moment bevallen voorspelbaar?

uiteraard weet ik wel dat een bevalling meestal niet te voorspellen is :slight_smile:

Toch ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Mijn eerste kwam met 39+1, de tweede en vierde met 40+5. (derde was ingeleid met 37 weken dus dat telt niet :wink: ).

Nu verwachten we in augustus een ukje, zou ik er een beetje vanuit kunnen gaan dat dat dan ook rond de 40+5 zal gebeuren? Of valt er geen peil op te trekken?

En wat gewicht betreft: de eerste drie waren rond de 3200-3400 gram, de 4e was 8 pond. Ik ben een beetje bang voor een grote baby, heeft iemand ervaring met "hoe meer kinderen, hoe zwaarder het kind??"of is dat een beetje onzin…

Vaak beval je steeds later naarmate je meer kids krijgt, omdat je dus al meer ruimte hebt. Daardoor zijn de baby’s ook weer wat zwaarder…

Zelf ben ik bevallen met 35w 2e 38w5d en 3e met 39w, dus steeds wat later. Eerste 2 waren precies 2950g en derde was 3490g

dank je :slight_smile:

ik ws net bij mn VK en die vertelde me dat ik ervan kon uitgaan (al kan het natuurlijk altijd anders gaan) dat deze kleine ook rond de UD komt, omdat de anderen dat ook gedaan hebben. Blijkbaar vind mijn lijf die termijn wel prima…

Komt me goed uit :wink:

Oja, en wat het gewicht betreft: volgens de VK kan ik er geen enkele invloed op uitoefenen (of ik moet gaan roken :naughty: ) dus daar leg ik me maar bij neer dan…liefst een ukje van een pond ofzo, maar ja…we zullen zien :smiley:

Ik heb ‘maar’ twee kinderen, dus dan is er toch minder ‘opbouw’ zichtbaar. Maar bij de eerste ben ik ingeleid met 41+5 en ze woog 4570 gram en was 56 cm. Bij de tweede was ik dus ook bang voor een grote baby, maar ze woog 3485 gram en was 50 cm. En ze kwam uit zichzelf met 40+2. Hier was er dus geen peil op te trekken. Misschien kun je om een groeiecho vragen (al krijg je die bij steeds meer praktijken automatisch) als je je zorgen maakt?

hier niet hoor dat hoe meer kinderen steeds later heb 6 kinderen en de rest kwam eerder dan de eerste

oudste op uitgerekende datum 2de 1 week eerder 3de 2 weken eerder 4 de 3 weken eerder 4 2.5 week eerder 5 de 1 dag premi geboren en 6de met 37 weken

ook de gewichten hebben enorm geschommeld:)

3380 , 3690 , 3415 , 4010,4015 ,3710 :slight_smile:

dus ja soms is het onvoorspelbaar jongens wegen meestal zwaarder dan meisjes bij mij wel het geval :slight_smile:

Ooit heb ik eens gelezen dat het ook mee kan spelen hoe het bij je eigen moeder ging.

Mijn moeder kreeg haar 3 dochters allemaal te vroeg (1,5 weken, 2,5 weken en 3,5 weken te vroeg), en haar zoon 2 dagen te laat.

Onze eerste kwam precies op tijd, dus konden we weinig mee, maar ik had wel hoop dat de tweede eerder zou komen, omdat het een meisje is, en mijn moeder immers haar meiden ook eerder kreeg. En ja hoor, 4 dagen ‘te vroeg’ :slight_smile: Maar misschien was het gewoon puur toeval :wink:

volgens mij is dit typisch zoiets waar zoveel over te vinden en over te lezen is en er altijd wel een uitzondering op te vinden is…

Onze 2e was lichter als de oudste, de 3e het zwaarst en de 4e het lichtst van het spul.

Wel beval ik redelijk UD bestendig… dus bij de laatste zei de VK: nou we maken een afspraak voor volgende week, maar dan kom je toch niet, want dan ben je bevallen :lol: .

Puur op basis van eerdere bevallingen.

Ik ben bevallen met 39+6, 40 precies, 40+1 en 39+5.

Hier 2 kids, beide met 39,4 bevallen.(eerste spontaan, tweede ingeleid.)

Oudste (jongen) was 4020gr en 53cm jongste (meisje) was 3139gr en 49cm.

eerste met 41w1d en 3380 gr (jongen)

tweede met 41w en 3780 gr (meisje)

derde :think: in ieder geval weer na de UD (=gisteren) :angel: dus ben ook heel benieuwd wanneer deze komt…

Als ik de eerste 2 na ga, dan zal deze op 1 april geboren worden (=6 dagen na de UD–>weer een dag minder) en 4180 gr wegen (=weer 400 gram zwaarder) :lol:

De eeste is geboren met 40.6 wk, woog 3920 gram en was 52cm lang.

De tweede is geboren met 40.0 wk, woog 3900 gram en was 49 cm lang.

De derde telt niet mee. Ben ingeleid met 39.3. Hij was overigens de lichtste van de drie met 3540 gram.

Eerste, meisje, 42 weken precies - 3495 gr ca. 50 cm

Tweede, jongen, 40+2 - 3495 gram ca. 52 cm

Over zo’n 6 maanden kan ik je vertellen of de derde net zo zwaar eindigt en wat het doet qua datum :mrgreen:

leuk om te lezen dames! Bedankt voor al de reacties :lol:

Tja, hier kwam de eerste met 40+5 en woog 4230 gr en 54 cm

De tweede kwam 4 weken eerder met 36+5 en woog toen al 3840 en 50 cm. Deze zou beduidend groter zijn geweest volgens de gyn en ka en dus waren ze voor mij blij dat hij eerder kwam :mrgreen: .

@miranda79 wrote:

Vaak beval je steeds later naarmate je meer kids krijgt, omdat je dus al meer ruimte hebt. Daardoor zijn de baby’s ook weer wat zwaarder…g

ik dacht juist dat als er al íéts te zeggen valt over wanneer bevallen, dat het dan juist andersom is: dat je bij de eerste meer kans hebt om tegen de 40 weken of er overheen te lopen, en dat bij volgende babies juist kans groter is dat kindje eerder komt :think:

hier twee keer precies op de dag die ik voorspelde. Kwestie van wilskracht :angel: :stuck_out_tongue:

Volgens mij is het lastig te ‘voorspellen’ en ook niet bepaald ergens afhankelijk van. Mijn moeder is doorgelopen tot week 42 met zowel mijn broer als ik zelf. Daar hoef ik niet naar te kijken.

Mijn eerste kwam met 39week 6 en woog 3450 en was 50 cm.

De tweede kwam met 37week 6 en woog 3040 en was 47 cm.

Tussen mijn kinderen zit qua duur 2 weken, ook niet echt een leidraad.

De derde zit nog even lekker. Geen idee wanneer ze komt.

Ik wacht het rustig af :wink:

Leuke topic!

:smiley:

Thomas kwam met 37+2. 3100 gr

Sofie kwam met 39+2. 3300 gr

Suus kwam met 39+2. 3228 gr (dat je dat soort dingen ook gewoon onthoud he… Hehe…)

Geen idee wat deze gat doen. Om he mezelf makkelijk t maken ga ik er maar van uit dat ik overtijd ga lopen, al hoop ik dat niet :oops:

Hier begonnen beide bevallingen met 40+3 weken.

Bij de oudste begon de bevalling om 18u en hij is uiteindelijk met 40+4 geboren, om 1.06u.

Bij de jongste begon de bevalling rond 15.30u en hij is geboren om 19.12u.

Jesse woog 4205 gram en was 56cm.

Thomas woog 4210 gram en was 55cm.

Nagenoeg gelijk dus, qua termijn en qua gewicht/lengte.

@fiep klophout wrote:

@miranda79 wrote:
Vaak beval je steeds later naarmate je meer kids krijgt, omdat je dus al meer ruimte hebt. Daardoor zijn de baby’s ook weer wat zwaarder…g

ik dacht juist dat als er al íéts te zeggen valt over wanneer bevallen, dat het dan juist andersom is: dat je bij de eerste meer kans hebt om tegen de 40 weken of er overheen te lopen, en dat bij volgende babies juist kans groter is dat kindje eerder komt :think:

hier twee keer precies op de dag die ik voorspelde. Kwestie van wilskracht :angel: :stuck_out_tongue:

8) 8) 8) Is het je zelfs twee keer gelukt? :lol: Ik ga bij een eventuele tweede weer een mooie datum ‘úitzoeken’ en dat word het hem gewoon. :inlove:

21-4-2014 ofzo 8)

De oudste kwam +8 over tijd

De middelste +6

En de jongste +7

Qua gewicht was de oudste het zwaarst en de jongste het lichtste.

Hier kwamen beide dames later, de oudste met 42+1 (ingeleid) en de jongste met 41+2 (spontaan). Dus voorzover je met 2 kinderen er iets zinnigs over kunt zeggen: ik lijk wat langer te dragen.

De oudste was een kleintje met 2870 gram en ca. 47 cm. De jongste was 3400 gram en ca. 51 cm. Dus ja, hier was het 2e kind zwaarder dan de eerste. Maar ja, met zo’n lichtgewichtje (zeker gezien de zs-duur) kan het al snel dat de volgende zwaarder is.