoelen voordat ze in bed gaan.



Mijn dochter heeft een badcape en een hydrofiel luier als handdoek.

na het badje…twee hydrofiel luiers…eentje waarmee ik afdroog (hem afdroog) en eentje waarmee hij zichzelf ‘afdroogt’ :mrgreen: :wink: :mrgreen:

Ik blijf bij de Poets-je-toet doekjes of snoetenpoetsers.

Prijs valt wel mee als je ze in een aanbieding koopt.

Droge doekjes zijn vaak te ruw.



Een washandje… dan blijf ik aan de gang, want iedere keer als hij een vieze neus heeft pak ik echt geen schone.

Dus gewoon de snoetenpoetsers. Hij vraagt er zelf nu ook al om en maakt zelf zijn neusje of mondje schoon :lol: .



En billendoekjes kunnen irritatie geven. En zijn vaak ook niet zo lekker.

Maak er zelf je mond maar eens mee schoon… (kan soms erg branden) Maar dat is per merk ook weer verschillend. :roll:





En na het badje… een badlaken… heerlijk en na 1x gebruik in de was!