Hallo allemaal, ik ben nu momenteel bezig met een behandeling voor IVF, ik zit nu precies in de fase dat ik 2 hormonen moet prikken en ik moet eerlijk bekennen dat dit mij zo nu en dan zwaar valt. Het is vaak moeilijk om goed door de huid heen te komen en op bepaalde plaatsen lukt dat gewoon niet omdat ik er niet door heen kom. Het resultaat daarvan is dan dat ik een paar keer moet proberen om te prikken en dat werkt toch wel een klein beetje demotiverend moet ik eerlijk bekennen.
Herkent iemand dit en hoe ga je ermee om?
Groetjes,
Meepratertje
Hallo Meepratertje,
Wij zitten nu in de wachtweken van de tweede IVF poging. Ik had ook moeite met het prikken. Ik had lucrin en gonal-F en mocht dit samen in één spuit optrekken (in de spuit van de lucrin) en ik kwam ook moeilijk door de huid heen. Wat ik heb gemerkt is dat als je meer richting je zij ( of in je zij) gaat prikken het stukken beter gaat. En anders kun je bij je zkh misschien even vragen naar een speciaal apparaatje. Daar klik je de spuit in vast en deze schiet als het ware de spuit in je buik.
Wat ik nu heb gedaan is gewoon een plooi pakken, hier even flink in knijpen en dan deed het geen pijn meer als ik de spuit erin moest duwen. Klinkt heel stom maar zo ging het echt prima.
Hoe lang moet je nog spuiten ongeveer?
Groetjes,
Daniëlle
Hallo Daniëlle,
Voor jou is het nu ook een spannende periode begrijp ik. Ik had eerder Lucrin maar helaas ben ik van de weinige mensen die er allergisch voor is. Daarom moet ik nu Menopur spuiten in de buik en Orgalutran in het been, deze medicijnen mogen helaas niet gemixed worden. :?
Dat van de zij vind ik een goede tip, dat zou het spuiten van de menopur in ieder geval makkelijker maken. Wat de orgalutran betreft heb ik dat vandaag anders aangepakt, vanmorgen heb ik eerst mijn benen goed ingesmeerd met een bodylotion en voor het prikken heb ik mijn benen eerst gemasseerd, dit leek beter te werken omdat de huid hierdoor iets soepeler werd.
Morgen heb ik de eerste echo om te kijken hoeveel eicellen ik heb, zijn het er genoeg dan is de verwachte punctie zo rond de 8ste volgende week. Ik geloof dat ik dan de 6e moet ophouden met het spuiten van Menopur en dan de 7e mijn laatste injectie met Orgalutran met daaropvolgend de Pregnyl. Dit alles weet ik nog niet zeker omdat ik nu nog niet weet hoe het met de eicellen gaat.
Groetjes,
Meepratertje
Hoi Meepratertje,
Spannend hoor. Ik hoop voor je dat je een mooi aantal follikels hebt en dat de punctie gepland kan worden!
Groetjes,
Daniëlle
Hoi Daniëlle,
Ik kom net uit het ziekenhuis en het resultaat vind ik zelf op dit moment nog teleurstellend, ik zit nu op cyclusdag 7, stimulatiedag 6 en het resultaat was op dit moment een slijmvlies van 4,8 en 2 mogelijke follikels. De gyn zei echter dat dit vrij gebruikelijk is en dat eerst het slijmvlies opgebouwd moet gaan worden voordat de eierstokken echt follikels gaan vormen. Maandag moet ik terugkomen voor een nieuwe echo. We wachten dus weer af.
Dank je wel voor alles!
Groetjes,
Meepratertje