Moeite met poepen sinds bijvoeding

Sem krijgt sinds afgelopen woensdag eigenlijk brood te eten. Daarvoor al 2 weken aardappel met kip/rundvlees. van de aardappel kreeg hij al wat dikkere ontlasting maar sinds hij brood eet poept hij een keer of 4 per dag een flinke keutel uit waar hij ook moeite mee heeft, hij zeurt ook heel erg als hij moet poepen. Nou is dat altijd al zo geweest, maar dan was het 2x per dag een uurtje zeuren en dan poepen. Tot nu toe had hij altijd vrij dunne ontlasting. Hij krijgt nu nog 3-4 flessen van van 190 + 6 dus al iets verdund, hij krijgt voor zijn darmen al een laxeermiddeltje, Forlax maar dat lijkt niet echt te helpen. Iemand nog tips voordat ik voor 100 miljoenste keer weer eens ga bellen :roll: .

Ik heb weleens gelezen dat Sem heftig reageerde op bijvoeding…dat klopt toch?

Weet niet of ie dit kan verdragen, maar bij Jayden werkt het echt geweldig, ik geef hem elke dag een scheutje roosvicee laxo door de yoghurt. En als sapje kan je het ook aanbieden natuurlijk. Sinds ik het geef heeft Jayden geen krampjes weer gehad, en hij poept nu elke dag of om de dag. Voorheen was dit 1 x per week, met af en toe eens 2 x per week, en dan was ie een dag van tevoren al aan het drukken… Hij is een stuk vrolijker geworden en minder jengelig sinds ie de boel goed kwijt kan.

Ik heb druppeltjes van VSM gehaald. Hier ook harde konijnenketels. Echt zielig. Die druppeltjes (weet effe niet hoe ze heten) werken goed. Na een dag of twee was hier de ontlasting weer goed soepel. :thumbup:

Sem is overgevoelig voor Fructose dus de Roosvicee mag hij niet. Omdat hij ook al een laxeermiddel krijgt durf ik ook niet zo goed met dat soort middeltjes in de weer. Denk dat ik morgen de diëtiste maar even bel…

Ammar kreeg ook van die harde keutels toen hij aan de vaste voeding begon. Idd roosvicee laxo , potjes fruit met pruimen erin en ik deed ook een lepeltje olijf olie door zijn groentepotje . Toen liep het weer goed door.

Kun je hem ook meer water laten drinken? Gewoon tussendoor als extraatje? Dan wordt de ontlasting ook zachter.

Wel goed trouwens dat hij inmiddels al wat gewoon voedsel kan verdragen :thumbup:

Groetjes,

Heleen

Gos wat een gestudder toch met je mannetje en voeding :frowning:

Je zou denken dat na een paar dagen de darmen er toch gewend aan zouden zijn. Hoop dat je telefoontje de oplossing biedt. :hug: