Ik zit een beetje met een probleem. We zijn net terug van vakantie (Plosaland). En daar naast ons huisje zat een gezin met kinderen.
Nu heeft Wessel daar een hele week mee gespeeld. "smorgens tijdens het ontbijt ging hij haar of zij kwam Wessel halen.
Nu zijn we weer een week thuis en Wessel mist nu gewoon vriendjes om mee te spelen. Hij is daar erg verdrietig om. Hij wil weer terug naar het vakantiehuis. Er zijn hier in de buurt geen kindjes om mee te spelen.
Nu zitten we er best wel mee. Zullen we verhuizen naar een buurt waar wel kinderen zijn. Of afwachten wat er gebeurt.
Hij zit vanaf maart op de basisschool dus misschien krijgt hij daar ook vriendjes.
Maar Wessel is nu zo alleen.
HIj heeft alleen een neefje van 3. en natuurlijk zijn zusje van 9 maanden
Wat zouden jullie doen
Anita
Ik persoonlijk vind verhuizen iets te ver gaan :think: . Zijn er in de buurt geen speeltuinen waar hij vriendjes kan ontmoeten? Of misschien kunnen jullie wel aan een ‘cursus’(denk aan muziek voor kleuters oid) mee doen zodat hij meer in aanraking met andere kindjes komt?
poeh, ik geloof niet dat ik enkel en alleen zou verhuizen zodat je kind meer vriendjes heeft. wel zou ik, als je toch al verhuisplannen hebt, het als selectiecriterium stellen.
Als je nu speciaal daarvoor gaat verhuizen, moet je nog maar zien of het klikt met de kindjes in de buurt.
Ik zou gewoon zorgen dat ie vaak genoeg de mogelijkheid krijgt met andere kindjes te spelen. ga lekker met um naar de speeltuin, nodig als hij op de basisschool zit vriendjes bij hem uit en laat hem elders bij vriendjes spelen.
Ik begrijp heel goed dat je aan verhuizen denkt…
Wij stonden een jaar geleden op het punt te verhuizen om die reden…elke x zag ik Ruben weer met een bal onder zijn armen zeulen en niemand om mee te spelen…deed me echt zeer…
Ik ving dat op met vriendjes van school bij ons te laten spelen of Ruben daar…
Nu een jaar later, nu Ruben een straat verder van huis mag zijn er ineens heel veel kindjes hier…Ik wist niet wat ik zag een paar maand geleden…Ik wist niet eens dat die kindjes daar woonden…
Maar goed die kindjes mochten toen natuurlijk nog niet naar onze straat…nu zoeken ze elkaar allemaal op…
Kan het zijn dat er bij jullie ook kindjes zijn een straat verderop ofzo? Want dan komen ze elkaar wel tegen straks…
Als ze net terug zijn van vakantie willen ze zoiezo graag vasthouden aan hoe het daar was. Wij zijn bijna 2 weken terug en Niels wil nog steeds naar Frankrijk en naar de tent!
Vriendjes: wij wonen in het buitengebied en heel toevallig hebben onze buren 3 jongens maar vriendjes in de buurt is hier echt zeldzaam. Je weet dat je spelen gewoon moet organiseren anders spelen ze altijd alleen.
De oudere kinderen die ik hier in de buurt ken ervaren dat echter niet als gemis want ze weten niet beter.
Ik sluit me dan ook bij Fiep aan, als je toevallig al wilde verhuizen ja dan kun je kijken naar een kindvriendelijke buurt maar ja daar kunnen mensen ook weer vertrekken dus zekerheid heb je toch nooit?
Natas