Dag meiden,
Ik zit nu in de achtste ronde om zwanger te worden. Nou vraag ik me af of het probleem ligt bij de schimmel die ik iedere maand weer heb. Ik durf er niet zo goed mee naar de huisarts te gaan. :oops: ook doe ik aan hydrospinning en vraag me af of dit ook een oorzaak kan zijn. is het wel goed om in het zwembad heen en weer te hobsen? :think:
ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden of dat er iemand is die hier ook mee zit…
Over de schimmel, ik heb geen idee of dat de vruchtbaarheid beïnvloedt… ik vrees dat je er toch een keer mee naar de huisarts moet gaan. Heb er zelf ook (tijdens de zwangerschap) last van gehad. Ik kreeg een zalfje en het is zo over. Niets om je voor te schamen, veel vrouwen hebben er last van.
Verder… persoonlijk zou ik tijdens de vruchtbare periode niet gaan zwemmen. Maar dat is meer het idee. (dan heb ik het idee dat bijv. het vruchtbare slijm wordt weggespoeld… zoiets)
Voor het schimmeltje zou ik in elk geval naar de ha gaan. Daar hoef je je echt niet voor te schamen hoor. En is alleen maar erg vervelend voor jou dat je het hebt en de ha helpt je er zo vanaf.
Wat zwemmen betreft kan dat volgens mij geen kwaad. Zeker het rondhopsen niet. Mijn eitje had een mooi plekje gevonden om zich te nestelen terwijl ik genoot van space mountain (eurodisney)
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Ik heb ook veel last van schimmels, maar gewoon naar de ha gaan hoor. Die heeft dat genoeg gezien, je krijgt een zalfje of pilletje of capsule en je bent er dan (hopelijk) zo vanaf. Je kan beter maar zo snel mogelijk gaan, want als je doorgestuurd wordt naar de gyneacoloog duurt het ook wel ff voordat je daar terecht kan.
Ik heb overmatig vocht in mn vagina waardoor ik heel gevoelig ben voor infecties en er dus zo vaak last van heb. Kunnen ze wat aan doen, maar om zwanger te worden is het eigenlijk wat positiefs (kunnen ze lekker zwemmen ) dus heb er nog niets aan laten doen.
Zou iig zeker ff je huisarts bellen. Vaak hoef je niet eens een inwendig onderzoek te doen.
succes
Ik heb er ook wel eens last van, zeker door veel inlegkruisjes (ligt ook aan het merk :roll: ).
Heb nog nooit iets aan de huisarts laten zien, heb gewoon de assistente gebeld; Kan ik iets tegen schimmelinfectie krijgen…???
Een vriendinnetje van mij is doktersassistente en die zei dat er elke dat meerdere van deze telefoontjes binnenkwamen, dus eh, maak je geen zorgen, je hebt er nu meer last van dan van dat ene telefoontje…
dank jullie wel voor jullie tips. ik ga denk ik idd maar de eerst volgende keer dat ik weer last heb van die hardnekkige schimmel naar de huisarts bellen. en ik ga ook niet meer zwemmen tijdens de vruchtbare dagen.
Jeetje, inderdaad, gewoon de huisarts bellen, je hoeft zoals gezegd vaak niet eens langs te komen, gewoon aan de ass. iets vragen tegen schimmel. Er zijn verschillende dingen tegen te krijgen, dus als het een je niet goed bevalt, kun je om iets anders vragen.
Ik heb er sinds de geboorte van mijn eerste kind behoorlijk vaak last van (gehad) en toen ik uit eindelijk de stap had gezet om het er met de ha over te hebben was ik wel heel erg blij, nooit meer onnodig last en jeuk!
Ik weet niet of het je vruchtbaarheid beinvloed eigenlijk. Zwemmen kan gewoon lijkt mij, tenzij je je er niet prettig bij voelt.
Nog een tip, zorg voor voldoende weerstand ter voorkoming van schimmelinfecties, bij mij doet actimel wonderen!
Wat is hydrospinning? Klinkt als fietsen in het water :think:
Hoi!
ja ik ga van de week maar eens naar de huisarts, want ik heb het er echt mee gehad. ik heb ook nog eens heel vaak last van buikpijn rechtsonder. het is er niet constant maar wel dagelijks een aantal keer. heeft een van jullie dit ook? ik heb dit sinds we zijn begonnen met zwanger worden…zo raar?! een eierstok? of toch stom toeval?
ja hydrospinning is op zo’n fiets in het zwembad. erg leuk, maar je bounced ook erg op en neer met staand fietsen.
Hoi!
nou ik ben bij de huisarts geweest en die zei dat een schimmel nooit de boel kan belemmeren. ik heb capsules meegekregen voor als ik er weer last van heb. verder moet ik voor mijn buikpijn een echo laten maken. hij denkt aan een gedraaide eierstok. daar ben ik dus niet zo blij mee. maar nu heb ik dus weer het volgende…ik had lichtbruine afscheiding 4 dagen terug en daarna iedere dag enorme krampen…bij mijn baarmoeder volgens mij en nu ben ik ook overtijd, dussss ik denk dat ik maar eens een test ga halen. Ik durf nog niet te enthousiast te zijn, want het is toch iedere keer een enorme telleurstelling geweest. ik heb nooit zo lang van te voren een beetje lichtbruine afscheiding gehad en die krampen zijn ook erger dan dat ik ongesteld ben. ik dus ook nooit voordat ik het moet worden althans dan breekt het ook meteen door bij mij. en hoe gaat het met jullie?