Moeilijk...

Waar zal ik starten?

We hebben 2 schatten van kinderen, beide een goede baan.

Onze eerste 2 zijn kort na elkaar geboren. De 2e, waar wij verwachten lang over te doen was in 1 maandje voor elkaar. Een shock alsmede een onverwacht snel geluk.

Helaas heeft de 2e ons best veel zorgen gebracht, daarbij geconstateerde reuma van mij en zorgelijke tijden waren aangebroken. Inmiddels gaan we weer goed, alles staat weer op vaste grond. Nog een grote verbouwing en dan is ons huis weer een stukje groter.

Langzaam begint het meer en meer te kriebelen voor een 3e kindje. Manlief is serieus, voor hem is het finito, over en uit. Hij kan meer zorgen en senario’s niet aan.

Slaapkamers hebben we niet meer over, een 3e kindje zou een reden zijn om de kids bij elkaar op de kamer te laten slapen, aangezien de zolder betrekken niet mogelijk is.

Zelf twijfel ik, heb ik nog zin om weer aan een baby te beginnen, met alle dingen die daarbij horen. Nog een jaartje en de oudste gaat richting school, en ook de vrijheid lonkt wel, eerlijk is eerlijk.

Maar dan…die baby, bv geven, het heerlijk kleine weer…

Het is zo moeiljik om die gedachte weg te zetten…merk dat ik meer en meer aan het denken ga, terwjil een maandje terug ik zeker was dat ons gezin compleet is…

Herkenbaar?

Er is een topic Ei-rammelaars, daar praten meerdere meiden over het wel willen van nog een kindje, maar om wat reden dan ook op dit moment (nog) niet.

Daar is het voor iedereen heeeeeeeeeel herkenbaar, de wens naar nog zo’n wondertje…

Ach meissie, kan je alleen een hele dikke :hug: geven.

Heb (nog) geen ervaring met dit.

:-*

:hug: bij mijn man stond in het begin vast dat er maar 1 kind zou komen.

nu is hij een tijdje terug van mening veranderd en zijn we weer zwanger van de tweede.maar hier blijft het bij.

financieel vind ik 2 voldoende en ook met de ruimte hier in huis.

zou er ooit zich een lief klein ongelukje aandienen is het altijd welkom natuurlijk, maar we gaan er niet van uit.

denk ook wel dat als de tweede geboren is en je ziet om je heen weer baby`s geboren worden dat het weer zal gaan kriebelen maar nee we houden het toch echt bij 2.

jammer dat je man en jij niet dezelfde menig hebben,heb ik hier ook gehad en dat weet je nog wel :wink: dus mischien is er aan de andere kant nog een klein beetje hoop dat je man over een jaar of zo ook bij draait,maar zo niet tja dan is het moeilijk :hug:

pff moielijk he, ik heb hetzelfde helaas, ik wil heeeeel graag , mijn man die sluit zich bij mij wel aan , dus hij is geenprobleem, maar ik denk aan de toekomst , kan ik strax welo leuke dingen doen (samen naar een pretpark) we hebben 2 gezonde kindjes wat willen we nog meer, de toekomst school enzzzzzzzzzz mijn gevoel zegt ja ik wil een 3de , maar me verstand zegt nee het is goed zo ,

waar kies je dan voor

maar me schoonzusje is zwanger dus ik ga lekker genieten van haar zwangerschap, haar buikje ,haar beebje :inlove: :inlove: geniet ik ook van

hele herkenbare verhalen,

deze punten hadden wij 4 mnd geleden ook (nog)

2 gezonde kids, wat als er met een derde iets is, kan ik het wel aan, moeten we financieel veel minderen etc, etc.

Toch heeft het gevoel bij ons gewonnen. en tot nu toe heb iknog geen spijt.

We zitten inmiddels in ronde 3 om zwanger te worden van een derde.