jeetje kan zo gauw geen link vinden maar misschien dat sommige van jullie hem gezien hebben?
de L*dl verkoopt een moederfiets. ik heb m in het echt gezien en even aan gefrunnikt enzo maar wil toch even weten wat jullie ervan vinden. hij kost 279 euro en ik ga er geen touren mee fietsen. ik wil er gewoon mee naar het volgende dorpje kunnen fietsen.
zou het wat zijn?
(zoekt verder naar een link)
# Stevig stalen frame, met extra ruime, lage instap en een breed stuur
Met een comfortabel zadel, verstelbare stuurpen, dubbele standaard, AXA slot (met ART-keurmerk), bel en verlichting
Versnellingen: Shimano Nexus 3
Framehoogte: 53 cm, banden: 26 inch
Remmen: Rollerbrake Shimano (voor en achter) 10 jaar garantie op het frame en de voorvork en 2 jaar op overige onderdelen (m.u.v. slijtage).
I love you :inlove:
Ik ken hem niet en ook niet in het echie gezien maar hij lijkt wel erg veel op degene die ik heb! Mijne komt bij de Makro weg en is van Kaptein. En daar ben ik heel erg tevreden over! Ik doe ALLES met meneer op de fiets van boodschappen tot CB etc. :thumbup:
Bedoel je de Lidl ? Mag je gewoon neerzetten hoor! :mrgreen:
hij heeft maar 3 versnellingen… persoonlijk zou ik kijken voor een met 7… via mp kun je ze ook heel goedkoop kopen…
:inlove: Ik heb geen idee, maar ga zeker kijken! :inlove:
Mijn man is fietsenmaker en noemt alle fietsen die van de Hema/ Halfords/ Aldi en weet ik veel waar vandaan komen, een “kliko-bike” :shifty: …
Is toch een fiets die intensief gebruikt gaat worden en nogal wat gewicht mee moet dragen; ik zou voor een echt merk gaan :think: .
Dus succes met je keuze!
Wat betreft die versnellingen, mijn moederfiets heeft ook 3 versnellingen (sparta) en dat gaat prima vind ik.
ik heb hem zien staan, ziet er goed uit voor die prijs. Maar wat ik wel jammer vind:
- er zijn maar 3 versnellingen, niet nodig om er meer te hebben voor kleine afstanden (heb er zelf ook maar 3) maar voor mijn volgende keus wel want we fietsen onwijs veel en ook lange afstanden
- stuuromslagbeveiliger heb ik nu ook op deze manier en vind het niet echt prettig. de veer is verbogen en is er tussenuit gevallen. Kan je er zo een nieuwe op laten zetten hoor, maar ik vermoed dat die er ook binnen een jaar af ligt :eh: moet er wel bij zeggen dat ik mijn stuur soms echt heel erg moet omslaan omdat ik anders de bocht met de fietskar de tuin in niet kan maken, das natuurlijk niet goed voor de veer :lol:
Ik ben op zoek naar een ‘duurdere’ variant (keus is nu batavus mambo ivm het doorlopende frame, maar eerst moet de schuur opgeknapt zijn vanwege groot vochtprobleem dus helaas moet ik nog even geduld hebben). ik heb nu ook een goedkope van 299 euro, maar je merkt wel dat het mindere kwaliteit is. Maar hij is ook goedkoper dus wat de prijs - kwaliteit verhouding betreft denk ik dat het wel een goede fiets is.
maar helaas kan ik er dus eigenlijk niet veel over zeggen.
ik geloof niet dat het een kliko-bike is maar je zult er minder lang mee kunnen doen dan gazelle/batavus/sparta. maar daar is de prijs ook naar hé
succes, hij zit er iig wel erg leuk uit vind ik
ik vind 'm er heel goed uitzien, ook goede kenmerken. Als je geen 100km avchter elkaar gaat fietsen, zijn 3 versnellingen voldoende (vind ik). Ik heb zelf een Limit Xalina (van Halfords) en das echt geen klikogevalletje hoor!
Als ik de foto’s zo zie, is 'ie zowat 't zelfde. :inlove:
de kwaliteit is natuurlijk wel minder, maar niet slecht nee. Was pas in de fietsenwinkel en daar stonden de cortina, gazelle, batavus, sparta en andere bekendere merken. Die zijn zo 200 tot 600 euro duurder dan deze lidl fiets en mijn moederfiets. Dat zie je en dat merk je met fietsen ook wel een beetje.
De fietenverkoper zei ook niet dat mijn moederfiets niet goed was. Hij zei zelf, deze fietsen blijven bestaan, die zag je 3 jaar terug (toen ik hem kocht) die zie je nu nog en die zie je over zo’n 10 jaar nog steeds. Omdat er mensen zijn die er niet zoveel geld voor (over) hebben. Hij zei zelfs toen ik vertelde dat ik op zoek ga naar een beter merk waarom?? Deze voldoet toch? (hij wilde wel verkopen maar vond dat ik er wel goed over na moet denken omdat het toch een behoorlijke uitgave is en of het die investering wel waard was… )
wil er eigenlijk mee zeggen dat niet iedere fietsenmaker vind dat het kliko bikes zijn…