Het is mijn 3de kindje, :oops: :oops: maar het is allemaal weggezakt.
Ons schatje heeft bij zijn eerste 6 tanden geen koorts gehad.
Wel van de bovenste een beetje last, beetje humeurig, maar niet noemenswaardig.
Nu is hij al de hele week hangerig, huilt nooit veel, nu wel iets meer en je voelt bij zijn kiezen ook hele bobbels. Daarnaast grijpt hij steeds naar zijn oortjes, maar ja dat staat bijna in verbinding met de mond. Dus wij dachten/denken: de kiezen komen eraan.
Sinds vandaag heeft hij er ook koorts bij en is echt huilerig, wil helemaal niet meer eten(was al dagen slechter) en zijn melk niet meer drinken.
Gelukkig wel net een flesje diksapt weggetikt, dus om het vocht maak ik mij geen zorgen.
Maar denken jullie nu aan die kiezen of toch (weer) een oorontsteking?
Hij is nog maar net een week met zijn kuur klaar.
Snottert wel een beetje en wij zijn wel weer met de neusspray begonnen, maar niet veel.
Kortom, je zou zeggen als ervaren mama, maar toch zit ik alweer met mijn handjes in het haar.
Ja hoor dat kan.
Mijn dochtertje had nergens last van toen haar eerste 4 tandjes doorkwamen.
Toen kwam er een hoektandje door, en toen kreeg ze dus wel koorts en zure luiers.
Nu zijn er in een paar weken tijd weer 4 tandjes tegelijk doorgekomen, maar geen koorts.
Maar geloof dat de koorts die van de tandjes af komen niet hoger mag zijn dan 39, want dan zou het goed aan iets anders kunnen liggen is mij verteld.
Wij zitten precies hetzelfde.
Inmiddels heeft onze zoon al 3 dagen koorts, niet aan een gelukkig, maar 's avonds komt het op.
Fijn, dan ga ik mij nog niet teveel zorgen maken.
Vanavond na een zetpil werd hij om 19.15 wakker(was met zijn 2de slaapje pas na 17 uur in slaap gevallen) en had geen koorts meer.
Van 19.30 tot net bij het straatfeest geweest met hem en hij was weer supervrolijk. Net met tandenpoetsen was het weer drama, dus het zullen die krengen wel zijn.
Helaas nog geen andere ontlasting, dus het kan nog even duren. :naughty:
@san2001 wrote:
Vanavond na een zetpil werd hij om 19.15 wakker(was met zijn 2de slaapje pas na 17 uur in slaap gevallen) en had geen koorts meer.
Van 19.30 tot net bij het straatfeest geweest met hem en hij was weer supervrolijk. Net met tandenpoetsen was het weer drama, dus het zullen die krengen wel zijn.
Tandenpoetsen is hier ook drama.
@san2001 wrote:
Hier werd de ontlasting pas echt anders toen de tandjes al door waren…
@mereltje85 wrote:
Daar wacht ik dan met smart op want hij heeft in de loop van de dag toch weer een flinke verhoging gekregen.(38,6)
Jammeren om niets, geen melk willen drinken en al helemaal geen warm eten. EEn paar dagen alleen diksap en wat fruit is prima, maar ik hoop dat het tijdelijk is. Evenals het humeur. Hij is gewoon ons ventje niet.
:hug: voor K.ylian.
Van kiezen kunnen ze behoorlijk wat last hebben weet ik nog van Y.uri.
38.6 is alleen echt koorts en geen verhoging meer hoor. Zou het wel in de gaten houden want hoge koorts past volgens mij niet echt bij kiezen of tanden. Anders toch ff zijn oren laten checken enzo.
Hopelijk is hij snel weer het mannetje :-*
@san2001 wrote:
@mereltje85 wrote:
Daar wacht ik dan met smart op want hij heeft in de loop van de dag toch weer een flinke verhoging gekregen.(38,6)
Jammeren om niets, geen melk willen drinken en al helemaal geen warm eten. EEn paar dagen alleen diksap en wat fruit is prima, maar ik hoop dat het tijdelijk is. Evenals het humeur. Hij is gewoon ons ventje niet.
Ohh, niets aan zo he… gaat het nu al beter?
Hier staat inmiddels tandje nummer drie in de wachtrij en het humeur is aan het dalen. Of ze verhoging heeft, geen idee, ik heb nog geen reden gezien om dat te checken. De ontlasting is gelukkig nog normaal (haha, net sinds het weekend weer sinds tandje 1 en 2), hoop dat dat zo blijft. Ik teken NIET voor 6 dunne luiers in één dag :silenced: :shifty:
Bij Kylian niets ontdekt. Het grijpen naar zijn oorjtes was van de week zo erg en hij jengelde veel zodat ik ernaar heb laten kijken.
Alles was schoon !!!
OMdat hij maar verhoging bleef houden en de ha aangaf dat dat niet bij tandjes hoort moest ikook nog urine inleveren, maar dat was ook schoon.
Toch moet ik hem in de gaten houden mbt de verhoging of koorts. Volgens de arts past dat langdurige niet bij tandjes/kiezen krijgen.
En idd koorts bij een ontstekingsremmer als prednison is wel bijzonder. Zou het wel even heeeeel goed ind e gaten houden.
Hier weer koortsvrij, drinkt weer goed, nog niet zo lekker eten en nog snel pieperig. Helaas nog steeds alleen maar bobbels, dus het zal toch iets anders zijn geweest. Zal wel een virusje oid.
Endat humeur??? Ik las ergens dat ze rond de 11 maanden weer in een sprongetje kunnen zitten.(???)) tja je zoekt overal maar een verklaring voor. :mrgreen:
Van die sprongetjes heb ik geen idee. Ik check soms dat boek als ze weer een poos humeurig is geweest en dan is het volgens dat boek inderdaad zo. Verder heb ik er niet zo veel mee.
even de inhoudsopgave gecheckt
Ja, er staat er ook een rond elf maanden.
Sterkte
Half weekje ‘rust’ gehad en vanmorgen weer verhoging.
Na 2 flinke spuugbeurten en een slaapje gestegen tot 39,5 en behoorlijk ziek. Niet het jammeren van vorige week, maar echt alleen maar hangen en huilen. Zo kennen wij hem echt dus niet.
Met het gehuil zag (en voelde) ik wel een scherp puntje bij zijn kiesjes. zou het dan toch echt??
Maar daar ga je volgens mij echt niet van spugen.
En zo ja dan kunnen wij onze lol nog op, want er staan er nog een paar op knappen.
Kan mij echt niet meer herinneren dat mijn andere kids er ook zoveel last van hebben gehad.(of jammerde die gewoon veel vaker. :lol: :naughty: )
Gelukkig vergeet je die dingen heeeeel snel weer.
Lars had afgelopen maandag 39,5 graden koorts. En w.s. allemaal door kiezen op komst. Volgens mij kan hoge koorts absoluut wel bij krijgen van tanden en kiezen. Lars was namelijk aan de prednison ivm luchtwegklachten dus als er iets anders in zijn lijf gaande was dan zou dat de koorts wel tegenhouden.
Koorts heeft hij ook maar 1 dag gehad dus ik denk echt aan kiezen. Daar kon de prednison natuurlijk ook niks tegen doen!