Elke avond hebben we het vraagstuk hoe we onze dochter Eva onder zeil krijgen. Laten huilen is geen optie, uit bed halen ook niet. Ze is zo onrustig met haar armpjes en beentjes. Ze slaapt altijd in een slaapzak met daarover een lakentje. Dus d’r beentjes zijn nog enigzins in bedwang. Gisterenavond was ze hartstikke moe en heb ik haar armpjes vastgehouden en zo is ze gaan slapen. Maar zijn er misschien toch nog andere tips? Niet iedereen heeft zoveel geduld, en ik ben niet altijd 's avonds thuis…
Klinkt alsof inbakeren zou helpen, maar daar is ze al te oud voor eigenlijk, in de zin van dat het boven 5 á 6 maanden afgeraden wordt omdat ze om kunnen draaien (en zonder armpjes dan niet meer terug).
Ik geloof dat het onder deskundige begeleiding nog weleens gedaan wordt, dus misschien eens op cb vragen?
Verder strak instoppen, maar dat doe je waarschijnlijk al. En anders weet ik niet iets anders dan wat je al doet: armpjes vasthouden.
En zorgen dat ze niet té moe is als ze naar bed gaat, goed op haar vermoeidheidssignalen letten (aan oortjes zitten, aan haartjes plukken, gapen, druk worden etc.) en dan meteen op bed leggen.
Succes!
Je zou een bakerzak kunnen proberen. Deze zit losser dan inbakeren, maar geeft nog steeds wel een bepaalde beperking. Het lijkt op een slaapzakje zonder mouwtjes. Mees slaapt er nog steeds erg goed in. Succes!
lars wilde ook niet goed slapen, overdag helemaal niet en s’avonds pas rond half 10, tot dat hij zich vrijdag op zijn buik draaide in bed. :o Ik vond het doodeng maar vanaf dat moment leg ik lars te slapen op zijn buik en hij slaapt enorm veel, zelfs als hij niet aan de borst in slaap is gevallen. Dus misschien eens proberen.
Snoepje
Celiza slaapt ook in een bakerzak :thumbup:
Het slaapprobleem bestaat nog steeds. 's Middags leek nu ook een probleem te gaan worden. We zijn erachter gekomen dat ze de deur open erg prettig vind. Ze slaapt 's middags dan wel. We gaan het vanavond ook maar proberen. Het zit er zo in om gewoon de deur dicht te doen…ben benieuwd!
Hier laat ik altijd het licht aan 's avonds op de overloop. Merkte paar weken geleden op dat ze dat erg prettig vind.
Overdag slaapt ze zo goed als niet.