Moederfiets

Nou heb ik wel besloten welk fiets stoeltje ik ga aanschaffen, maar we moeten ook nog zo handig een goede fiets hebben :mrgreen:

ik ben al een aantal dagen rond aan het neuzen of het web en marktplaats, merken, prijzen en ervaringen. ben ook van plan even langs de fietswinkel te gaan.

maar ik ben heel erg benieuwd naar welke fiets jullie hebben en wat jullie eventuele goede/slechte ervaringen zijn.

Heb geen speciale moederfiets. Ik heb een batavus padova deluxe (elektrische fiets) en het is een heerlijke fiets. :slight_smile:

Ik heb geen moederfiets, maar heb pasgeleden de gazelle miss grace gekocht. Ben er erg blij mee. Dubbele standaard, breed stuur en ook meer ruimte tussen stuur en zadel

Cortina Roots. Die stond toevallig bij de fietsenmaker met veel korting omdat het een model van 2011 was (in 2012 gekocht). Hij rijdt heerlijk. Ik heb er zelf een mand voorop gezet, en met 2 kinderen en mand is het wel zwaar. Dus dat voorrekje en mand heb ik er weer afgehaald. Die zat er ook niet standaard op.

Hier zijn echt al een heel aantal topics over geweest :wink:

Ik heb in 2008 de Batavus Mambo Deluxe gekocht, de paarse, echt geen spijt van, heerlijke fiets!

Montego liberty met 7 versnellingen, ik ben er nog steeds verliefd op, zulke mooie kleurtjes en hij fietst ook fijn haha :mrgreen:

En de foto

Ik lees even mee, ik zit te twijfelen of ik mijn huidige fiets ga inleveren voor een mama-fiets.

Mooi Sennapen!

Ik heb al jaren de sparta amazone.

Heerlijke fiets. Wel wat zwaar, maar dat heb ik ook wel nodig als ik beide dames nog op de fiets heb mét booschappen :wink: (ipv een fietsstoeltje zit er nu een zadeltje op de stang waardoor ze allebei nog op de fiets kunnen bij mij)

De school is 5km fietsen, en dat doe ik dus in totaal 4x per dag. Het is echt een onwijs goede fiets!

Als Rhodé alle dagen zelf gaat fietsen (vind ze nu nog te zwaar) weet ik niet of ik hem wel weg doe…zo blij ben ik nog met de fiets.

@amy ja ik was al een pagina of 3 aan het terug zoeken maar ik zag er geen meer :smiley:

@sennapen ik zie geen foto :think:

oh nu wel :smiley: mooi ja!

Hier ook Sparta… een sparta amazone classic met dubbele stang en idd inmiddels ook met zadel voorop.

Ik heb ook kort vorig jaar een mambo de luxe gehad… maar men, ik kwam gewoon niet vooruit op dat ding. Hij fietste echt een heel stuk zwaarder, als in meer kracht nodig om rond te trappen, dan mijn sparta. Batavus schijnt erom bekend te staan.

Ook bleek de bandenmaat in combi met de frame maat niet goed voor mij. Ik ben maar 1 meter 64 en kan goed op een framemaat 49 met een bandenmaat 26 inch… maar met 49 op bandenmaat 28 inch kon ik ineens niet goed meer met de voeten bij de grond en dus moest het zadel lager dan voor mijn benen weer goed… zucht gedoe van de bovenste plank… ga dus wel goed passen is mijn advies.

Overigens zijn de moederfietsen ban Bsp en Burgers ook bijzonder goed in kwaliteit en degelijkheid… als ik nu een moeder fiets moest kopen werd het een Bsp Seine Evo.

Maar ik rijdt nog immer op mijn 10 jaar oude amazone en ben aan het sparen voor een sparta amazone 4 life electrisch ondersteund.

ja cell, die Bsp Seine Evo komt ook vaak terug op fora en testen valt me op.

die is ook wat betaalbaarder

cortina roots… liefste had ik de batavus mambo de luxe gehad, maar vond die te duur…

vandaar een 2e handse cortina

Hier ook de Montego Liberty, heb hem nu 4 jaar, en hij bevalt nog steeds prima!

Ik heb de Gazelle Bloom en vind deze heerlijk fietsen. Als je niet goed weet welke fiets je wilt, dan zou je ook eens naar een fietsenwinkel kunnen gaan waar ze meerdere merken hebben, zodat je kunt uitproberen en vergelijken. Ik denk dat het ook van je eigen lengte en voorkeuren afhangt welke fiets voor jou fijn is.

hier een sparta amazone. 2e hands overgenomen van een collega, hij is nu 7 jaar oud maar is nog steeds in uitstekende staat, fietst meer dan prima, en heeft de laagste instap van alle moeder fietsen (voor een paar jaar geleden iig nog wel)

zelfs met beide kinderen en boodschappen is hij nog vrij stabiel. ben er nog steeds erg blij mee.

ga naar een fietsenwinkel en probeer een paar fietsen uit. heb ik ook gedaan en toen wist ik zeker dat ik de sparta wilde.

Hier ook een sparta amazone. 2e hands overgenomen en nu zelf al 5 jaar ong. in gebruik. Hij begint hier nu wel kuren te vertonen ( slecht achterwiel nu ) maar hij is wel superstevig en ik vind dat hij erg veel trekt. Veel boodschappen, ik heb er nu 3 jaar ook een kind op achterop waarvan af en toe ook een 5-jarige. De fiets was 3 jaar oud toen ik hem kocht dus nu 8 jaar oud. Een nieuw achterwiel word me te duur dus we lappen hem op door af en toe spaken te vervangen en de kwaaltjes te verhelpen.

Hij is zwaar maar degelijk. Als ik echter straks nog maar 1 kind op de fiets heb, zou ik niet meer kiezen voor zo’n zware fiets maar een gewone huis-tuin-keuken fiets. Ik zou zeggen idd probeer er een paar uit. Soms staan er ook leuke 2e hands bij de fietsenmaker. Zo kon ik laatst een batavus delivery bike overnemen, maar toch besloten nog ff te wachten want die was ook loodzwaar en daar wil ik juist vanaf in de toekomst…

Bloom! Helemaal blij mee :thumbup:

nou weken op internet rondgekeken en 4 fietsenwinkels afgegaan en meerdere test ritten gehad vandaag de gazelle bloom in het wit besteld.

nu helaas nog 4/5 weken wachten tot hij binnen is :lol: