Mogen flesspenen in de vaatwasser?

Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat je de spenen van een drinkfles alleen maar met de hand mag afwassen.

Nou zag ik laatst bij Prenatal een mandje liggen waar je de flesspenen in kan doen voor in de vaatwasser.

Weet iemand of dit verschil uitmaakt voor de spenen?

Kunnen ze hierdoor misschien (eerder) stuk gaan of lekken of maakt het helemaal niets uit?

ik doe altijd de spenen, flessen, fopspeentjes in de vaatwasser ik heb nog geen spenen gehad die eerder kapot gingen of zo.

Ik doe ze ook altijd gewoon in de vaatwasser. Je moet alleen even uitkijken dat je geen rode saus in de vaatwasser doet, krijg je roze speentjes van :inlove:

@dolfijntje12 wrote:

Ik doe ze ook altijd gewoon in de vaatwasser. Je moet alleen even uitkijken dat je geen rode saus in de vaatwasser doet, krijg je roze speentjes van :inlove:

inderdaad!!!, ik heb een hele mooie roze avent kolf!!!

Ik had een aventspeen in de vaatwasser, maar die werd helemaal bruinig. Vandaar dat ik de spenen niet in de vaatwasser doe. Ik vind het er gewoon niet fris uitzien, ondanks dat het wel schoon is.

Ik heb nog nooit flessen, spenen of andere toebehoren in de vaatwasser gedaan…

Spoel het na ieder gebruik weer om en kook het om de dag gewoon even uit. :wink: