Moeilijk inslapen

@Marda wrote:

Inmiddels slaap ik wat beter, nog steeds niet geweldig…

Probleem is nog steeds dat ik de hele dag moe ben. Als ik opsta wordt zelfs alles even zwart voor mijn ogen.

Ik neem aan dat je het wel zou weten maar ik gooi het er toch even in, zou je misschien last kunnen hebben van slaapapneu?

@Clair wrote:

@Marda wrote:
Inmiddels slaap ik wat beter, nog steeds niet geweldig…

Probleem is nog steeds dat ik de hele dag moe ben. Als ik opsta wordt zelfs alles even zwart voor mijn ogen.

Ik neem aan dat je het wel zou weten maar ik gooi het er toch even in, zou je misschien last kunnen hebben van slaapapneu?

Dat is toch dat je niet ademt ofzo? Ik heb dat gehad op het einde van mijn laatste zwangerschap, daarna gelukkig nooit meer, althans niet dat ik weet.

Ik las vandaag ook iets over bloedsuikerspiegel schommelingen, blijkbaar heeft dat ook invloed op inslapen. Ik ga in elk geval ook mijn voedingspatroon aanpakken.

Marlous, ik slik nu 1,5 mg, ik droom wel veel meer en slaap veel lekkerder. Ik heb in de ochtend niet meer moeite met opstaan, maar de vermoeidheid overdag blijft.

Nikita, lavendelolie dus.. zou het ook werken als je het brand op de slaapkamer :think: Ik ga eens een en ander proberen.

misschien al geprobeerd of vind je het een rare tip, of zelfs stom, maar heb je ook al gewerkt met ontspanningsoefeningen? ed?

Slapen is inwezen ook jezelf overgeven… (hoef ik niet, door de minimale nachtrust ivm niet doorslapende kinderen mieter ik direcht in slaap)

Als je gaat liggen draaien en denken, shit, ik slaap al weer, niet, oooh ik lig al weer wakker… etc etc of gaan piekeren of alvast de dag vooruti plannen, dan val je ook niet snel in slaap.

hier zet ik de radio aan op standje rustig en luister ik naar de radio, vaak radio 1. :slight_smile: maar dan hoeft je hoofd neit aan het werk… Of heeerlijk dagdromen, lekker fantasie zijn gang laten gaan :slight_smile:

k heb he ttopic niet doorgelezen, miss is deze tip al tig keer gegeven :oops:

het ligt ook hoe je slaapt, een korte diepe slaapt rust beter uti dan een lange niet diepe slaap.

Hier vanaf babyaf aan s nachts veel eruit geweest, perioden dat ik amper drie uur kon slapen, en lang achtereen! achteraf denk ik wel eens, hoe heb ik het volgehouden, maar het is geluk…

Maar nog steeds voel ik me moe… ws door alle slaapachterstanden.

was nog even een aanvullign, ik zit nu ook al weer te lang beneden, had al lang moeten liggen1 dus ga gauw!

Hier ook een moeilijke slaper…

Maar ik snurk :wink:

moet daar asp ook aangeholpen worden…

Wat je nog kan proberen is een ander kussen ?

En zo min mogelijk fel licht in de avond,

hier na 20.30 uur geen laptop meer aan,

en ik pak een boek.

Ik heb nl ook 2x een slaapnachtje gehouden in het ziekenhuis,

om te kijken waarom ik overdag zo moe ben.

Bij is het dus wel slaap-apneu :oops:

Miss. dat je iets aan Joga of voetreflexmassage kan gaan doen?

sterkte want het is echt geen pretje :-*

@Marda wrote:

@Clair wrote:

Dat is toch dat je niet ademt ofzo? Ik heb dat gehad op het einde van mijn laatste zwangerschap, daarna gelukkig nooit meer, althans niet dat ik weet.

Dat klopt en als je dat in ernstige vorm hebt, dus 5x of meer in een uur dan kan dit behoorlijk wat invloed op je hebben. Onder andere kun je hier door dan een zuurstofgebrek oplopen wat dus voor moeheid kan zorgen.

Als je meer wil weten lees dan volgende link http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapapneu

als je slaap apneu had, had je partner dat wel gemerkt… :wink:

je adem stopt idd even, waardoor je te moe wakker wordt.

maar jij komt moeilijk in slaap, dus lijkt me dat je te over actief bent in de nacht/avond uren.

een lekkere lange warme douche, of een keer lekker naar de sauna.

slaapmiddeltjes helpen dan niet zo erg.

gewoon even je rust zoeken in de avond, en moeilijk gezegd ontspanning.

een spelletje doen ipv tv kijken…

ook geen te warme dekens, en de cv op een lagere stand !