Hoi,
wie heeft er ervaring met een “moederstuur”??
Wij hebben laatst een fietsstoeltje gekocht, maar als ik die voorop de fiets heb, dan kom ik er zelf amper nog op.
Ik heb deze fiets nog geen 2 jaar, dus ik heb eigenlijk niet zoveel zin om nu een nieuwe fiets (lees; moederfiets) te kopen.
Nu kwam ik dit tegen op internet.
Ben benieuwd of er iemand ervaring mee heeft en hoe het bevalt!
Groetjes, Marieke
Ik wist niet dat je die los kon kopen. Van een moederstuur krijg je toch niet meer ruimte op je fiets? Het punt waar het stuur aan je fiets zit, blijft gelijk.
(Ik weet niet waar je woont, maar ik heb nog een moederfiets te koop, mocht je interesse hebben, stuur maar een pb .)
Sensje, moet je maar eens even google-en op moederstuur, dan zie je dat je er toch meer ruimte door krijgt.
Ik woon wel in de buurt, haha, werk zelfs in “jouw” stad 8)
Ik zal je aanbod in gedachten houden… mocht dat moederstuur het toch niet zijn…
Groetjes, Marieke
Ze hebben ze bij Halfords, geloof iets van EUR 60,-- of zo. Hier dus vorig jaar een moederfiets gekocht omdat het met twee kids op mijn opoefiets en ik smurf ben niet meer te doen was … had ik dat geweten had ik eerst zo’n stuur geprobeerd…
in het winkeltje verkoopt ook iemand het moederstuur… weet alleen even niet meer wie…
Ja, ik heb het moederstuur! Vind het echt perfect!
Ik had ook net een nieuwe fiets en vond het zonde om weer een nieuwe te kopen.
Je hebt echt veel meer ruimte :thumbup:
Het is wel even wennen de eerste keer, maar dat heb je zo door.
@marieke_dm wrote:
Sensje, moet je maar eens even google-en op moederstuur, dan zie je dat je er toch meer ruimte door krijgt.
Ik woon wel in de buurt, haha, werk zelfs in “jouw” stad 8)
Ik zal je aanbod in gedachten houden… mocht dat moederstuur het toch niet zijn…
Groetjes, Marieke
Wat handig!!
…maar mijn fiets is natuurlijk een stuk mooier

Ik weet niet of ik dat was in het winkeltje, heb het moederstuur denk ik al zeker een maand geleden verkocht.
Ik vond het echt ideaal. Je krijgt zeker meer ruimte en het fietst prima :thumbup:
Nieuw kost het moederstuur volgens mij 60 euro (op 5 cent na). Echter mijn man had gevraagt bij een fietsenwinkel (of 2) wat het kost om het stuur op de fiets te zetten. Dan waren we waarschijnlijk nog zo’n kleine 100 euro kwijt :shock:
Wij hebben toen via mp een moederstuur gekocht en zelf geplaatst. Koste wel wat gevloek enzo (in het schuurtje, weinig van meegekregen ). Maar toen zat hij er toch op en fietste dus geweldig.
Wij hebben hem inmiddels verkocht omdat toen Tejo naar achteren moest, bleek dat mijn bagagedrager daar niet zo geschikt voor was (voelde allemaal erg gammel aan met zo’n 15 kilo achterop)
Ik heb nu de batavus mambo easy (moederfiets), maar met het moederstuur had ik toch meer ruimte tussen het voorstoeltje en het zadel.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Gewoon als een man opstappen Dus been achterlangs gooien
Of gewoon heel moeilijk doen met ook een achterstoeltje.
als ik op pad ging met mijn jongste broertje en zusje (1 in voorstoeltje, 1 in achterstoeltje) had ik ook niet alle luxe kwa ruimte op mijn halleluja-fiets
Gewoon beetje klimmen toch?
En als het echt niet past/kan denk ik niet dat een stuur heel veel uit maakt toch?
@2streepjes wrote:
Gewoon als een man opstappenDus been achterlangs gooien
Gewoon beetje klimmen toch?
En als het echt niet past/kan denk ik niet dat een stuur heel veel uit maakt toch?
Dat heb ik dus een keer een vader zien doen… toen de oudste achterop zat. Die kreeg dus zo een been tegen zijn hoofd geslingerd :shock: Oeps sorry jij ook hier kind?
En zo’n stuur kan echt heel veel uitmaken hoor.
Als je op die site kijkt van moederstuur zie je het ook wel. Ziet er wel apart uit moet ik zeggen haha.
Ben blij dat ik met gemak op mijn gewone fiets kan met zitjes en alles… toen ik zwanger was van de jongste paste ik op het laatst echt net net net tussen zadel en voorzitje. Trok aardig wat bekijks met kind voorop, kind achterop en dikke pokkel :mrgreen:
(het maakt ook veel uit hoe lang je zelf bent… hoe langer hoe meer ruimte er vaak is… als ik om me heen kijk zijn het de kleine mama’s die een moederfiets hebben aangeschat).
ik heb ook sinds een paar weken een moederstuur.het ziet er wat gek uit maar het bevalt me super :thumbup:
haai haai
Ik heb het idd gezien het moederstuur op de 9maandenbeurs… en het gaf idd veel ruimte en zit er echt super uit… en als het kindje uit het voorzitje is gegroeid kun je je gewone stuur er weer op zetten. eeen ander voordeel is dat je ej gewone fiets gewoon kunt blijven gebruiken die meestal lichter is dan een moederfiets. Nu heb ik een moederfiets nog zonder zitje aan het stuur en ik denk dat het ook niet makkelijk is om mij daar tussen te gaan wurmen… Nee volgens mij is het ideaal!
Succes,