Moedervlekken na zwangerschap...naar HA geweest

Oké…ik maak me een beetje zorgen, dus daarom het volgende…

Sinds mijn zwangerschap heb ik er een aantal pigment/moedervlekken bij, en ook een aantal ‘verdikkingen’ (soort van kleurloze moedervlekken) erbij…

Zijn er meer mensen die dit hebben (gehad)? En zoja/zonee, moet ik me nu zorgen gaan maken?

Ook heb ik onderaan mijn hals aan de voorkant een verdikking (net als een kleurloze moedervlek maar wel vrij groot voor een moedervlek) waar sinds een aantal dagen een zwart puntje oid in lijkt te zitten…

Ik vind het eigenlijk best eng maar ben eigenlijk bang dat de HA me, bij wijze van, lachend wegstuurt als ik hiermee ga :think: …

Heb er zelf geen ervaring mee, maar je moet het echt even checken laten door je huisarts hoor, je kan met dit soort dingen niet vroeg genoeg zijn en als je huisarts net zoals de ‘normale’ huisartsen is (lees: die ik gewend ben :wink: ) dan zal hij/zij je echt niet lachend wegsturen. Het kan natuurlijk gewoon onschuldig zijn, maar ja voor hetzelfde geld is het wel iets en ben je er iig vroeg bij en kan je jezelf later niet verwijten van was ik tóen maar gegaan…

Wil je niet bang maken hoor! (lees net m’n eigen tekst even terug :oops: :wink: ) Maar je kan dit beter wel serieus nemen. Mij is altijd verteld; zo gauw je er ineens wat bij krijgt aan moedervlekken of bestaande veranderen van vorm/kleur, of ze gaan jeuken oid, altijd laten nakijken!

Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik er van allerlei uitstulples, vlekjes en dingen bij. Schijnt door je hormonen te komen. Als het echter echt moedervlekken zijn of vlekken die van vorm en kleur veranderen, gewoon door je huisarts latener checken en je niet schamen. Beter te veel dan te weinig hoor en voor jouw gemoedsrust is het beter.

ik heb ook tijdens de zw moedervlekken erbij gekregen,

heb dit nagevraagd en tijdens zw kan dat oiv hormonen komen.

maar vertrouw je het niet gewoon even langs de ha… heb ik ook laatst gedaan… ze lachen je echt niet uit… beter 1x teveel en dat je gerust gesteld bent.

Naar de HA! Als jij je zorgen maakt altijd gaan. Ik ben wel eens met een inimini moedervlekje gegaan en kreeg een doorverwijzing voor de dermatoloog die me gelukkig gerust kon stellen. En dan slaap je weer gerust. Al zou het alleen daar al om zijn!

ik had hier ook last van na mijn laatste zwangerschap. ze deden ook pijn.

naar deha geweest. tijdens de zwangerschap en dus ook nog tijdens het ontzwangeren groeien ze waarsch. wat harder als normaal. ze kunnen altijd komen nl.

ze heeft er naar gekeken en er was niks mis mee maar wel altijd in de gaten houden zei ze nog!

ik zou dus gewoon ff langs gaan…

Nou, na een paar weken proberen mezelf gerust te stellen toch maar gegaan…

Het ding onderaan mijn hals is gewoon een goedaardige aanwas. Heb wel een verwijzing gekregen om het weg te halen omdat hij erg in het zicht zit en ook onhandig is, aangezien mijn zoon er ook al een paar keer met zijn nagel in heeft gehangen.

Het krijgen van nieuwe (moeder)vlekken tijdens de zwangerschap is inderdaad hartstikke normaal. Heb wel wat vlekjes laten zien, en die waren allemaal gezond. HA zei dat ze pas echt verdacht zijn als ze bijv blauw, paars of zwart (of alle drie!) zijn en/of bloeden.

Ben dus weer helemaal gerustgesteld, en binnenkort hopelijk van dat ding af! Vraag me wel af hoe ze dat gaan doen, want hij is toch wel een halve cm groot…HA had het over schaven of branden…naja. Maakt me niet uit eigenlijk :roll:

Hoi,

ik heb op mijn gezicht een moedervlek weg laten halen en dat is gewoon zonder verdoving weggebrand.

Tijdens alle drie de zwangerschappen kreeg ik moedervlekken erbij en die gingen niet meer weg. Ze doen de naam dus eer aan.

Succes met weghalen. Hier doen ze het bij voorkeur in het najaar of de winter zodat er geen zon op komt, dat schijnt niet goed te zijn.