Het wil hier nog niet echt lukken met brood tussen de middag. Als ik een korstje of kapje van het brood geef sabbelt hij er op en krijgt zo ook wel wat binnen maar als ik een gewone boterham met boter in mini stukjes maak gaat het mis. Hij kauwt er eerst op en na een paar minuten blijft het in z’n keel steken en gaat hij kokhalzen. Hij krijgt nu dus nog steeds een fles van 180 cc en een stukje korst of kapje.
Iemand nog tips of zal ik even wachten en is hij er gewoon nog niet aan toe?
Ik heb hier niet dat probleem, maar mijn moeder zei: brood dopen in de melk, daar word het sappig van en dus makkelijker door te slikken.
Ik geef ook nog steeds van die lekker stugge kapjes hoor. Vindt ze veel leuker. Dat beleg is nog niet zo belangrijk. Ze krijgt ook fruit (gaat er héél goed in) en wat groente. Het komt vanzelf.
Ik heb Bram in het begin ook weleens een snee brood gegeven ( niet té vers, dat plakt) En hem lekker laten aanklooien. Hij was echt aan het ontdekken, trok er stukjes af, stopte stukjes in z’n mondje. Moet je niet doen, als je geen rommel wil trouwens, want er beland ook veel op de grond. :roll:
Ik begon hier ook altijd met een behoorlijk groot stuk. Volgens mij hebben ze juist meer moeite met die aangeboden kleine mini-stukjes. Laat ze lekker zelk klooien en ontdekken, dat gaat (bijna) altijd goed. De kokhalsreflex werkt echt prima, dus mocht het een keer misgaan, dan niet schrikken, dat stukje komt keurig terug.
Maar ut geeft wel rommel… :mrgreen:
ik zou gewoon door gaan met brood geven hoor , het kokhalzen is een reflex dat ze hebben , en ze moeten nog leren hoe ze het opeten , dus het is gewooon een fase dat ze door moeten ,
geloof em elke week gaat het weer wat beter
volhouden , en gewoon opletten dat er niks in zijn keeltje blijft steken , maar niet meteen in paniek raken als hij kokhalst hier duurde het al met al 2 weken voor dat ze het door had en nou eet ze 2 sneetjes smakelijk op :thumbup:
misschien licht roosteren? dat bevordert kauwen (het lijkt net een koekje dan :mrgreen: ) maar ik weet niet of ie al tanden heeft?
(Tyg had ze nog niet rond die tijd, dus wat nou kauwen? hehehe)
Hij krijgt nu elke dag een paar stukjes, het kokhalzen is al een stuk minder, maar hij vind er echt niks aan. Na een paar stukjes en een hoop gekwijl begint hij te krijsen en stopt pas als hij z’n fles melk krijgt :lol: Na z’n fles zit hij weer te vol dus hoeft hij ook niet.
Zal vanzelf wel goed komen ga ik maar vanuit.
Ziet, hij heeft al 6 tanden maar daar knarst hij alleen maar mee :o ipv kauwen :lol:
Hier ook niet zo’n brood fan. Soms zomaar ineens een hele snee, wat mij dan weer moed geeft :mrgreen: Maar meestal een paar stukjes en dan is 't klaar. Het grappige is dat als wij 's avonds bij het warme eten stokbrood eten hij daar dan weer geen genoeg van kan krijgen :think:
Dus ik laat t gewoon maar gaan en 't zal idd wel goed komen.
@Isabel wrote:
Ziet, hij heeft al 6 tanden maar daar knarst hij alleen maar mee :o ipv kauwen :lol:
6 :o
Maar is het dan niet zo dat ie al die tijd dat ie brood moet leren eten eigenljik continue last van tandjes gehad heeft? :think: Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Sam pas 1 tandje, maar die 2 weken die daaraan vooraf gingen was ie gewoon een serieuze broodweigeraar. Toen ging er zelfs geen stukje in.
Ik denk alleen maar mee hé :shifty:
Ja de tandjes schieten hier momenteel als paddenstoelen uit z’n tandvlees :lol: maar volgens mij heeft hij er weinig last van hoor. Hij eet verder heel goed z’n fruit, groente en een liga eet hij ook zonder problemen op.
Moet dinsdag weer naar het cb, eens kijken wat ze er daar van zeggen. (al moet ik eerlijk bekennen dat ik daar nooit zo heel goed luister KOK is veel makkelijker :mrgreen: )
mijn kleinste had met 6 maanden al 6 tandjes , en ze had er heeeeeeel veeeeeeeel last van , maar eten deed ze toch :mrgreen:
maar als je kleine brood niet lekekr vind wat vind hij er dan van als je hem pap met een lepel geeft :think:
Pap met een lepel hoeft hij niet dus hij krijgt het 's morgens uit de fles.
joyce wilde eerst ook geen brood hoor… ja in het eerste begin net als Finn. maar toen het nieuwe eraf was echt niet… heb even gestopt en na een paar weken weer geprobeerd… broodje met boter en smeerkaas en dan in kleine stukjes en dat ging vrijwel meteen goed en in een paar dagen is ze van een paar stukje naar een hele bam gegaan… met een flesje 120 erachteraan…
Zou gewoon even afwachten anders… en het over een weekje weer eens proberen…