Moederdag is niet makkelijk

Ik heb net Mischa opgehaald uit de psz. Hij heeft daar een cadeautje voor moederdag gemaakt, en kreeg dat nu ingepakt mee naar huis.

Hij heeft het stevig vastgehouden op de fiets en thuisgekomen wil hij het open maken: hij denkt dat het cadeautje voor hem is!

Ik uitgelegd wat de bedoeling is, en dat hij het mag verstoppen: hij werd vreselijk verdrietig en boos, en staat nu (een kwartier later) nog na te snikken.



Het valt niet mee, zo’n eerste moederdagcadeautje van de psz :wink: .

anna kwam vorige week al thuis met haar moederdag cadeautje…



In de auto heeft ze het stevig vastgehouden, en verteld dat ze gekleurd had… eenmaal thuis gekomen kwam ik er niet onder uit, en moest ik het van haar uitpakken… we hebben er maar niet moeilijk over gedaan, en wij hebben nu dus een mooie zelfgemaakte koektrommel staan…



ach, over een jaar of twee zal ze het fenomeen “wachten” toch wel begrijpen?





hoe gaat het nu met mischa?

Dan hebben ze niet veel gedaan aan “voorbereiden” :shock:



Hier heeft juf het cadeau in 2 dagdelen laten maken en steevast erbij verteld hoe speciaal “moederdag” is en dat ze het meekregen maar pas op 11 mei aan mama moesten geven.

Hier dus geen drama’s. Het moest in de kast en mee op vakantie omdat papa vertelde dat we moederdag op vakantie zouden vieren en behalve dat ze me wel al meteen vertelde WAT ze had gemaakt :mrgreen: snapte ze prima dat het cadeau voor mama was.



Of zou dat zijn omdat Aniek ietsje ouder is? :think:

@Cell wrote:

Dan hebben ze niet veel gedaan aan “voorbereiden” :shock:




hmmm je doet alsof het een vreselijk iets is :think: Het is toch niet zo gek dat kleine kindjes het nog niet helemaal precies begrijpen en er misverstanden zijn als denken dat het cadeautje voor jou is of niet snappen dat het pas die zondag mag worden gegeven?
Van mij hoeven ze echt niet dágen lang te gaan voorlichten hoe dat nou zit met moederdag...
En denk dat de leeftijd van Aniek ook wel echt beter is om het precies te begrijpen.


tamma, is het allemaal nog een beetje goed gekomen?

Hier hadden ze het ook al dagdelen van te voren voorbereid. Anne wist dat het voor mij was en wist dat het voor ‘moede-dag’ was, wanneer dat dat is dat weet ze natuurlijk niet. Toen het zover was heeft mn partner het pakketje gepakt en ze zei uitzichzelf erbij dat dat voor mij was, voor moede-dag.



Het gaat zich niet om het moederdag gebeuren, maar wel dat ze kinderen iets bijbrengen en leren dat niet alles meteen kan of moet. PSZ is een voorschool, dus ik vind het wel van belang dat ze ook dingen leren.

Kaylee was ook zo verdrietig… die kwam vlak voor de vakantie al thuis met een moederdagcadeautje, huilend (papa had haar opgehaald, ik zat toen in mijn kraamtijd :inlove: ). Ze snapte het gewoon niet dat t niet voor haar was. Ik heb t haar laten open maken, na twee seconden keek ze er niet meer naar om en toen heb ik t gewoon weer ingepakt. Dan maar even niet pedagogisch verantwoord, het was al een moeilijke week genoeg voor haar, met opeens zo’n baby in huis :lol: :wink: Zondag heeft ze het toen aan mij gegeven, geen drama meer over gemaakt. Waarschijnlijk dacht ze “pfff die ken ik al” :lol: Ach, volgend jaar beter :wink: