Moeilijk gedrag door gebruik flixotide?

Wie weet of flixotide een aanslag kan zijn op de hormonen van een kind waardoor het moeilijk gedrag veroorzaakt? Zo’n maand of 4 geleden is de flixotide van Lars verhoogt van 50 naar 125 mcg en sindsdien is zijn gedrag bijna niet te handhaven. Hij is onwijs druk, gilt veel, gooit met spullen en slaat van zich af. Ik weet dat het ook een fase kan zijn, maar het valt op dat dit precies samen viel met de medicijnsverhoging.

Lars heeft ook al 3 keer prednison gehad en daarvan werkt hij echt wild / agressief.

Wie o wie weet dit?

onze kinderen hebben allbei flixotide gebruikt, maar heb nooit gedragsveranderingen gemerkt.

hier ook geen gedragsverandering gemerkt!

hier ook niet bij Y.eline :think:

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel een dikke :hug:

Sterkte ermee!

En wat vervelend voor je mannetje dat ie zo aan de medicatie moet :frowning:

Groetjes, Marieke

Mijn dochter heeft ook bijna een jaar flixotide (eerst seretide) gehad en daar niets van gemerkt, nu was ze wel wat jonger…

Je gebruikt alleen flixotide?

Ik ken wel verhalen over het gebruik van Ventolin icm flixotide…

van Ventolin werd ik altijd heel hyper en stuiterig en trillerig. alsof je heel veel koffie/red bull gedronken heb.

prednison vind ik heel vervelend omdat ik er ‘down’, chagrijnig en verdrietig van word. echt psychisch een dip krijgen van een pilletje dat je slikt. heel vreemd om te ervaren is dat.

anyway, wat ik bedoel te zeggen is dat sommige astmamedicatie inderdaad invloed kan hebben op je humeur/gedrag. goed de bijsluiter lezen en even overleggen met de voorschrijvende arts.

Ik kom dit tegen op internet…

Kinderen en steroiden

• Ca 20 meldingen op psychiatrische bijwerkingen bij kinderen (0-10 jaar)

• symptomen:

– slaapstoornissen, nachtmerries, angst

– onrust, hyperactiviteit, agitatie, bewegingsdrang,

– depressie, gedragsveranderingen, prikkelbaarheid, huilen, agressie

:think: mmm… het zou dus wel kunnen…

Moet het maar eens aan de KA vragen! Komt aardig dichtbij de dingen die ik momenteel bij Lars zie.

Ingrid, Lars krijgt momenteel Flixotide en zo nodig Airomir. We zijn een enorme zoektocht begonnen met zijn astma-medicijnen, want Ventolin deed helemaal niks. Ook Airomir lijkt niet veel te doen, dus vandaar dat hij een hoge dosering Flixotide krijgt.

Van Ventolin en Airomir heb ik ook gezien dat het Lars tot een extreem stuiterballetje maakt. Dus als het niet nodig is geef ik dit ook niet. Er blijkt iets op de markt te zijn wat kinderen minder druk maakt. Ik ga het deze maand eens vragen aan de kinderarts.

Elisaatje, bedankt voor je antwoord. Ik zoek naar een bevestiging en die geef je me. Nu weet ik des te meer dat ik dit moet gaan bespreken bij de KA.