moeilijke eter

Hallo meiden,



mijn oudste dochter van ruim 2 eet heel slecht avondeten.

Haar zusje van ruim 1 eet alles.



Het enige wat ze wil eten is eten uit een potje, en dan voornamelijk de potjes spagetti en macaroni.



Als ik haar gewoon mee laat eten met ons, draait ze dus contant haar hoofd weg, of ze neemt een hap die ze dan weer uitspuugd en zegt dat het niet lekker is.



Ik heb de stoute stoel ook al meerdere malen geprobeerd, maar als ze dan weer aan tafel komt wil ze toch niet eten.



Herkent iemand dit, en zoja, hoe hebben jullie dit opgelost!!!



Ik vind toch wel dat een kind van ruim 2 jaar, geen potjes meer moet eten.



Groetjes,



Cindy



ps. ze krijgt nu van mij ook helemaal geen snoepjes meer of koekjes, want ik wil haar proberen om op die manier aan het eten te krijgen.

Eeen heel bekent probleem voor mij ,mischien kun je ook beter je verhaal doen ik het peuterhoekje.Tja en advies negeren het is heel moeilijk maar opeen gegeven moment gaat ze vanzelf wel eten,en af en toe een potje is niet erg maar maak er geen gewoonte van.Ze is ook in de fase ik ben 2 en zeg neeeeeeeee :wink:

Ze is denk ik ook een beetje aan het aftasten van hoever kan ik gaan.Mijn oudste is nu haast 4 en gaat nu pas redelijk eten en nu begint mijn jongste met alles weer uitspugen :?

Cindy,



Heel herkenbaar. Brent is ook 2 en die wil vanaf het moment dat we de 8 maanden potjes introduceerden niet meer warm eten. Tot zijn 1e verjaardag heeft hij dus 6 mnd potjes gehad. Daarna mee eten met de pot, niet dus. Ondertussen zijn we zo ver dat hij een beetje eet (echt 2 of 3 hapjes). Ik ga de strijd niet meer aan, heb ik 1 keer geprobeerd, maar dat werd 3 weken lang huilen, een gestreste moeder en een sjacherijnige vader. Nu moet hij zelf maar kijken wat hij eet, toetje krijgt hij wel fruit of yoghurt, ongeacht of hij heeft gegeten. Verder eet hij boord, fruit etc wel goed, maar warm gewoon niet. Om te zorgend at hij wel genoeg vitamines binnenkrijgt krijgt hij veel fruit. Dus zolang ze nog potjes eet zou ik me niet zo veel zorgen maken, ze eet dan in ieder geval. Bij Brent hielp het dat hij zelf mocht eten en in het begin ook mocht spelen met zijn eten.



Groet, mouse

Hallo,



Ik heb hier dus ook hetzelfde probleem gehad rond die leeftijd. Ze at dan wel geen potjes maar lustte ineens ook niets meer.



Als ik mijn dochter aan tafel zette at ze gewoon niets en ging voor zich uit zitten staren. Ik heb toen haar stipt op tijd aan het ontbijt en lunch gezet en niet meer tussendoortjes zoals fruit en liga dan noodzakelijk. Ook gaf ik haar na 16.00 geen drinken meer zodat ze geen volle buik met drinken had rond etenstijd. Als ze dan aan tafel kwam had ze gewoon honger maar at nog steeds niet. Heb het maar gewoon genegeerd voor een paar dagen. En ja hoor… eindelijk begon ze toch maar met eten omdat ze wist dat er niks anders voor in de plaats kwam.



Nu heb ik dat probleem nooit meer gehad. Ik denk dat je zeker geen strijd moet voeren aan de eettafel maar gewoon negeren zolang ze weten dat je dat vol houd en dat er toch niets anders op haar bord komt als ze niet eet gaat het vanzelf wel weer over.



Veel succes

bedankt voor jullie reactie meiden.

Ik heb Skyler ook nog niet zelf laten eten, want dan gaat ze echt spelen met der eten.

Ik ga jullie advies opvolgen, en hoop dat ze dan ook zal gaan eten.



Groetjes,



Cindy

peuters zijn grillige eters



mijn dochertje van 2 jaar een paar maanden heeft ook een tijd heel slecht gegeten, soms geeneens 1 hapje avondeten (warm)

ik heb het maar een beetje laten gaan

want ze at wel heel goed brood, soms wel 3 plakken en fruit at ze ook heel goed, 2 stuks



nu eet ze weer heel goed avondeten (warm), ze heeft ook een groeispurt weer gehad, dan eten ze vaak ook heel slecht en qua gedrag “vervelend”

en nu haalt ze het dus weer in, want ze eet echt heel veel warm eten, ik sta er gewoon van te kijken hoeveel ze wegwerkt nu :mrgreen:

Heel herkenbaar. Mijn twee meiden zijn nooit grote eters geweest en iedere x weer denk ik in van die niet eten periodes, waar leven ze op??? Maar ze doen het nog steeds en ik geloof dat iedere ouder het op verschillende leeftijden van de kids meemaken. Hoort erbij denk ik.