moeilijk doen tijdens de fles

Onze dochter van 4 maand doet sinds een week moeilijk tijdens de fles…

Ze gaat dan spartelen en op een gegeven moment gaat ze jammeren en huilen…

Wie weet wat ik er aan kan doen?

Ze heeft vanavond de fles gehad om 20.15 en het was eerst een half uur martelen voordat madam beetje moe werd en wel wou drinken…

Ik heb de difrax fles met speen 1…

Speen 2 is geen optie die gaat nog te snel voor haar…

S,avonds krijgt ze door de laatste fles 2 scheppen nutrix en die drinkt ze op met een difrax fles met speen 2…

Mischien dat dit een fase is :think: :eh:

Heeft mijn dochter ook een tijdje gedaan.

Misschien zit er een boertje dwars ??

De fles in 2 x geven I.PV 1 x.

Misschien helpt dat.

Broes heeft het ook een periode gedaan.

Ik heb wel eens gelezen van zuigelingenstaking… misschien kun je even googelen? :think:

@romata wrote:

Misschien helpt dat.

Boertje dat is het niet.

Hoe bedoel je in 2 keer geven?

We zijn vanavond een 5 minuten gestopt en toen weer verder gegaan maar ze moest eerst weer martelen

@Bietje wrote:

Ik heb wel eens gelezen van zuigelingenstaking… misschien kun je even googelen? :think:

Oeps, da’s waarschijnlijk alleen bij borstvoedingskindjes! :oops: :wall:

@San 27 wrote:

@romata wrote:

Misschien helpt dat.

Boertje dat is het niet.

Hoe bedoel je in 2 keer geven?

We zijn vanavond een 5 minuten gestopt en toen weer verder gegaan maar ze moest eerst weer martelen

als je bijv 200cc geeft.

Met 100cc even 5 minuutjes stoppen en dan laten boeren en dan een x verder.

Maar dat helpt ook niet zeg je.

Misschien is het gewoon een fase en moet je nog even een paar dagen aankijken !

Heeft ze niks in haar mondje? Mss spruw? Of kan dat niet meer met 4 maanden :think:. Ik moet zeggen dat ik er nog nooit over gehoord had, maar omdat Mara zo´n witte tong had dacht het cb dat ze spruw had. Dat is het bij Mara niet en die drinkt ook heel rustig. Maar ik heb mij dus laten vertellen dat als ze spruw in hun mondje hebben, ook heel onrustig gaan drinken.

Als ik jou zo hoor, zal dat het wel niet zijn, maar dit schoot me wel te binnen ivm het onrustige drinken.

Ze heeft de laatste tijd wel rode wangetjes en kwijlt veel en zit veel met haar handjes in de mond…

We denken dat de tandjes haar nu al lopen te plagen…

Misschien dus ook een verklaring voor het moeilijke drinken :think:

Hoe lang gebruik je al Nutrix door de laatste fles? Het kan zijn dat ze aan die structuur en smaak moet wennen… Heeft bij Stan ongeveer 1,5 tot 2 weken geduurd en toen ging het goed… Zou het dat kunnen zijn?

:hug:

We gebruiken nu bijna 3 weken nutrix dus daar ligt het niet aan…

Overdag doet ze dit namelijk ook

Mika heeft er 's avonds ook wel eens last van. Dan is ie te moe of heeft gewoon geen honger. Ik leg hem dan in bed zonder fles. Als hij honger heeft meldt ie zich wel :wink:

mischien is het beter om nu over te stappen op een grotere speen…

wij zijn hier ook met ruim 3 maand overgestapt op de 3 standenspeen en toen ging het weer veel beter…mischien moet ze te hard zuigen op de 1 standenspeen…

speen 2 gaat te snel voor haar dan verslikt ze zich

Ik ben ook vrijsnel overgestapt naar speen 2.

Geloof met 2 maanden al.

Omdat ze niet het geduld had om zolang over de fles te doen.

En speen 2 dat is echt gewoon even wennen.

Ze verslikte zich ook best vaak in het begin.

Maar komt gewoon omdat ze gewend zijn dat ze zo hard moeten zuigen en dat doen ze met speen 2 dan ook.

Ik denk dat het iets van 2 dagen is het verslikken, mijn dochter was er ook zo aan gewend.

Misschien indd dat toch even proberen.

dan kun je standje 1 van de 3standenspeen proberen…dat is altijd groter dan wat ze nu gewend is…

ik heb nu speen 2 er op zitten en na een paar keer verslikken gaat het best wel goed ze heeft de fles in 10 minuten leeg :shock:

@San 27 wrote:

ik heb nu speen 2 er op zitten en na een paar keer verslikken gaat het best wel goed ze heeft de fles in 10 minuten leeg :shock:

Gaat steeds beter over een paar dagen verslikt ze zich nog nauwelijks !!

Ja dat is indd wel een verschil met speen 1 doen ze wel 15 a 20 minuutjes over de fles.

Speen 2 was hier ook 10 minuutjes ongeveer :).

Maar hoe is het nu met het spartelen ?

met het spartelen gaat het ook weer beter

fijn dat het nu zo goed gaat weer meid. :thumbup:

Ow dat is fijn :slight_smile: