Hallo allemaal,
Ik heb een super schattig en lief dochtertje van bijna 2 jaar oud.
Maar ik loopt toch tegen wat moeilijkheden aan met haar en weet niet zo goed wat ik ermee kan en moet doen.
Er is geconstateerd dat ze een achterstand heeft met praten en met spelen.Ze zegt te weinig woordje van wat ze zou moeten kunnen op die leeftijd…nu maak ik me daar niet zo druk over hoor.
Maar het feit dat ze eigenlijk weinig tot niet echt speelt baart me veel zorgen.
Ze is erg actief en is erg ongeconcetreerd en vertoont fladder gedrag…ze pakt iets en laat het na een paar sec weer vallen en pakt dan weer wat anders.Echt spelen heeft ze nooit gedaan en ze heeft ook de rust niet om te blijven zitten of ergens mee bezig te zijn.Ze vermaakt zich deels prima maar raakt soms helemaal geen speelgoed aan maar wel overal aanzitten wat niet mag.
En nu komt het volgende probleem…ze luistert erg slecht en voor straf op de trap zetten heeft geen effect.
Meestal luistert ze alleen als ik mijn stem erg verhef of echt boos wordt.
Ik weet me niet echt raad met dit alles en misschien hebben jullie tips of adviezen of is het herkenbaar voor andere moeders.
sneeuwitje
Hoi
Ik heb niet echt een tip voor je maar herken wel wat van dat gedrag bij mijn dochter, nu is het echt een heel stuk minder sinds het laatste half jaar…maar daarvoor was ze ook echt ongeconcentreerd, ook dat fladder gedrag, nog geen paar minuten met 1 iets spelen, en erg druk.
Ze zit nu 8 maanden op de psz en in het begin hadden ze de handen vol aan haar maar ze is de afgelopen maanden zo veranderd en zoveel rustiger geworden dat ze zelfs bij de psz verbaast zijn!!!
Nu heeft mijn dochter geen achterstanden, maar een echte vlotte prater was ze ook niet …
En eigenlijk kan je ook niet echt verwachten van zo`n kleintje dat ze een half uur ofzo met iets spelen :think:
En ook hier 2 kinderen die soms hun speelgoed niet aanraken, denk dat dat normaal is.
Slecht luisteren…soms denk ik hier ook wel eens dat ze de oortjes voor de show hebben 8) , maar denk dat je dochter ook nog wel jong is om echt te beseffen dat ze straf heeft.
Ik denk dat je het even moet aankijken, zoals ik al zei mijn dochter is in 6 maanden tijd echt heel erg veranderd van een drukke dame in een rustigere dame