Hallo ik zal me even voorstellen mijn naam is Saskia.
Wij zijn in november 2005 gestopt met de pil en tot nu toe nog steeds bezig zonder resultaat.
We zijn al een paar keer bij het ziekenhuis geweest heb verschillende onderzoeken gehad waaronder een baarmoederonderzoek.
Alles was goed zowel bij mij als mijn vriend.
Daarom vind ik het ook zo raar dat we nog steeds niet zwanger zijn.
Het wordt steeds moeilijker om positief te blijven omdat ik me toch steeds meer zorgen begin te maken. Het is toch vreemd dat ondanks dat alles goed is een zwangerschap uitblijft.
Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben? En hoe gaan jullie hiermee om?
Wat was uiteindelijk de oorzaak van het uitblijven van een zwangerschap?
Groetjes
Saskia
wij zijn nu zo’n 2 jaar bezig
ook nog zonder resultaat
bij mij alles oke en bij hubbie ook
wij zijn nu met IUI bezig
Wij hebben in oktober een baarmoederfoto gehad en toen zeiden ze dat als alles goed was we het nog even moesten proberen.
Ik heb ondertussen het ziekenhuis gebeld en a.s. dinsdag een afspraak ik wil graag dat ze verder gaan kijken of actie gaan ondernemen.
Hebben ze bij jullie gelijk al actie ondernomen of heeft het ook nog een tijdje geduurt?
Ik hoor wel vaker dat mensen al vrij snel met IUI zijn begonnen maar bij ons hebben ze buiten die onderzoeken nog niets ondernomen.
Wat houd IUI precies in?
Groetjes Saskia
Hier precies hetzelfde. Wij zijn nu iets meer dan 3 jaar bezig en afgeopen dinsdag heb ik 2 embryo’s teruggeplaatst gekregen van onze eerste IVF behandeling (hopelijk ook laatste, als alles goed gaat :thumbup: )
Het is zeker frustrerend dat ze niets vinden en je toch niet zwanger raakt. Hoe kan dan nou…
Wij zijn voor het eerst in febr. 2006 bij de gyn geweest. De eerste IUI was in febr. 2007. Een jaar van af en toe er naartoe, een onderzoekje hier en daar en verder niets. “Probeer het nog maar een half jaartje zelf, veel op vakantie, dan komt het vast wel goed”
Als ze niets vinden heb je in principe ook meer kans als je het zelf probeert, het gaat op den duur alleen wel erg frustreren. Wij waren in febr. 2007 dan ook echt blij met onze eerste IUI.
Bij IUI krijg je vaak van dag 3 t/m dag 7 hormonen (meestal pilletjes, soms spuiten) Ergens rond dag 10/12 kom je dan voor inwendige echo’s bij je gyn. Ze gaan dan kijken of er eicellen groeien, hoeveel en hoe hard. Afhankelijk daarvan moet je meestal nog vaker terug komen.
Op het moment dat de eicel groot genoeg is om te springen, krijg je een spuit met eisprongopwekkende hormonen. Ze doen dat om de eisprong te timen (eisprong is 36/40 uur daarna).
Op de dag van de IUI moet je eerst het zaad inleveren op een speciaal laboratorium. Zij bewerken het dan. Dit komt er in het kort op neer dat ze de beste eruit halen. Deze zaadcellen worden dan uiteindelijk door de gyn rechtstreeks in je baarmoeder gebracht. Ze zijn zo al een heel eind op de juiste plek. En dan mag je 2 weken afwachten…
Ik hoop dat het je zo een beetje duidelijk is. Hier bij “wanneer zwanger worden langer duurt” is een topic met meiden erin die met IUI bezig zijn. Mocht het zover komen (wat ik niet voor je hoop natuurlijk) dan kan je daar mee kletsen.
wij werden na een jaar al geholpen in het z huis
dus denk wel dat je aan de bel mag gaan trekken daar
wij hebben sinds de geboorte van onze zoon geen voorbehoedsmiddelen gebruikt omdat een 2e kindje al vrij snel welkom was.
nu bijna 3 jaar later , helaas nog geen 2e kindje. terwijl we weten dat we het alle 2 “kunnen”
over 3mnd willen we naar de ha indien er dan nog steeds geen ‘resultaat’ geboekt is…
We zijn gisteren weer bij de gyneacoloog geweest en ze willen een kijkoperatie gaan doen.
We hebben ook gesproken over IUI waar we toch wel mee willen gaan beginnen aangezien we al 2,5 jaar bezig zijn zonder resultaat.
Ik ben blij dat de gyneacoloog dit voorstelde. Ik was heel erg bang dat we weer naar huis gestuurd zouden worden met een “probeer het nog maar een paar maanden” maar dit is gelukkig niet gebeurt.
Ik hoop dat ik snel een oproep krijg voor de kijkoperatie want hoe eerder de operatie hoe sneller we met IUI kunnen gaan beginnen.
Groetjes
Saskia
Hoi Hoi,
Wel spannend allemaal hoor.
Ik hoop ook dat het gelijk de eerste keer raak is met IVF.
Heel veel succes!
Groetjes,
Saskia
hoi Saskia
Ik wil je niet ontmoedigen, maar wij zijn al bijna 9 en half jaar bezig voor een kindje, maar helaas tot nu toe nog niet gelukt.
Eerst een jaar zelf geprobeerd, toen naar huisarts, die stuurde ons naar huis met ga eerst maar temperaturen, maar na een jaar nog niks, toen ziekenhuis in en uit voor allerlei onderzoeken, zowel bij mijn man als ik, alles was prima in orde alleen heb ik over gewicht daar geven ze het op, toen 6 iui pogingen, met helaas geen resultaat. Nu moet ik eerst afvallen voordat ze met IVF gaan beginnen, maar hou nog steeds de moed er in af en toe valt het zwaar heeeeel zwaar, maar we hebben elkaar en dat is tegenwoordig ook al heel belangrijk. Maar toch de bekroning zou toch een kindje zijn.
Ik ben al 20 kilo kwijt dus begin is er moet eigenlijk nog minstens 10 af doe mijn best.
Nou wens je veel succes met alles
groeten Poohpooh