Moet ik me zorgen maken?

Joas krijgt al een tijdje 3 flessen op een dag (naast zn boterhammen en warm eten enzo): 2 van 210 en 1 van 180 cc. Sinds een week of twee drinkt hij steeds minder van elke fles, en sinds twee dagen laat hij dus het meeste staan. De dietiste (waar we komen ivm zn kma) zei me dat kindjes zelf aangeven wanneer ze minder uit de fles willen. Dus ik was van plan om er 1 fles vanaf te halen. Maar gisteren heeft hij nauwelijks gedronken en ook vandaag heeft hij alleen zn ochtendfles gedronken, van de andere twee wilde hij geen druppel :?

Hij heeft dus vanmorgen om 8.45 iets van 200 cc gedronken, vanmiddag een beetje diksap maar meer niet. Is dat niet veel te weinig? Weet iemand wat het minimum is dat kindjes van 10,5 maand moeten drinken?

Met 4,5 maand is hij opgenomen in het zkhs vanwege zn kma en het feit dat hij tegen uitdroging aan zat… misschien ben ik overbezorgd maar ik ben daar zó bang voor :oops:

Milan heeft ook wel zulke dagen dat hij bijna niets wil drinken,ze halen ook vocht uit andere dingen zoals fruit,joghurt,als het een aantal dagen aanhoud zou ik eens de huisarts bellen.

Maar ik begrijp je bezorgheid meis als het je gerussteld gewoon een CB of arts bellen voor info :hug:

Amy drinkt al ff geen hele flessen meer, althans met hele flessen gedoel ik 210cc.

Nu 2-3x daags een fles van 150cc

En ze krijgt s-avonds een pyamapapje… maar daar drinkt ze max 160 van…

Dus als je twijfelt gewoon ff aan de kinderarts vragen!!!

Je kunt het beter 1x teveel vragen dan 1x te weinig

:hug:

Ik zou het inderdaad even navragen bij je arts voor de zekerheid (voor jezelf, om gerust te zijn hè :wink:). Wie weet is het een ideetje om ook allerlei andere drankjes uit te proberen. Water, siroop, vruchtensap, lauwe thee, yoghi, koude melk, enz. (ook voor je eigen gemoedsrust).

Wij kwamen er rond die tijd achter dat Kevin het liefst van allemaal… gewoon water drinkt :shock: :D. En inderdaad wilde hij bij vlagen helemaal geen flesjes. Nu af en toe eentje voor het slapengaan, maar meestal (en vanaf rond die tijd) is het ook: :hand:.