Moeten er eerst nieuwe kiezen komen voor ze gaat wisselen?

De titel zegt het al, gisteren kwamen we er achter da Brigitte onderin voor, een wiebeltand heeft.

Maar nu lees ik overal dat wisselen begint ?NA de doorkomst van de eerst volwassen kiezen.

En die heeft ze dus nog niet…

Moet ik nu aan iets anders denken? Of is zij gewoon anders dan anders?

mijn volwassen kiezen kwamen pas toen ik 12 was.



toen had ik al wel gewisseld

Die kiezen die nu achter de melkkiezen moeten komen zeg maar? Die bedoel ik?



Oh dus het kan wel?



Lees overal dat rond d 5 of 6 jaar die kiezen komen en dan met 6/7 de voorste tanden kunnen gaan wisselen…voor hetzelfde geld zit die tand los om een andere reden?

Bij Anique zijn haar eerste 2 ondertandjes er ook uit. Nieuwe kiezen heeft ze nog niet.

Maar haar eerste “grote mensentand” komt wel al door.

Het kan dus wel.

Het kan inderdaad, wat je leest zijn gemiddelden en zoals het meestal gaat :wink: Maar gemiddelden zijn natuurlijk opgebouwd op minnen en plussen, dus heel logisch dat bijna niemand het volgens het gemiddelde doet en meestal gaan ze pas wisselen nadat ze de 1e blijvende kiezen hebben gekregen, maar meestal is niet altijd :wink: Lekker wiebelen en wisselen dus maar :thumbup:

Michaël is er ook vroeg bij…

Hij wordt in nov 5 j, dus nu ongeveer 4j9mnd.

Sinds vandaag is zijn eerste melktandje eruit en die ernaast staat aardig te wiebelen !!!



(en vannacht komt dus de tandenfee langs :wink: )



liefs

Gerda

Anne heeft nog niks losstaan, maar sinds een paar weekjes kwamen we erachter dat ze grote mensen kiezen krijgt onder. Ze zijn echt al aardig door aan het komen, ben benieuwd wanneer Anne wiebeltanden krijgt.



Het gaat allemaal zooooo vlot. Maar ja, de tandarts had me wel al gewaarschuwd dat de kiezen eraan zaten te komen.





(je krijgt bij een jaar of 6 nieuwe kiezen (ongeveer dus :wink: ), een jaar of 12 en je verstaande kiezen rond je 18e, dus in totaal naast het wisselen van het melkgebit, krijgen kinderen nog 3 keer kiezen erbij)

Y.ara is er al 5 tanden kwijt. 4 onder en 1 boven :mrgreen:

Onder heeft ze ook twee grote mensentanden die zeker meer dan half te voorschijn zijn :lol: