moeders van krullenbollen: help!!

Ik, 30 jr, lang sluik bruin haar, heb een dochter, 2 jr, blonde krullenbol.



HELP!



Het pluist, het klit, het gedraagt zich zeer onbeschaafd… Ik gebruik anti-klitshampoo en smeer er cremespoeling in, maar dat helpt maar een beetje. Hoe doen jullie dat?

Ze laat zich uiteraard niet kammen, wil ook geen speldjes en staartjes en een kappersbezoek lijkt mij met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te eindigen in een drama (lees: kind over de rooie, krullen niet geknipt, ‘mevrouw komt u maar terug als ze 18 is’)



Tips?

Bij blokker hebben ze wel goedekope tondeuse ?

grinnik

sorry… ben een beetje boel melig :slight_smile:

Ik gebruik voor Aniek Andrelon Krulcontrol creme en krijg daar de boel goed mee doorgekamd en het pluist dan niet zo idioot.

heel heel heel klein beetje wax? Ik heb zelf ook krullen, herken het probleem…

en idd die andrelon is prima :thumbup:

ja wax, doe ik bij Demi ook werkt prima!

kan je niet zelf proberen om de haartje een beetje te knippen . Enkelde puntjes.Als de puntjes geknipt zijn kamt het makkelijker.



Mijn moeder deed voeger heel klein beetje was verzachter door mijn puntjes en dan gelijk weer uitwassen werd het super zacht van.

Wel voorzichtig doen dat het niet op de huid komt.

Hier helpt Zwitsal-anti-klit-shampoo meestal wel, maar als dat niet meer helpt doen we er een beetje serum in (heb nu Fructis, maar heb ook al wel eens een flesje Kerastase gehad) Serum is echt perfect, het verzwaart niet en het haar gaat er meestal nog meer van krullen. :inlove:



Succes met je krullenbol.



Neem haar eens mee als je zelf naar de kapper gaat, misschien vindt ze het bij jou op schoot niet zo eng. Hier is de kapster meestal in een kwartiertje klaar met de puntjes knippen. En inmiddels durft ze al een half jaar alleen op de stoel (en ze is nu 2 1/4)

Ik knip de voorkant wel zelf. Maar puntjes? Waar zitten die dan? Hoe knip je puntjes bij krullen?



Zal die andrelon eens in huis halen, kijken of het helpt :thumbup: . Wax vind ik zulk vreselijk spul, dat bewaar voor als ik wanhopig raak :smiley: .



Loeksel: durf jij een peuter te bewerken met een tondeuze? :mrgreen:

Haarlotion meteen op nat haar na het douchen :thumbup:



Ruikt ook lekker, net als diie andrelon trouwens :smiley:

Ik heb een krullenbol met kroesachtige krullen, dus nog moeilijk doorheen te komen.



Bij de toko of black hair shop verkopen ze van allerlei merken detangling moisturizers speciaal voor baby’s en kinderen. Dat werkt super!

plantenspuitje met 1/3 cremespoeling en 2/3 water. Dat erop spuiten voor je gaat kammen. Hier werkte het bij mijn zoontjes halfzusje prima, en die had lange pijpekrullen…

Andrelon Krulcontrol creme helpt hier…





En dit is het resultaat :smiley: :

:inlove:



Hier ook krullen en pluizen. Ik gebruik nu krullencreme van Nivea en dan gaat het wat beter.

Ik had iets bij de kapper gekregen van keune werd er toen amy klein was echt gek van,ze had echt een suikerspin achter op haar hoofd.

Bij Mik gebruik ik ook andrelon krul controle creme en als we ons toilet maken maak ik zijn haar iets nat en smeer er een beetje van de goedkoopste gel in.



Hier het resultaat:

O ja, de donkere kindjes winkel, daar had ik nog niet aan gedacht! Die hebben er pas echt verstand van natuurlijk :thumbup: .



En allerlei smeerseltjes om uit te proberen, dus we kunnen weer even vooruit.



Wat een mooie krullen allemaal trouwens!

Ik gebruik gewone shampoo voor mijn kleine dame…Maar ik denk dat ik ook eens de speciale krulshampoo ga kopen…