moeite met poepen

Daan heeft hier ook erg lang last van gehad.

Ik gaf hem in de dagen dat hij er duidelijk moeite mee had Activia toetjes en dit hielp hem altijd goed.

Hij vond ze ook erg lekker.

Een lekker warm bad wilde ook wel eens helpen.

Vaak ging ik ook naast hem liggen in bed en dan draaide ik cirkeltjes op zijn buik met hem vingers met de klok mee.

Dit vond hij heerlijk er raakte hierdoor heerlijk ontspannen waardoor het poepen ook wat makkelijker ging.

Sterkte!!

@Gab wrote:

even natuurlijk geen banaan, en sinasappel en kiwi…

Bananen en kiwi werken niet per definitie stoppend! Dat is een fabeltje. Met voldoende vocht (drinken) houden zowel de banaan als de kiwi de ontlasting juist zacht. (hoewel elk persoon natuurlijk anders kan reageren op voeding). Hier wordt juist kiwi gegeten bij ontlastingproblemen en elke dag een banaan.

Hier ook veel last van obstipatie. Onze jongste van 5 krijgt 1 á 2 zakjes movicolon per dag. Zij drinkt het vaak zo, ze vindt het lekker. We merken het gelijk als ze minder krijgt of als we een keer vergeten zijn. Het speelt hier al van baby af aan. Het is, net als forlax, puur een hulpmiddel. Het zet de darmen aan tot extra beweging en maakt de ontlasting dunner mits er voldoende wordt gedronken. Als er te weinig wordt gedronken werkt het juist stoppend! Onze KA zegt altijd dat we niet zuinig moeten zijn met de movicolon.

Vasaline of iets vets hebben wij ook veel gebruikt. Het maakt dat de ontlasting er iets makkelijker uitkomt en verlicht ook de pijn. Als de ontlasting hard is gaat de anus gewoon kapot. Heel zielig.

Een bad werd hier al genoemd (werkt heel goed, al heel wat keer ‘vies’ water gehad :mrgreen: ) Ik masseer ook vaak de buik. Ronddraaiende bewegingen maken om de darmen te stimuleren.

Voor de noodgevallen hebben wij iets laxerends. We gebruiken het zo min mogelijk. Het is heel vervelend en ze is er gewoon even ziek van. Maar ja, soms heb je geen keuze :cry:

Hoe gaat het nu?

Even in aanvulling op Bianca: masseren altijd met de klok mee! Fietsen met de beentjes werkt ook wel.

En idd zou je bij de ha nog kunnen vragen om Microlax (een klisma) voor het geval ze echt verstopt komt te zitten. Heel makkelijk om te gebruiken en het werkt heel snel, wel even een luier om doen dan, want er is geen houden aan dan.

wat lief dat jullie er nog om vragen!

na vrijdag en zaterdg niet gepoept te hebben, heeft ze gisteren eweer wat gepoept, en het was zachter als voorheen.

Het was nog niet heel veel maar in elk geval wel zachter, dus we gaan nmaar even zo door. Misschien beginnen alle trucjes nu te werken…

Herkenbaar! Mica durft niet te poepen, ze heeft al drie maanden last van obstipatie…heb zelfs microlax gebruikt. Het is was zo keihard en groot…ik wist niet dat zulke grote drollen uit zo een klein gaatje konden komen.

Nu heeft ze een afkeer tegen poepen, het is nu normaal maar als ze moet, klimt ze op mijn schoot (haha ja lekker bij mama stinken) en alsik haar dan met haar rug tegen mijn buik houd en mijn handen onder haar knietjes (dat ze in de hurkzit zit zeg maar) kan ze het ook niet ophouden.

Maar ze moet idd dat cirkeltje doorbreken. Ik weet niet hoe maar iig is het nu wat minder erg dan dat het was.

Veel laten drinken, een vriend van me had met zijn kindje het zelfde probleem en ze hebben haar nu die nieuwe Nutrilon voor peuters (nr 5) gegeven, en haar ontlasting is nu normaal! Dus die ga ik morgen ook gelijk halen.

HOop dat je hier iets aan hebt…

Groetjes,

Carmen

hier gaat het redelijk met poepen.

door alle natuurlijke laxans wordt de ontlasting in elk geval zachter en gaat het wat makkelijker.

Gisteren ging het zelfs makkelijk genoeg om op de wc te poepen! :dance:

het was niet veel, maar toch was het al duidelijk zachter.

Wij gaan dus op deze manier door, en sophie heeft helemaal de tuttie frutti ontdekt, dus dat eet ze nu lekker dagelijks