Moeten stoppen met BV en nu... *auw*!!

Hoihoi.



ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een zoontje van een half jaar en heb ruim 5 maanden fulltime BV gegeven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er vooraf een beetje tegenop zag, maar ik vond het echt geweldig om te doen!!

Toen ik ben gaan werken heb ik eerst nog even gekolfd, maar dat schoot niet echt op en ik voelde me er niet prettig bij, dus overdag gestopt. Dat ging prima.

Intussen kreeg mn ventje ook fruit- en groentepap, en kreeg hij 's morgens en 's avonds nog BV. Ik was in mijn hoofd al wel een beetje aan het bedenken wanneer ik zou gaan afbouwen, maar met 6 maanden nog steeds de ochtend- en avondvoeding zelf gegeven. beviel wel goed zo :thumbup:



Tot ik in oktober naar het ziekenhuis moest voor mijn rug, had foto’s laten maken er bleek een wervel niet goed te zitten en de behandeld arts vond dat het verder onderzocht moest worden. Dat was op een vrijdag. Hij stuurde me naar het secretariaat om een afspraak te maken voor een botscan en een CT-scan.

De donderdag erop kon ik al meteen terecht voor de botscan.

Wel fijn dat het zo snel kan, maar hij adviseerde mij wel om met de BV te stoppen omdat ik nucleaire vloeistof ingespoten kreeg en dat komt natuurlijk ook in de moedermelk.

Hij zei wel dat het “in principe” na 24uur uit je lichaam was, dus ik kon evt. ook afkolven en weggooien, maar omdat ik toch zoiets had van; “binnenkort wou ik er toch mee stoppen” leek het me nu wel goed om het helemaal af te bouwen.

Dus eerst de ochtendvoeding eraf, en vorige week woensdag heb ik dus voor het laatst een avondvoeding gegeven.

Best raar… en ook wel jammer, maar ja!

Donderdag mocht ik mijn mannetje de hele dag liever niet vasthouden, omdat ik nucleair actief was, zeg maar 8)

Maar vrijdag kon ik hem haast niet vasthouden, omdat de (.)(.) echt zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer deden!!!

Oke, even doorbijten, dacht ik.

Maar nu is het een week later en ik heb er nog steeds last van!! :frowning:

Ze zijn veel groter dan normaal (oke, dat is dan niet zo erg. hihi) maar met name mijn rechterborst doet echt zeer!!! Er zit een harde plek op mijn borst en echt kijken doet al pijn!! :frowning: :frowning:

Ook links voelt de borst gespannen aan.

Heeft iemand tips voor mij?? Ik ben heel bang dat ik een borstontsteking krijg, maar ik voel me verder niet koortsig ofzo. Ik heb de neiging om wat af te kolven… of moet ik gewoon even doorzetten???



Alvast bedankt!!



Groetjes, Marieke

Afkolven! Warme douche erop en harde plek wegmasseren. Ik ben ook niet cold turkey gestopt, ik heb nog twee keer gekolfd, geloof ik, dus haal die spanning eraf voordat het gaat ontsteken!

Hoi Carenza



Nou, toen mijn mannetje is gaan slapen heb ik meteen het kolfapparaat tevoorschijn gehaald!!

Ik heb aan beide kanten een paar minuten afgekolfd (oei… deed wel zeer!!), en dat scheelt nu erg veel!



Daarna een lange, warme douche genomen.

Hoe masseer je die zere plek? Is daar nog een bepaalde methode voor?

En ik heb nu dus maar eventjes gekolfd, of kan ik ze beter een keer helemaal leeg kolven??



Bedankt!!



Groetjes, Marieke

toen ik stopte met bv geven heb ik lauwe douche genomen en de straal op mijn borst gericht en masseerde van boven naar beneden rond pijnlijke plekken. Daarna deed ik strakke bh aan en strakke topje. Zo werd de stuwing minder bij mij en op gegeven moment hield het op.



Hoor ook wel eens koolbladeren tegen stuwing?

Misschien zijn er zelfs ook medicijnen voor maar dat weet ik echt niet.

Ik kan alleen mijn ervaring vertellen en jou :hug: geven want ik weet hoe pijnlijk dat toen was.

Ik zou je borst absoluut niet leeg kolven, dan houd je de productie op pijl.

Net als Mich@ zegt, masseren en strak bh + shirt aan.

Nee, sorry, inderdaad niet leegkolven. Druk eraf halen en dan een strakke bh aan en volhouden. Ik heb maar 2 keer de druk eraf hoeven halen en na een week was het over. Ik hoop dat het nu beter gaat?

Kwark op je borst kan ook verlichting brengen. Was een tip die ik kreeg van de lactatiekundige, zit een bepaald stofje in wat verlichting brengt.

En dat doe je misschien ook al wel, maar 's nachts ook een top/bh/strak shirt dragen.

Toen ik ben gestopt met BV stonden mijn borsten op knappen. Ik heb echt regelmatig de druk eraf moeten kolven. Tijdens dat kolven masseerde ik dan lichtjes de zere plek naar boven. Zo kan je een eventuele borstontsteking voorkomen. Verder had ik verkoelende pads voor op mijn borsten (ik weet de naam zo even niet meer). En inderdaad een strakke BH aandoen. Hopenlijk is de druk snel minder.