Mijn dochter (9 weken) heeft (s’avonds) ontzettende moeite met inslapen. We zijn bijna de hele avond bezig om haar in bed te krijgen. Uiteindelijk slaapt ze tegenwoordig om 22.30 uur wat voorheen wel eens 00.00 uur werd.
Als ze eenmaal slaapt, slaapt ze goed en slaapt ze tot een uur of 6.
S’avonds is ze ook een stuk onrustiger, en moet ze veel huilen. Soms zo erg dat ze ontroostbaar is! Dat is zo zielig om te zien.
Hebben er mensen misschien tips om het inslapen makkelijker te maken?
Ik heb gisteren geprobeerd om haar in een badcape te wikkelen en zo het inbakeren na te doen. Maar ze bleef gewoon door huilen, ook na even gewacht te hebben.
Wanneer gaat het inbakeren helpen?
Hopelijk kan iemand ons helpen.
Groetjes
Hallo,
Je dochter heeft wel een paar dagen de tijd nodig om te wennen aan het inbakeren.
Maar slaapt ze ook onrustig?
Wij hebben een bakerzak aangeschaft omdat Sergio onrustig sliep en vaak wakker werd.Hier heeft het wel geholpen.
Sucses
Alleen het inslapen is een probleem, ze beweegt dan veel met haar armen een benen. Als ze eenmaal slaapt, slaapt ze ook goed. Heel af en toe is ze even wakker, maar valt ze vaak al snel weer in slaap.
Hier heeft het toch wel bijna 2 weken geduurd voordat hij er rustig van werd. Ook zijn we na een week overdag ook gaan inbakeren, zodat hij wist dat als hij naar bed ging hij ingebakerd ging worden.
Het is dus wel een optie!
Welke inbaker zak/doek raden jullie aan?
Ben namelijk wel vanplan er 1 te kopen, want op deze manier is het ook zielig!
Ik had swaddle me daarin kon hij de benen wel gewoon in gewegen.
ik heb geen bal verstand van inbakeren hoor even voor de duidelijkheid,maar is inbakeren met deze temperaturen ook niet veels te warm voor zo’n klein hummeltje? :think:
Inbakeren was hier dé oplossing. Zowel 's nachts als overdag is Sam tot z’n 3e maand ingebakerd geweest.
Heb geen ervaring met warmte en inbakeren maar lijkt me idd afschuwelijk warm. Sam is van november en sliep toen in romper met lange mouwen, z’n pacco inbakerdoek en een dekentje.
@missmelody wrote:
Het is dus wel een optie!
Welke inbaker zak/doek raden jullie aan?
Ben namelijk wel vanplan er 1 te kopen, want op deze manier is het ook zielig!
Pacco dus
wij hebben een paccodoek, maar!! Ik raad je aan langs het cb te gaan, want aan inbakeren zitten haken en ogen hoor. Zo moet je ontzettend oppassen met warmtestuwing. en mag je een kindje met verhoging niet inbakeren, 24 uur na de entingen niet etc…
Echt ik zou ff een onderhoud met een inbakerdeskundige vragen. Ik moest van het cb zelfs een middag op cursus.
mijn zoon ligt ook in de paccodoek, maar met dit warme weer niet, pech voor mama, maar liever huilen dan … (ik wil niet eens over het andere nadenken, dan maar huilen, en geloof me, die van mij kon er wat van)
Het is nu idd ook veelste warm om in te bakeren. Ik wacht er nog mee tot de warmte voorbij is.
Ik ben langs het cb geweest en zij raden mij ook aan om in te bakeren. Ik heb een pacco doek te leen gekregen.
Ik ben benieuwd!
Inbakeren was hier bij Tes ook de oplossing, eerst de pacco en toen de SwaddleMe. Tes heeft tot 5 maanden ingebakerd geslapen.
Ik sluit mij met deze temperaturen wel aan bij mijn voorgangsters, ik zou het je afraden op dit moment, omdat het veel te warm is. Kindjes kunnen ingebakerd hun warmte minder goed kwijt en warmtestuwing kan erg nare gevolgen hebben…