ik heb echt een heel komisch kind! (dat mag na alle ellende ook weleens gezegd worden :mrgreen: )
ff een paar voorbeelden:
hij ‘piept’ als ie achteruit loopt (net als een vrachtwagen die achteruit rijdt) :mrgreen:
hij doet dramatisch zijn handje voor zijn mond en zegt “ohooooo!” als ie een boer of een wind laat :mrgreen:
hij doet het loopje van mijn oma (zijn overgrootmoeder) na als ze hem gaat pakken :mrgreen:
hij zegt “haai” en steekt zijn hand op als ie iemand tegen komt… gaat op straat zelfs stilstaan om elke wildvreemde te begroeten (en die sjacherijnen zeggen niet eens iets terug!) :mrgreen:
komt ie vandaag thuis van de creche: met een gefreubelde ‘zon’ (geel ding met glitters en zonnestralen op een stapeltje geplakt) in zijn handen naar me toe en zegt ie: WAUW! :mrgreen:
als ie een vliegtuig ziet, wordt ie helemaal wild: dan gaat ie keihard zwaaien :mrgreen:
als we gaan wandelen, dan moet ie elk stoepje op en af (oefenen), je komt geen meter verder, maar een lol dat ie heeft! :mrgreen:
op de creche gaan ze dagelijks wandelen… meneer loopt achteraan, kijkt wat in het rond, staat stil om vervolgens rechtsomkeert te maken en weer terug te wandelen :mrgreen:
:mrgreen: Jaja, wij hebben ook een echte clown in huis.
Ze draait rondjes in de woonkamer, zodat ze dronken wordt, ze laat zich vallen, ligt in een deuk om vervolgens weer verder te gaan.
Achter een groot gordijn speelt ze piepekoek, maar ze gaat daar ook staan als ze stiekum haar staartje heeft uitgetrokken
Ze wilt de hond pakken en houdt haar handjes dan in grijpvorm en loopt stamvoetend naar de hond en zegt: pak…pak…pak (beestje weet niet wat dr overkomt)
Als je met eten vraagt of dr mondje leeg is dan doet ze haar mond open en 9 van de 10 keer spuwd ze haar mond leeg en toont het nog een keer :inlove:
Ze wilt overdag in huis haar jas of muts op
Ze heeft de grootste lol als ze het kauwbot van de hond heeft afgepakt
Ze giert het uit als ze op je buik ligt en dan gaat ze heel veel kusjes geven waarbij de kwijl over je gezicht loopt…ik wordt haast onpasselijk, maar zij vind het reuze grappig
Anne zegt ook tegen iedere vreemde hoi en zwaait
Ze loopt zelf weg en zwaait mij uit :shifty:
We hebben voor ons huis ene klein speeltuintje met een wipkip erin (een hond) deze moet ze aaien en voeren en kusjes geven
Als ze een scheet laat, roept ze luidlachend: TEET!!! hahaha
Als wij er 1 laten (tja sorry :oops: ) dan steekt ze dr hoofd tussen onze benen en ligt ze ook in een deuk (weet niet hoe ze op het idee komt hoor :oops: )
Ze geeft aplaus als papa een boer laat (nee, echt, we zijn hele nette mensen )
Ze gaat op dr hurken zitten kijken hoe de hond poept of plast, en geeft ook lachend aplaus als ze klaar is
Zichzelf kriebelen met een veertje onder dr neus en vervolgens iedereen kriebelen.
Tja ik denk dat ik nog wel even door kan gaan…o ja, ze gaat als we wandelen op stoepjes zitten om ‘uit te rusten’ en zwaait dan weer naar me dat het geen probleem is dat ik vast verder loop :mrgreen:
Hihi, grappig. (Piepen als je achteruit loopt, hoe verzin je het! :mrgreen: )
Die van mij is ook prettig gestoord:
Hij zwaait à lles uit: mensen die weggaan, maar ook de pinautomaat waar we net geld uit hebben gehaald :mrgreen:
Als hij om een hapje bedelt en je vraagt of zijn mond al leeg is, doet ie z’n scheurtje wijd open (ongeluk in een tunnel) en zegt: aaaaaaaa. (Heeft z’n vader 'm geleerd: mondje al leeg? zeg eens aaaaaa)
Ja hoor heel herkenbaar die dreumessen! Allemaal even grappig.
Zo trekt Yara altijd de neus op en snift hard als ze een konijn ziet.
Ze pakt namaak telefoontje en zegt Hallo. ja hoor hier alles goed! (zal mamma wel vaak zeggen ben ik bang)
Ze zegt ineens reeeeeeeeennnnenenennnnnnnnnnnnnn en dan gaat ze ineens heel hard lopen om vervolgens op de grond tre kletteren en dan te zegeen Yara boem gedaan en nu auwwww.
Ook draait ze graag in de rondte en wordt dan lekker duizelig.
Mamma zei laatst we gaan wat voor de bebie kopen. Nu als we naar de winkel gaan zegt ze tegen iedereen we gaan wat voor de bebie kopen. Ikke graag gommel hebben antwoord ze er meteen achteraan.
Ook loopt ze zelf trap op en af en dan halverwege zegt ze even zitten oor Yaja is moe.
Ziet ze een snoepie zegt ze oeiiiiiiiii das lekkelll
|En ik kan zo nog wel even doorgaan. Erg leuk allemaal
Net twee topics geplaatst hier, daar moest ik ook erg om lachen :mrgreen:
Verder hangt ze vaak de clown uit.
Leuke dingen:
Als ze geen zin meer heeft in een telefoongesprek roept ze heel hard “Doei papa/oma/opa/mama” en rent dan weg
Ze heeft “nog een keer” helemaal ontdekt. Gebeurt er iets, dan zegt ze het wel tien keer. Laat ze een boer, dan roept ze dus “nof een boer, nof een boer, nof een boer, nóf een boer!” Heel apart (oh en die f… dat is omdat ze de g niet kan zeggen)
Zodra er muziek klinkt, begint ze te swingen.
Ze zingt de hele dag haar eigen gemaakte liedjes (een combinatie van bekende liedjes, met daartussen door “eigen teksten” :mrgreen: zoals broodje jam, broodje jam, broooooodje jaaaam")
:mrgreen: :mrgreen:
Ze geeft heerlijke lieve gekke kussen en draait dan onze hoofden alle kanten op zodat ze geen plekje overslaat. :inlove:
dave heeft ontdekt dat als hij heel lief kijkt, hij een lachreactie krijgt…
het gevolg bij alles wat hij doet kijk hij je aan met een glimlach van oor tot oor zo ongeveer-> :mrgreen:
GEWELDIG!
en als hij in bad zit dan kan hij het echt niet laten om heerlijk te spatteren…ligt hij helemaal van in de deuk…wij dus ook
hij vind het heerlijk als je in zijn nekje kriebelt…en als je dan stopt pakt hij je hand en legt hem weer daar waar je zat te kriebelen… zo van GA DOOR HAHAHAHAHAHA
en nog veel meer dingen die op onze lachspieren werken…geweldig ons ventje :inlove:
Ze geeft aplaus als papa een boer laat (nee, echt, we zijn hele nette mensen )
:lol: Haha, wat een grappige verhalen allemaal....
Net hier ook een clown-momentje; M'n kleine meisje (1,5) gaat op de rand van de bank ziten om K3 te kijken, heel schattig. Maar dan.. verveling slaat toe, want de benen moeten in de nek! Onder luid gegier gaan de voetjes omhoog, kukelt poppetje naar achteren, krabbelt weer overeind en het ritueel herhaalt zich nog een keer of 5...
Heerlijk entertainment toch, die dreumesjes.. Onbetaalbaar en toch gratis!
ik heb echt een heel komisch kind! (dat mag na alle ellende ook weleens gezegd worden :mrgreen: )
ff een paar voorbeelden:
hij ‘piept’ als ie achteruit loopt (net als een vrachtwagen die achteruit rijdt) :mrgreen:
hij doet dramatisch zijn handje voor zijn mond en zegt “ohooooo!” als ie een boer of een wind laat :mrgreen:
hij doet het loopje van mijn oma (zijn overgrootmoeder) na als ze hem gaat pakken :mrgreen:
hij zegt “haai” en steekt zijn hand op als ie iemand tegen komt… gaat op straat zelfs stilstaan om elke wildvreemde te begroeten (en die sjacherijnen zeggen niet eens iets terug!) :mrgreen:
komt ie vandaag thuis van de creche: met een gefreubelde ‘zon’ (geel ding met glitters en zonnestralen op een stapeltje geplakt) in zijn handen naar me toe en zegt ie: WAUW! :mrgreen:
als ie een vliegtuig ziet, wordt ie helemaal wild: dan gaat ie keihard zwaaien :mrgreen:
als we gaan wandelen, dan moet ie elk stoepje op en af (oefenen), je komt geen meter verder, maar een lol dat ie heeft! :mrgreen:
op de creche gaan ze dagelijks wandelen… meneer loopt achteraan, kijkt wat in het rond, staat stil om vervolgens rechtsomkeert te maken en weer terug te wandelen :mrgreen:
enz!
doen die dreumessen van jullie ook zo grappig?
Jij weet zeker dat je het over Tygo hebt en niet over Sven :think: :mrgreen:
Hier ook zo’n grappenmaker.
Idd met scheetjes laten, hand voor de mond en dan oh (lucht happen zeg maar :mrgreen: )
Vliegtuigen ziet hij al aan de strepen en maar wijzen, kijkes kijkes en als ik dan niet snel genoeg kijk…KIJKES!!! :mrgreen:
Hij zwaait mensen uit en zegt dan aju…(of eh awuuuu) :mrgreen:
Met stoeien op de grond boven op mama springen en dan zelf de slappe lach krijgen :lol:
Hij loopt hele dagen met getuitte lipjes :lol: En dan maakt ie onwijs grappige geluidjes (kan zo niet iets op papier vinden wat daar op lijkt)
En Sven juicht voor de tv, bijv als een sporter wint en het publiek klapt en juicht, dan doet ie mee met twee handjes in de lucht :mrgreen:
Nou ja, het is gewoon een leuk kind :mrgreen: :inlove:
“oeps sowy” als er iets valt of als er iets midgaat. Dat heeft ie van de stoute aapjes bij Diego op TV.
“echt gappig” als ie iets echt grappig vind, lijkt net een volwassene
Wij zeggen regelmatig “af” tegen de hond als ie moet gaan liggen. Nou zei sean onlangs “Sean af” en hij ging op de grond liggen…
Op straat, als er fietsers en auto’s voorbij komen, dan roept ie naar de fietser “pas op, een auto!!!”
Soms is ie bang om ergens af te vallen, maar onlangs zag ie mij naast hem staan en zei die “kan ni valle, papa hier”. Dat zeg ik wel eens als ie op zijn tafel zit en ik draai hem om…
Dierengeluiden, dat gaat meestal zo van “wat doet de koe? boe…” Maar nou vroeg ie, papa, wat doet de toekan? En papa zei kweetni. En nou doet de toekan dus altijd “kweetnie”. En ook toen papa vroeg, wat doet mama, toen zei die “au, vallen” Want (zwangere!) mama was 3 weken daarvoor van de trap gevallen en dat weet ie nog heel goed.
Lasse gebruikte laatst het Nijntje koekje als telefoon en sprak van jajaaajaa. Om vervolgens een hap uit het koekje te nemen om daarna weer verder te telefoneren. Vonden wij persoonlijk erg grappig.
Oooh, wat herkenbaar sommige dingen zeg! Echt heel leuk!
Ik lach me suf om Femke, de dingen die ze uithaalt en de ondeugendheid die er vanaf straalt!
Femke is een echt Pavlof-kindje, kennen jullie die theorie van de hond die steeds bij het krijgen van eten een belletje hoort? Op een gegeven moment begint de hond al te kwijlen als ie alleen maar het belletje hoort. Nou ja, dat heeft Femke met de toeter van een auto… Ze heeft namelijk onthouden dat als we mensen uitzwaaien met de auto dat er dan getoeterd wordt.
Wat gebeurt er dus nu: Femke ligt heel duf in de kinderwagen en ergens om ons heen, toetert een auto, gaat dat handje omhoog en begint ze dus driftig te zwaaien! Naar niemand dus… En dit heeft zich zo nog een paar keer herhaald, geweldig!
X
Ikenmama maakt gebruik van cookies
Om je bezoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van cookies. Wat wij bijvoorbeeld voor je doen:
✓ Inloggegevens voor Ikenmama voor invullen
✓ Personaliseren van content en advertenties
✓ Onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid v/d website
Cookies en privacy
Natuurlijk zorgen wij goed voor je privacy. De gegevens die Ikenmama op basis van de geplaatste cookies verwerkt, vallen onder onze Privacyverklaring.
Stel je cookies zelf in
Bedankt!
Je kunt ervoor kiezen om van minder cookies gebruik te maken: