Moeilijk poepen (met friso 2)

Wij zijn vorige maand overgestapt van Friso 1 naar Friso 2 maar mijn zoontje heeft nu echt konijnenkeutel-ontlasting. Het is ook erg donker van kleur vaak (bijna grijszwart lijkt het wel).

Wat kunnen we nu het beste doen? Het even aankijken, overstappen op een ander merk, weer gaan mengen met de Friso 1? (daar poepte hij nl. wel prima op… :think: ).

In het begin kreeg hij similac, maar daar raakte hij ook zo verstopt van, vandaar dat we overgestapt zijn op Friso (ook omdat de similac in onze winkels eruit ging) en met Friso 1 ging het ook prima. Maar met die 2 gaat het dus opeens niet meer goed!

Ik zit nu te denken aan albert heijn eigen merk… :think: Maar dat zal ik dan ook moeten mengen natuurlijk zodat ie er aan kan wennen…Wat is wijsheid? :think:

Ik zou niet zomaar overstappen op een ander merk. Misschien 10 ml extra aan je flesvoeding toevoegen.

Bij Nutrilon moet je normaal 180 ml water met 6 schepjes mengen, ik doe dan 190 ml water met 6 schepjes.

Krijgt hij ook al bijvoeding? Dan is het op zich normaal dat zijn ontlasting wat vaster is geworden.

Dank je wel voor je reactie! :smiley: Ik bedacht me dat toevallig vanmiddag ook om het iets te verdunnen, heb er dus ook 10 ml extra water bij de fles gedaan. Hij krijgt idd nu ook bijvoeding (fruit, groentehapjes, net begonnen met brood ook) dus daar kan het ook heel goed aan liggen natuurlijk. Ik kijk even aan hoe het gaat met ietsje meer water bij de fles!

Je kan ook opbouwen…de helft friso 1 en de helft friso 2 geven.

Als hij last blijft houden kan je een klontje boter of theelepel olijfolie in zijn fles erbij doen of een beetje roosvicee laxo geven.

Succes.

Hier hadden wij alles al geprobeerd, niets hielp, behalve de Kindicoldruppeltjes van VSM. Die moet je alleen echt een dag of 5 gebruiken en daarna gaan ze goed werken. We hebben het een maand of 2 gebruikt, toen zijn we daarmee gestopt, omdat ze meer ging eten en toen ging het vanzelf goed.

Bedankt voor alle tips en reacties!

Gister toch maar ff met het cb gebeld en ik kreeg het advies over te stappen op comfort-voeding, dus dat hebben we maar meteen gehaald. Ik meng nu de helft nog met de gewone voeding en de andere helft met comfort. Nadeel is wel dat je die comfort moet maken met water wat net van de kook af is (gedoe met afkoelen enzo…). Maar…meneer poept alweer veel beter en heeft er minder last van! :smiley: