Ik vind het zelf moeilijk dat mn meisje, die eerst 3 dagdelen naar de peuterspeelzaal ging, nu ineens 9 dagdelen naar school moet.
Maandagmiddag was ze zo moe, dat ik ze thuis heb laten blijven. Het is de 1e week pas, maar mama moet net zo wennen als dochterlief. :oops: :oops:
Andere ouders kijken me vreemd aan als ik dat zeg, die zijn juist net blij dat hun kind vaker van huis is.
Wie heeft ook moeten wennen toen de schoolperiode begon?
Oh joh, dat is toch hartstikke logisch?!
Ik vond het niet alleen moeilijk, met name met de jongsten heb ik tranen met tuiten gehuild. En met de oudste trouwens ook, want ja, dat was de eerste die ik los moest laten. Bij de middelste ging mn jongste zo heel lief troosten, dr armpjes om mn nek :inlove:
Hier is het de gewoonte dat ze op woensdag nog helemaal thuisblijven als ze vier zijn, dat vond ik heel fijn. Voor mijn knullen was dat ook echt nodig hoor, die waren op. Zij gingen in het begin zelfs maar drie dagen (en maar tot 13u duurt school hier). Als jouw meisje nog erg moe is kan je dt ook gewoon bespreken, ook al is het bij jullie op school misschien geen gewoonte.
Ik vind dat helemaal niet raar. Ik heb ook zo hard gebruld (toen ik eenmaal buiten stond ) Ik moest ook heel erg wennen toen Sven naar school ging. Ik vond het zo ongezellig en wist helemaal niet wat te doen met de tijd als Sven er niet was. Sven is zo’n zes weken voor de zomervakantie begonnen. Ik heb hem al die tijd alleen de ochtenden laten gaan. Kon hij mooi wennen aan het vijf dagen vroeg opstaan en naar school moeten. Sven was nooit zo’n vroege vogel. Na de vakantie ging hij wel hele dagen maar dat bleek al snel teveel. Hij ging weer bedplassen en was erg moe. Heb hem toen in overleg met de juf tot aan de herfstvakantie weer alleen de ochtenden gedaan. Na de herfstvakantie ging hij weer hele dagen en toen ging het wel goed. Net of hij even moest wennen aan zo’n strak ritme.
“Gelukkig” dat ik niet de enigste ben dan. Ik kreeg van iedereen te horen: is toch lekker, even je handen vrij! Maar ze speelt ook heerlijk zelf, dus dat “handen vrij” heb ik toch wel.
Vanmiddag nog een keertje afgemeld, we bekijken het wel per dag.