molton onderleggers

Ik heb hier thuis nogal wat molton onderleggers liggen. Gekregen van m’n zus.

Maar… ik vraag me af of die onderleggers wel handig zijn. Een molton hoeslaken is toch veel handiger? Het lijkt mij dat die onderleggers altijd verschuiven en dat je ze nooit recht op het matrasje krijgt.

Of het ik het mis?



Mijn vraag is nu: zal ik nieuwe molton hoeslakens kopen en deze molton onderleggers niet gebruiken? Of…? Wie heeft een tip?



O ja, nog een vraagje: hoort zo’n molton onderlegger het hele matras te bedekken?

de juiste volgorde is



Matras, molton onderlegger (die ligt alleen op de plek in bed waar je kindje met zijn billen ligt) molton onderlaken, onderlaken



Die onderlegger is voor als je kindje doorlekt in bed om je matrasje te beschermen



En nee hij bedekt niet je hele matras, daarom doe je er een molton onderlaken over heen

Huh? Ik dacht dat je het bedje zo op moet maken:


  1. matras
  2. molton hoeslaken (of onderlegger)
  3. gewoon hoeslaken
  4. hydrofiele doek onder het hoofd van de baby
  5. lakentje
  6. deken



    Zeg maar als dit niet juist is. 'k Heb er nl. nog geen ervaring mee! :roll:

Jaah… je kunt dus ook doen



matras, onderlegger, hoeslaken ( en dan idd de rest zoals op jou lijstje)



Dan laat je de molton hoeslaken weg. Maar die leg ik er in de winter altijd wel onder voor de extra warmte

Weet je wat je anders ff moet doen, langs de prenatal.

Achter in dat boek van hun staat het juiste schema…zo heb ik t ook geleerd, ik kon t de eerste maanden nl niet onthouden :lol: Dus pakte ik altijd dat boek erbij

@Aapie27 wrote:

Weet je wat je anders ff moet doen, langs de prenatal.

Achter in dat boek van hun staat het juiste schema…zo heb ik t ook geleerd, ik kon t de eerste maanden nl niet onthouden :lol: Dus pakte ik altijd dat boek erbij




He, dat is een tip! :thumbup: 'k Heb dat boek hier wel thuis liggen. Gauw kijken of ik het daar in kan vinden! :smiley:

Ik mocht geen molton onderlegger vanwege wiegedood. ik doe matras, hydrofiele luier op de plek waar mijn dochter met haar lijfje ligt, hoeslaken.



gr Leonie

Wij gebruikten de molton onderlegger zo:



Molton hoes om matras

Hoeslaken

Hydrofiele luier onder het hoofdje tegen het spugen

Molton onderlegger in driehoek gevouwen voor onder het kontje

Lakentje

Dekentje



Zo hebben wij het geleerd van de kraamhulp. Onder je hoeslaken is geen succes omdat het gaat verschuiven. En mocht je kindje wel doorlekken, dan kun je meteen het hele bed verschonen inclusief hoeslaken. Als je het direct onder het kontje legt, hoef je alleen de onderlegger te verwisselen!



Verder gebruikten we ze op het aankleedkussen als ze in bad ging of als handdoek. Nu heb ik ze nog op het aankleedkussen liggen, omdat een hydrofiele luier gaat krimpen en die is gladder. Dus dat verschuift sneller. Een onderlegger blijft beter liggen.