Moedermelk receptjes !

Wie heeft wat ? :slight_smile:



Vayènne is nu 2,5 maand oud en ik heb al 30 á 35 voedingen in de vriezer staan (doordat we live BV - fles BV combineren en ik meer kolf dan zij per keer drinkt). Dit ga ik binnen de 3 maanden dat het houdbaar is in de vriezer niet op krijgen aan gewoon de normale melk-voedingen.

Weggooien vind ik zonde. Lynn krijgt ook regelmatig wat maar dan nog zit ik met deze vriezer-voedingen. Ik weet dat je pannenkoekjes kan maken, maar ben op zoek naar meer receptjes :slight_smile:

Voor Lynn kun je ook ijsjes maken. Vers fruit pureren en dan wat melk er door heen?

Volgens onze lk is het zes maanden houdbaar in de vriezer?

Hmm er is een verschil tussen vriezer en diepvries he.

Vriezer is 3 maanden, diepvries 6 van wat ik lees.

Zit daar verschil in? Ik lees namelijk dat het precies het zelfde is.



op borstvoeding punt com maken ze onderscheid tussen vriezer = minus 15 graden en diepvries = minus 20 graden.



Recepten heb ik verder niet maar ik denk eigenlijk alles wat met melk is en zoet is? Dus pannenkoeken, cakejes, milkshakes? Voor die laatste hoef je er alleen fruit bij te doen.

IJsjes schijnen lekker te zijn met dit weer. En ik had zelf altijd geroepen dat ik met 2 jaar er pannekoeken van zou bakken, maar het is er nooit meer van gekomen.



Verder gooi ik het ook overal door het eten als ik ben vergeten melk te kopen. Dus ik heb geregeld spinazietaart, kaassaus, lasagne of wat dan ook gemakt met moedermelk ipv koeienmelk :stuck_out_tongue:

Ik kom niet verder dan pannenkoekjes van niet opgedronken vriezermelk (wat overblijft als ik ben wezen werken) dan hoef ik niks weg te gooien en ze vinden het hier helemaal geweldig :mrgreen:



Maar het blijft echt wel langer dan 3 maanden goed hoor, zeker in de diepvries kun je het zonder problemen minstens een half jaar bewaren. Wel is het natuurlijk zo dat de samenstelling van de melk veranderd naarmate je kindje ouder wordt. Maar dan nog geef ik liever ‘oude’ vriezermelk dan kunstvoeding als er geen vers beschikbaar is.

Om de een of andere reden staat het me tegen zelf de moedermelk te drinken. :think: Dat beperkt al aardig in de receptjes (ook in pannenkoeken eigenlijk dus)…

Ijsjes, dat moet wel met een stokje erin neem ik aan ?