moeilijk slapen !! 6 weken is hij

Hallo,

Sergio is nu bijna 6 week en sinds vorige week slaapt hij erg moeilijk.

Hij heeft vandaag nog geen 2 uren achter elkaar geslapen.

Het zijn aldoor haze slaapjes :think: Hij is gewoon bekaf.

We geven hem om de 4 uur een fles 120cc en schone luier leggen hem daarna op bed of in de wagen te slapen.

Hij is erg onrustig.

Ik heb al een bakerzak bestelt had gehoopt datdie vandaag binnen zou komen maar helaas.

Herkennen anderen dit ook,doen we iets niet goed.

Esmie

Misschien een idee om hem om de drie uur een fles te doen? Het kan zijn dat hij heel moe is en je hem dan de fles doet waardoor hij daarna niet meer wil slapen

:think: Hmm staat een beetje krom, maar snap je het?

Dus de fles geven en hem dan laten slapen en na slapen even spelen en dan de fles en weer naar bed.

Ik weet niet of dit werkt maar je kan het proberen. Succes.

Hoe was zijn schema vorige week?

We doen het eigenlijk niet anders :think: we zijn alleen wel wat srtikter geworden.

Daar bedoel ik mee schone luier dan de fles even knuffelen en dan slapen.

Hij krijgt trouwens wel uit een andere fles voeding.We hadden een beetje moeite met het zoeken van de juiste fles.Hij kreeg vorige wek nog de doddie maar die speen vond ij niet zo dus nu de avent maar die gaat te snel dus we verdikken hem wat met nutriton.1 schepje per voeding.

Hij heefr geen honger,huilt ook niet ofzo maar het lijkt me dat hij nog veel slaap nodig heeft.

DAn weet ik het ook niet…

Misschien een sprongetje waardoor hij onrustig is?

Hmmm even meedenken…

Heeft 'ie een speentje? Dat helpt hier goed.

Heb je al geprobeerd hem op z’n buik te leggen? Ons meisje slaapt alleen dan heerlijk. Gewoon waar je bij bent om er zelf aan te wennen :wink:. Ik heb er ook flink aan moeten wennen, maar nu zweer ik erbij.

Hier werkt het omdat krampjes dan rustig worden, snot eruit kan lopen, boertjes eruit kunnen, poepjes kunnen vliegen… en er lekker geslapen wordt. Op de goede dagen is ze maar 45 minuten wakker voor voeding (borstvoeding dan), luiertje en spelen. Dan waar slapen. En ze heeft 5 voedingen.

De laatste twee dagen slaapt ze ook minder. Ze wordt steeds wakker van een dichtgesnot neusje. Ze moppert eenmaal wakker ook niet echt, maar ideaal gesproken zou ze inderdaad (veel) meer moeten slapen.

Gisteren ging het wel goed.

En dan alleen maar op de buik,dan slaapt hij gewoon wel.

Zodra ik hem op zijn rug leg word hij binnen een paar min wakker.

Ik heb gisteren een inbakerzak gehaalt.Vanmorgen was hij om iets voor 6.00 wakker.Flesje gegeven schone luier en toen ff in de box daarna ingebakert.Hij lag op zich wel rustig en ik dacht ook echt dat hij ging slapen.Maar niet dus.Hij lag eerst een half uur wakker en in die half uur moest ik een aantal x zijn speen erin doen.Toen viel hij eindelijk in slaap maar na 15 min was hij weer wakker.Heb hem uiteindelijk maar weer op zijn buik gelegt maar ook nou hazeslaapjes :think:

Snap er niks van hoor!!

Marcella, laat jij de kleine ook in de nacht op haar buik slapen? Die van mij ligt ook het liefste op haar buik, maar voor de nacht vind ik dat zo eng.

Jolanda ik laat hem wel op zijn buik slapen s’nachts.Hij ligt in zijn wiegje naast me.Ik doe het liever niet daarom heb ik ook een bakerzak bestelt.Maar als dat niet werkt legik hem gewoon weer op zijn buik.Mariano sliep ook al vrij snel op zijn buik.

Hij heeft trouwens na zijn flesje van 10.00 weer beroert geslapen :?

misschien heeft ie wat meer voeding nodig?? meer in de fles?

hier in mijn groeiboekje staat 150ml per kg/per 24 uur…

dus als ie 4 kg weegt, mag ie 4x150ml (600ml) verdeeld over die 24 uur…

120ml om de 4 uur lijkt mij weinig voor een kindje van 6 weken???

Hier een meisje dat vanaf de geboorte nooit langer dan een uur achter elkaar sliep overdag. En nu slaapt ze 2 keer een half uur. Veel te weinig eigenlijk, maar we kunnen haar niet dwingen om te slapen. Sommige kinderen hebben blijkbaar minder slaap nodig. Lastig voor de ouders, dat wel.

esmie hier werkt het inbakeren super hij is nu zo veel rustiger en slaapt zo heerlijk een paar uurtjes achter elkaar ik hoop dat je de bakerdoek morgen of snel krijgt hoop dat het bij jou net zo goed werkt als hier.

Als ik zie dat hij moe word dan doe ik hem erin en is hij in 2 min vertrokken en slaapt zo heerlijk !!! sinds hij word ingebakerd drin kt hij ook zijn flesjes leeg omdat hij goed uitgerust is en dus niet meer steeds in slaap valt.

Sabrina ik las al hoe goed het bij jullie werkt.

Fijn hoor.

Ik heb hem vandaag geprobeert.Maar vanmorgen was er gewoon niks goed ook niet op zijn buik.

Maar ik heb hem net weer ingebakert en hij slaapt nou wel.Ik juig niet te vroeg want hij slaapt net 10 min.

Ik laat je morgen weten hoe het is gegaan.

Ben ook benieuwd!

Vandaag voor het eerst het dametje boven laten slapen. Geen last van dreumesgeluiden of gerommel (ik merkte dat ze dan vaak nét even niet in slaap viel - of weer net iets wakker werd).

En ze heeft super geslapen, helemaal volgens het boekje. Wel saai :think:, want volgens schema zou het rond de 20 uur van de 24 moeten zijn en dat was het wel. Na 3 geeuwtjes terug in bed en verrek :shifty: alles super.

Was even organiseren met broer dreumes erbij, maar echt :thumbup:. En echt kunnen genieten van de tijd met dreumes omdat ik nu niet constant met een half oog naar haar keek of ze niet wakker werd van ons.

Misschien ook een idee?

Het werkt wel hoor :mrgreen:

Hij is veel rustiger.

Rond de 5 weken (4-7 weken) is er ook een sprongetje. Ken je het ‘oei ik groei’ boek?

Ik wil niet zeggen dat het heilig is hoor, maar soms kan het net even die geruststelling geven dat het wel weer over gaat.

Fijn dat het nu al beter gaat!