Moet ik hem zijn zin geven?

Hallo,

Ruben zegt vaak dat hij moet plassen. als ik hem dan op het potje zet (in de vorm van een eend) crost hij de hele kamer door.
Na een tijdje vind ik het wel welletjes en wil ik hem eraf halen…
Moord en brand!
Hij plast/ poept niet op het potje. Heel heel soms…
Ik heb het idee dat het voor hem gewoon alleen een spelletje is net als bijv. zijn step
Moet ik hem nu zijn zin geven en hem een half uur rond laten crossen of er niet op in gaan als hij aangeeft dat hij plassen moet…

Hoe moet ik dit nu aanpakken? iemand ideetje?

kan me voorstellen dat je er irri van word, dat gecos er mee.
maar zo word hij er wel bekend mee.
je kan als hij op het potje wil, naast hem gaan zitten en een boekje lezen.
dan moet hij wel op 1 plaats blijven
je kan dan bv. het boekje de allerliefste billetjes (over plassen op potje) lezen.
of je koopt een gewoon potje.
succes !!!

thanx…eerst maar even een ander potje kopen…

Ja ik denk dat een simpel potje dan wel beter is zoals wat je nu hebt denkt hij waarschijnlijk dat het gewoon speelgoed is en dat het voor fun is…

ja precies, want hij crost echt heel de kamer door…en ik maar wachten tot hij wat doet… ::slight_smile:

Ene meneer kan zich lang vermaken…

als het er leuk uit ziet is, is het in principe ook veel aantrekkelijker.
alleen ziet hij het nu dus als speelgoed wat net niet de bedoeling is :-/

Ik heb nu een gewoon potje en dat gaat een stuk beter. Het gecros door de kamer is afgelopen. :smiley:
Nu zit ik er rustig naast voor te lezen…soms doet ie wat. soms niet
Hij is nu wel echt bezig met het plassen en niet meer zo erg afgeleid…thanx

fijn om te horen !!
gek eigenlijk he, je probeert het zo leuk mogelijk te maken (eend potje) en dan blijkt dat simpel eigenlijk effectiever is…
succes !!

ja precies…

Ik had er nooit aan gedacht dat je het ook te leuk kon maken…

haha Nou ik ben blij dat het nu beter gaat…
Al die dingen zijn natuurlijk wel leuk maar het leid een kind enorm af…

is het zo’n potje van Etos, dat eendje ??
want je kan namelijk het voorste gedeelte (met de handvaten) eraf halen en dan is het een gewoon potje.

Als je trouwens op het snaveltje drukt piept ie hahahaha

maar die tips met een boekje voorlezen of even een dvd of video aan zetten werken ook goed :smiley:

Nee dit eendje zit vast, om het zo maar te zeggen. Maar ik heb nu een standaard potje…

Hij doet nu regelmatig een plas op het potje. Niet altijd , maar hij neemt het nu wel serieus. ;D Dat scheelt al de helft.
Hij gaat er nu op als hij in/uit bed gaat en soms vraagt hij tussendoor. Gaat niet altijd goed, maar ik heb het idee dat we nu toch wel de goeie kant op gaan.

Ik heb trouwens wel eens gehoord dat als kids op de peuterspeelzaal gaan ze zindelijk moeten zijn. Is dat zo?
Want dan moet ik haast gaan maken, want heb hem een maand terug opgegeven…

Nee hoor tenminste hier was het niet zo … Bij juan op de psp waren er nog wel kinderen die een luier droegen en als ze geen luier om hadden en ze plasten wel in hun broek hadden ze ook schone kleertjes hier voor hun…
Dus het lijkt me stug hoor ???
Zelfs bij Juan nu op de basisschool is er wel een jongentje die nog niet droog is…
Ze kunnen er niks aan doen toch en puchen kun je ze ook niet want dan wil het helemaal niet :wink:

Ja ik had het wel eens gehoord van mensen. Ik dacht al dat red ik nooit met Ruben!

anders even vragen bij de psp waar hij naar toe gaat
maar hier was ook niet iedereen zindelijk hoor.