Sienna is nu bijna 10 maanden en sinds een paar weken wil ze bijna geen avondeten meer eten. Ik maak elke dag groente voor haar en normaal at ze dat prima maar tegenwoordig wil ze dat dus niet.
Dus van alles maar weer geprobeerd. Prakken, pureren, grotere stukjes en zelf potjes. Maar goed ze doet er niet aan mee…
En het liefst wil ze het dus zelf doen. Ik mag haar dus niet helpen met eten want mevrouwtje wil het altijd zelf doen. Nou daar maak ik geen probleem van maar dan moet ze haar avondeten wel in haar mond stoppen en niet in haar haar :mrgreen: :? En als je dan weer wil helpen dan draait ze haar hoofd weg en doet haar lippen stijf op elkaar.
Ik ga er echt geen strijd van maken…ik geef haar dan meestal nog een extra papfles als ze gaat slapen en ook dan bepaalt ze zelf wanneer ze die opdrinkt…
Verder eet ze wel goed hoor…niet overdreven veel maar liefst brood en dus geen groente…
Herkenbaar of tijdelijk iets?
Ik ben altijd bang dat ze te weinig vitaminen binnenkrijgt…hoewel ze wel fruit eet hoor…en het liefst zelf :mrgreen:
Yeline eet vanaf november al geen warm eten meer, ik krijg het er niet meer in, of ze het nu zelf eet of niet ze weigerd gewoon. Ik laat het erbij komt vast wel een tijd dat ze wel gaat eten. Hier gaat trouwens ook de fruit er wel altijd in :lol:
Had mijn dochter ook op die leeftijd. Bleef het gewoon stug aanbieden en na 3 weken ofzo (kan ook langer geweest zijn) ging ze gewoon weer eten. Vooral geen strijd van maken inderdaad je doet het volgens mij harstikke goed :thumbup:
Sterkte
hoe herkenbaar. Onze dochter eet al maanden geen avondeten. Ze wil het ook zelf doen en dat kan ze niet. Ik hoef niet te voeren, want dan slaat ze alles uit mijn handen. Ik vrees dat ze geen avondeten eet totdat ze het echt zelf kan.
Wij lopen nu wel bij een dietiste omdat ik wel wil dat ze haar vitamines binnenkrijgt en ze ook problemen heeft gekregen bij het poepen ivm te weinig drinken en geen avondeten. Maar wat ik ervan begreep is dit meestal een fase.
Het enige advies wat wij krijgen is geen strijd van maken, maar ook geen alternatief aanbieden. In jouw geval zou dat betekenen dat ze geen papfles krijgt als alternatief. Ze krijgen vanzelf honger.
Heel herkenbaar. Olivia is ook geen fan van warm eten, maar wel van fruit en brood. Wij bieden het een paar keer aan en als ze dan nog niet wil, dan niet en heeft ze pech. Ze krijgt dan wel voordat ze naar bed nog een fles, maar die krijgt ze sowieso. Ze krijgt er dus geen extra. Maak je geen zorgen over de vitamines, als ze haar flesjes netjes opdrinkt, krijgt ze genoeg binnen. Het heet niet voor niets bijvoeding. Succes en sterkte, ik weet hoe vervelend het is als je kind niet warm wil eten. Wij zijn altijd dolblij als ze goed eet.
:-
Gister hebben we met z’n drietjes s’avonds brood gegeten :shock: Ze at echt of haar leven ervan af hing :lol: Erg grappig gezicht.
2 boterhammen opgegeten. :thumbup:
Maar bedankt voor de verhalen meiden! :-
ZELF DOEN, klinkt bekend :mrgreen: Jasper eet bijvoorbeeld wel wanneer ik het in stukjes aanbied(dus roosjes bloemkool en brokkoli, hele bospeen,…)
TIP van mijn moeder(blijkbaar heeft Jasper het niet van een vreemde :oops: ):
Geroosterd brood in ‘vingers’ snijden en de groenten als dip bij serveren. Een stukje brood is gemakkelijker om in je mond te stoppen dan zo’n stomme lepel
TIP van mijn schoonmoeder: Haar kids hadden ook zulke fases, maar ze kwam erachter dat ze wel van haar bord af wilden eten, dus toen heeft ze haar koken aangepast(zonder zout etc.) en gewoon haar bord extra opgeschept. En ja van mama’s bord, dus ook met mama’s vork/lepel.
Succes :thumbup: