Moederfiets welke maat?

Ik wil een moederfiets sparta bestellen. Nu heb ik al gezocht…maar ik heb geen idee welke maat ik moet hebben.



Dus ik zou graag willen weten welke maat fiets jullie hebben en hoelang jullie zelf zijn.



Ik ben 176 dus denk dat ik dan de 60cm moet hebben. Anders wordt het 54 of 48 cm maar dat lijkt me te klein omdat ik bij een normale fiets een 56 cm zou moeten hebben.



Wie o wie heeft de tip?!

@marjolein98 wrote:

Ik wil een moederfiets sparta bestellen. Nu heb ik al gezocht…maar ik heb geen idee welke maat ik moet hebben.



Dus ik zou graag willen weten welke maat fiets jullie hebben en hoelang jullie zelf zijn.



Ik ben 176 dus denk dat ik dan de 60cm moet hebben. Anders wordt het 54 of 48 cm maar dat lijkt me te klein omdat ik bij een normale fiets een 56 cm zou moeten hebben.



Wie o wie heeft de tip?!




Heel geintereseerd in een fietsenwinkel doen en een maat passen en dan thuis via internet een fiets kopen?



Ik had een 54 en ben 1.71m, de stang kon nog wat uitgetrokken worden en ik weet niet of de 60cm te groot zou zijn, dus dat zou je moeten proberen.

ik heb de 48 inch, ben dan ook maar 1 meter 64

je zou het even moeten proberen, want het is maar net hoelang je benen zijn





ik ben 1,87 en heb de framemaat 61… volgens de fietsenmaker zou ik 65 ook nog wel kunnen hebben, maar ik kom liever met mn voeten goed bij de grond als ik kinderen op de fiets heb… dus ik heb de 61 van gazelle bloom

@mama van anne wrote:

@marjolein98 wrote:
Ik wil een moederfiets sparta bestellen. Nu heb ik al gezocht…maar ik heb geen idee welke maat ik moet hebben.



Dus ik zou graag willen weten welke maat fiets jullie hebben en hoelang jullie zelf zijn.



Ik ben 176 dus denk dat ik dan de 60cm moet hebben. Anders wordt het 54 of 48 cm maar dat lijkt me te klein omdat ik bij een normale fiets een 56 cm zou moeten hebben.



Wie o wie heeft de tip?!




Heel geintereseerd in een fietsenwinkel doen en een maat passen en dan thuis via internet een fiets kopen?



Ik had een 54 en ben 1.71m, de stang kon nog wat uitgetrokken worden en ik weet niet of de 60cm te groot zou zijn, dus dat zou je moeten proberen.




haha idd dat zat ik zelf ook al te denken…

@Cell wrote:

ik heb de 48 inch, ben dan ook maar 1 meter 64




Same here!

ik ben 1.71 en heb ook de 54 inch.





De 48 was voor mij te klein zei de verkoper. Met de 54 en dan het zadel in de laagste stand kan ik met beide voeten bij de grond komen.

Dit was volgens hem het beste.



Succes met uitzoeken.

Oke dus jij ook een 54. Ik ben dan alleen 5cm groter.



Ik zie nu dat de maten voor de fiets die ik wil 46 53 of 57 is. Dus dan zal misschien toch de 53 goed voor mij zijn als het zadel iets omhoog staat :smiley:

je moet de binnenmaat van je benen meten van je hiel tot je lies.



De berekening heb ik ff gekopieerd van een online fietsverkoper:



U meet uw binnenbeenlengte.

Let op: Sta op blote voeten en houd uw benen ca. 20 cm uit elkaar.

De uitkomst vermenigvuldigt u met 0.65



Voorbeeld:

Binnenbeenlengte is 85 cm. (0.65 x 85 cm= 55.5 cm)

dit geld voor normale fietsen b.v. stad en tour fietsen.

Voor race en hybride fietsen neemt u de binnenbeenmaat

maar doet dit dan x 0.66= maat fiets

De framemaat is dus 56 cm.

Vervolgens kiest u de framemaat die het dichtst bij deze uitkomst ligt.

U kunt ook de framemaat van uw oude fiets opmeten.

Dat is de afstand vanaf het einde van de zitbuis tot aan het hart van de trapas.

@wwb wrote:

je moet de binnenmaat van je benen meten van je hiel tot je lies.



De berekening heb ik ff gekopieerd van een online fietsverkoper:



U meet uw binnenbeenlengte.

Let op: Sta op blote voeten en houd uw benen ca. 20 cm uit elkaar.

De uitkomst vermenigvuldigt u met 0.65



Voorbeeld:

Binnenbeenlengte is 85 cm. (0.65 x 85 cm= 55.5 cm)

dit geld voor normale fietsen b.v. stad en tour fietsen.

Voor race en hybride fietsen neemt u de binnenbeenmaat

maar doet dit dan x 0.66= maat fiets

De framemaat is dus 56 cm.

Vervolgens kiest u de framemaat die het dichtst bij deze uitkomst ligt.

U kunt ook de framemaat van uw oude fiets opmeten.

Dat is de afstand vanaf het einde van de zitbuis tot aan het hart van de trapas.




Er zit ook nog verschil in de framemaat als je een fiets met of zonder verend zadel hebt, ik geloof dat je met verend zadel 5cm van je framemaat moet aftrekken omdat het zadel al hoger staat door het verende deel.

ja klopt. Maar deze berekening is voor een normale fiets. En een moederfiets moet altijd kleiner geloof ik?



Maargoed we gaan zaterdag kijken voor mijn fiets en dat is een 53 cm. Volgens de meneer van de fiets moet dat lukken en is hij iets te klein zet hij er een veerendeedelpen voor me in…ben benieuwd.



Dit is de moeder fiets die ik zoooooooooooooooo graag wilde hebben maar die nergens meer leverbaar was. En na lang zoeken heb ik er toch nog 1 gevonden :mrgreen:. Toen de bijpassende accessoires nog gezocht ook niet meer leverbaar en uiteindelijk een fietsenwinkel gevonden die ze nog had liggen.



Ik ben zo blij als een kelin kind…nu maar hopen dat de fiets as zaterdag niet tegenvalt… :think:

Lekker zo enthousiasteling :mrgreen: , alsog je iets mag uitzoeken in de speelgoedwinkel!!! Geweldig :thumbup:





Heel veel plezier met je fiets (ervan uitgaande dat het m wordt)



Ik heb m nu ruim 3 jaar en nog geen seconde spijt van en het belangrijkste ik heb er heel veel plezier van.