Moeders Voor Moeders.

Hallo,



Misschien hoort het helemaal niet hier, word vanzelf wel verplaatst (Sorry ik weet even niet waar dit heen moet.)



Ik heb een paar mvm testen gezien enzo, maar wat is Moeders voor Moeders nou?

ik heb op hun site gekeken, maar kom er niet wijs uit.

Kunnen jullie het in uhm, normaal nederlands uitleggen wat ze doen enzo?

geen moeilijke termen! :hand: ben daar niet zo goed in!:slight_smile:



Lesley

Simpel gezegd, verzamelen ze urine van zwangere vrouwen (tot 16 weken zwangerschap) om daar het HCG hormoon uit te halen om er een medicijn van te maken voor vrouwen die verminderd vruchtbaar zijn.

Vanaf 16 weken verminderd het HCG hormoon in je lichaam en wordt het “overgenomen” door het hormoon prolactine. Dus dan kunnen ze de urine niet meer gebruiken voor medicatie.

Ze halen de hcg (zwangerschapshormoon) uit de urine van zwangere vrouwen en maken daar een medicijn voor voor vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden.

Een heel goed doel dus, zeker de moeite waard om daarvoor een week of 10 je plasje op te vangen :wink:

Je kan als je zwanger bent tot 16 weken je urine bij hun inleveren.



Het hormoon dat in die zwangerschapsurine zit gebruiken ze om medicatie van te maken voor vrouwen die niet zo snel zwanger raken.

Allemaal tergelijk haha

3 hele duidelijke antwoorden lijkt mij :wink:

@Madre wrote:

Allemaal tergelijk haha
:lol: :lol: :lol: Nu zal het wel duidelijk zijn denk ik :stuck_out_tongue:



Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit niet op de site van MvM staat?

Het staat er wel op, maar waarom krijg je dan een test? een boek en dat soort dingen? (ERG leuk dat wel.)

Omdat ze voor dat je mee mag doen wel zwanger moet zijn en dat willen ze dan even testen… :wink:

Nou ja, voor de zekerheid, ze willen zeker weten dat je echt zwanger bent. En derest is kadootjes, voor de moeite :slight_smile:

Ik ben er net klaar mee, heb gekozen voor het dick bruna setje, bordje, bakje, bekertje :inlove:



Ik heb zelfs de kadootjes van de vorige keren nog, bij de eerste (11 jaar geleden) een boek over peuters, nooit gelezen, ahum.

Bij de tweede ook een bordje/bakje beker, maar dan met een olifantje erop, heel veel gebruikt, het staat nu onder, achterin de kast, ik kon het niet weggooien en nu komt het vast nog eens van pas :dance:



Alleen was 11 jaar geleden het fotolijstje schattiger :shifty:

Ze testen omdat sommige vrouwen minder hormoon aanmaken waardoor het te moeilijk is te verwerken… Het zijn uitzonderingen, maar ze zijn er…

Bij mijn eerste zwangerschap was het een heel duidelijke stip, bij Benthe was het minder…



Helaas heb ik toen ook niet mee kunnen doen omdat ik zelf de containers naar een verzamelpunt had moeten brengen, 10 km verderop… Werd me een te duur goed doel, helaas, want het is een kleine moeite voor een groot plezier…

Bij de tweede ook een bordje/bakje beker, maar dan met een olifantje erop


Jaaah die heb ik ook nog van Sharon!!! :mrgreen:

Met mijn laatste zwangerschap mocht ik niet meedoen omdat ik ooit een bloedtransfusie had gehad :?
Overigens had ik die transfusie ook al bij de eerste gehad, maar toen waren de regels nog niet zo streng :? :roll:

Ik ben een van die vrouwen die ontzettend dankbaar is voor al die vrouwen die netjes hun plasje verzamelen.

Als moeders voor moeders er niet zou zijn zou er een gigantisch tekort aan pregnyl zijn(das dus dat medicijn)

Er is gewoon een zwembad urine nodig voor 1 spuit pregnyl. Dus er kunnen nooit genoeg vrouwen plassen voor moeders voor moeders!!

Mocht ik straks weer zwanger zijn(nog 1 week wachten voor ik weer mag testen) dan doe ik ook zeker weer mee.



Groetjes Astrid

Het is idd een mooi initiatief…



Ik vond het ook echt erg dat ik niet mee kon doen, helaas had ik het geld niet om eens in de week daarheen te rijden… Eigenlijk jammer, dat door zoiets je niet mee kunt doen.



Mocht het me ooit gegeven zijn nog een keer zwanger te worden (dan zitten we zeker financiëel beter) ga ik zeker meedoen…

Zijn dat die spuiten die jezelf in je bil moet prikken om een betere eisprong te krijgen?



Ik :pray: :pray: :pray: voor je dat je volgende week een hele mooie dikke streep op je test hebt staan!!!



(en daarna zelf weer lekker in de kannen plassen :mrgreen: :mrgreen: )

@wisje wrote:

Het is idd een mooi initiatief…



Ik vond het ook echt erg dat ik niet mee kon doen, helaas had ik het geld niet om eens in de week daarheen te rijden… Eigenlijk jammer, dat door zoiets je niet mee kunt doen.



Mocht het me ooit gegeven zijn nog een keer zwanger te worden (dan zitten we zeker financiëel beter) ga ik zeker meedoen…




Weet je ik was echt een beetje beledigd :eh: , nou ja ik weet eigenlijk ook niet precies waarom het zullen de hormonen wel geweest zijn :wink: .

Maar ik had zoiets de eerste keer was mijn plas wel goed genoeg en nu ineens niet :? .

Ze sluiten heel veel vrouwen uit met die strenge regels en ze hebben al zo’n tekort :snooty: .

Ja naast andere hormonen die ik moest spuiten om eitjes te laten groeien moest ik pregnyl spuiten voor de eicelpunctie. Dan zijn de eitjes makkelijker aan te prikken( kan wel een heel technisch verhaal vertellen over het hoe en wat, maar dit is het in grote lijnen)

Ja ik hoop ook positief te mogen testen. En dan maar afwachten of het er 1, 2 of 3 zijn. Er zijn 3 emmies teruggeplaatst.

Duimen dus!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Oh Astrid, ik hoop echt voor je dat de test positief zal zijn! :thumbup: :pray:

Ik ken zoveel mensen bij wie het niet spontaan gaat, die (nog) ongewenst kinderloos zijn.



Wij hebben het geluk dat we snel zwanger raakten, en daarom heb ik het er helemaal voor over om zoveel mogelijk weken urine te sparen!

Het is een groot wonder als je zwanger mag raken en ik ben er dan ook héél dankbaar voor!



Ik woon (gelukkig) in een gebied waar de flessen aan huis worden gewisseld.



Vorig jaar gelijk aangemeld toen ik wist dat ik zwanger was (bijna 5 weken).

Omdat ik toen een miskraam heb gehad heb ik deze keer langer gewacht met aanmelden (pas bij 8 weken), maar ik probeer het alle 8 weken vol te houden!

Je mag tot 16 weken mee doen!





Dames die mee doen/mee hebben gedaan…

Hebben jullie ook een enquête per post gekregen?

Die is van studenten van de studie Management Economie en Recht (MER). Heb het net gekregen met de post en gelijk maar ingevuld…

Weer zo’n kleine moeite waar je een ander mee helpt.