Mijn zoon Sam van bijna 4 (sept) eet heel erg slecht in de ogen van mijn man en mij.
elke maal die wij hem voorschotelen, eet hij niet uitzichzelf op.
we moeten steeds maar zeggen, sam neem je een hap. de ene keer doet hij dit zonder tegen sputteren, maar de andere keer maakt hij er een groot drama van.
we zijn er een beetje moe van geworden, en weten echt niet hoe we hem intresse krijgen voor het eten.
hij mag regelmatig kiezen, helpt mee met koken enz…
nu lees ik wel in een ander topic, dat je hem 10 minuten geven nadat wij klaar zijn met eten, is hij niet klaar met eten dan weg.
maar is het wel verstandig om dit met alle maaltijden, dus het ontbijt lunch en avondeten???
en hoelang kan ik zoiets volhouden??
dit is dus een duidelijk HELP !!! :roll:
Nu hebben wij niet echt moeilijk eters, maar Amy wil wel eens een periode hebben. Ontbijt krijgen we er haast niet in. Nu geven we haar pap en dat eet ze een stuk beter. Soms verzin ik een verhaal dat het een speciale pap is, alleen voor speciale meisjes. En dat werkt :mrgreen:
Maar willen ze niet, dan niet. Ik maak er geen drama van. Maar ik weet ook, dat ze na verloop van tijd wel weer gaat eten.
Je kan het in ieder geval een paar dagen proberen, kijken wat er gebeurd. Verder totaal geen aandacht aan zijn eten schenken en over andere onderwerpen praten.
ook hier een moeilijke eter met avondeten.
hij eet wel goed brood en ontbijt.
hij krijgt idd een bepaalde tijd om het eten op te hebben.
Wij zeggen altijd als hij op de 8 etc etc staat dan is je bord leeg, de ene keer werkt het en de andere keer niet.
een kind hongert zichzelf niet uit.
Wat hier wel helpt (en nu zijn ze niet echt moeilijk maar hebben allebei van die fases…) is gewoon niet mee bemoeien; zet het eten neer, even zingen en dan eet smakelijk zeggen en er niet meer naar omkijken… Na een kwartiertje zeg je “zo, klaar…” en haal je het bord weg. Hier wisten ze na een dag of wat niet hoe snel ze alles op moesten eten… maar ja, nogmaals, het betreft in ijn geval echt af en toe een periode van een paar dagen…
sam is echt een moeilijke eter. en als wij niets zeggen, dan eet hij 3 happen. met als gevolg dat hij na 2 dagen 's avonds in bed begitn te gillen dat hij erge honger heeft. hij is dan helemaal overstuur en niet te troosten. ook zit er geen spek op zijn lijfje, dus dagen aankijken tot hij gaat eten willen we niet…
ik hoop dat hij ooit zelf gaat eten, en het dan ook leuk vind. want dat vind hij nu niet.
maar bedankt voor de tips.
ons kleinste die eet ook met perioden goed,maar dat is normaal zeggen ze,je mag ze zeker niet forceren daarin .
wat wij wel durven doen dat is als ze van alles een beetje flink eet en nie weent een stickertje plakken en da helpt ook heel goed!
de oudste die eet heel goed maar die zit wel 20minuten langer aan tafel die heeft namelijk veel tijd nodig… :roll:
grtjs
hier ook met perioden.
Wat vind jij een slechte eter? Langzaam eten of weinig eten, proeft hij wel van alles? Eet hij meer naar mate hij het lekkerder vind?
Hier naarmate hij ouder wordt ook steeds trager, als wij klaar zijn met ons eten help ik hem nog even want dan eet hij toch nog een paar hapjes . Onze knul eet graag een toetje en krijgt net zo veel hapjes van zijn toetje als dat hij warm heeft gegeten, soms eet hij best veel en krijgt hij een behoorlijk bakje met vla oid en dan eet hij uit zichzelf weer een paar dagen beter. Brood moet hij zelf weten, als ik klaar ben dan ruim ik alles op en krijgt hij gewoon niet meer. Eet hij het niet op, geen snoep, geen koekjes dan gaat hij na een paar dagen vanzelf weer meer eten.
Maar het blijft met fases, heeft ook met groeien te maken, soms hebben ze meer nodig dan anders.
Ik vrees dat je niet zo veel hebt aan mijn verhaal, wel succes in elk geval.
natas