Waar elke andere moeder voorgoed vervuld zou zijn van wrok, heeft de 32-jarige Miriam blijkbaar minder moeite met de moordenaar van haar dochtertje. Wat heet: ze vergaf hem onmiddelijk en trouwde onlangs met de wrede man.
De 4-jarige Leonie werd twee jaar geleden vermoord door de Duitse oud-politieagent Andreas B. Hij bracht zwaar letsel toe, door haar met een voorwerp op haar hoofd te slaan. Toen hij haar vijf dagen later heftig door elkaar schudde, overleefde het kind de verwondingen niet.
Stiefvader Andreas werd door de rechter omschreven als ‘extreem gevoelloos’ en werd veroordeeld tot 7,5 jaar cel. Moeder Miriam bleef echter verliefd op hem en besloot in de gevangenis met de moordenaar te trouwen. Samen pleiten ze nu voor strafvermindering voor Andreas.
:shock: :shock: :shock: :shock: :o :o :o :silenced: :silenced: :sick: :sick: :sick:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
:shock: :shock: :shock: :sick:
gevalletje stockholmsyndroom??? of gewoon gestoord…
ik krijg het er gewoon koud van
:**: :vlinder: :kaars: voor het kleine meisje
Tja, echt weer op een mediamanier geschreven he, maar zoals ik het lees waren ze al een stel toen hij haar dochtertje vermoorden. En werd ze niet verliefd op hem NADAT hij dit met haar dochter had gedaan…
Vind ik toch wel een belangrijk punt aangezien liefde heel veel rare dingen met mensen doet. Kijk maar naar al die verhalen van vrouwen die bij hun vent blijven ook al slaan ze hun en de kinderen, emotionele/fysieke mishandeling etc.
Echter blijft het een naar iets dit.
wat hier voor psychologie achter zit boeit me…onbegrijpelijk voor een normaal denkend mens :roll: :shock:
arm hummeltje :kaars:
@Madre wrote:
Tja, echt weer op een mediamanier geschreven he, maar zoals ik het lees waren ze al een stel toen hij haar dochtertje vermoorden. En werd ze niet verliefd op hem NADAT hij dit met haar dochter had gedaan…
Vind ik toch wel een belangrijk punt aangezien liefde heel veel rare dingen met mensen doet. Kijk maar naar al die verhalen van vrouwen die bij hun vent blijven ook al slaan ze hun en de kinderen, emotionele/fysieke mishandeling etc.
hm ik zou geen grijntje liefde kunnen voelen voor degene die mn kind vermoordde, ook niet als ik dat voor die tijd wel deed…blijft ONbegrijpelijk…
@kristalkindje wrote:
@Madre wrote:Tja, echt weer op een mediamanier geschreven he, maar zoals ik het lees waren ze al een stel toen hij haar dochtertje vermoorden. En werd ze niet verliefd op hem NADAT hij dit met haar dochter had gedaan…
hm ik zou geen grijntje liefde kunnen voelen voor degene die mn kind vermoordde, ook niet als ik dat voor die tijd wel deed…blijft ONbegrijpelijk…
Nee, ik ook niet ik had hem zelf al dood gemaakt en duizenden vrouwen met ons ook niet, maar er zijn dus ook duizenden vrouwen die dat wel (zouden) kunnen.
jah …onbegrijpelijk, ben echt benieuwd wat voor psychologie daarachter zit…ik bedoel…dat moet toch een achtergrond hebben
Ik vind het dus ook onbegrijpelijk
Tjeee hier snap ik echt niets van.
Liefde voelen voor de moordenaar van je kind, ik had die man zelf vermoord :twisted:
onbegrijpelijk
Ja maar, stel je nou eens voor dat jullie liefde van je leven in een vlaag van agressie zoiets doet (natuurlijk niet met de bedoeling om…)?
Hij had 5 nachten niet geslapen, het kind huilde 3 dagen en 3 nachten, jullie hadden even een slechte verstandhouding, het kind krijste zo hard dat bij hem de stoppen doorsloegen.
Het bericht is natuurlijk heel zwart-wit opgesteld, maar wat als het onze liefde van ons leven was die dat in een vlaag van verstandsverbijstering deed?
:think:
ik kan me niet voorstellen dat je in een vlaag eerst zwaar letsel toebrengt door met een voorwerp op het hoofd van een kleuter te slaan en dan vervolgens 5 dagen later weer een vlaag krijgt en het zwaargewonde kind door elkaar gaat schudden. Dat lijkt mij geen vlaag meer. En de moeder vind ik ongelooflijk stom. Sorry… Hoe kun je het iemand vergeven dat hij je kind vermoord heeft. Ik kan veel vergeven maar als iemand mijn kind dood zou maken dan is ie van mij :shifty:
@Ninanien wrote:
ik kan me niet voorstellen dat je in een vlaag eerst zwaar letsel toebrengt door met een voorwerp op het hoofd van een kleuter te slaan en dan vervolgens 5 dagen later weer een vlaag krijgt en het zwaargewonde kind door elkaar gaat schudden. Dat lijkt mij geen vlaag meer. En de moeder vind ik ongelooflijk stom. Sorry… Hoe kun je het iemand vergeven dat hij je kind vermoord heeft. Ik kan veel vergeven maar als iemand mijn kind dood zou maken dan is ie van mij :shifty:
Amen!
Ook al jankte dat kind 10 dagen 24 uur per dag,dan nog spoor je niet als je dan de controle over jezelf verliest.
Die moeder spoort gewoon niet mischien heeft ze het geluk dat hij weer eens controle over zich zelf verliest en haar een harde kanl verkoopt :evil:
:shock: :o :wall: :evil:
Tja als die man extreem gevoelloos is dan zal er aan die vrouw ook wel een steekje los zitten om met hem om te blijven gaan.
Heel veel vrouwen weten heus ergens wel dat hun man of vriend hun kinderen misbruikt maar hun soort van eigen belang om die man niet af te vallen is groter dan voor hun kind op te komen. Op een of andere manier kunnen ze of willen ze dat niet. Meestal klopt er dan aan die vrouwen ook iets niet dat je aan zo’n man wil blijven plakken.
Veel vrouwen die mishandelt worden gaan ook gewoon weer terug en menen nog heel veel van die man te houden :roll:
@Judith75 wrote:
Stiefvader Andreas werd door de rechter omschreven als ‘extreem gevoelloos’ en werd veroordeeld tot 7,5 jaar cel.
7,5 jaar maar? :shock: :thumbdown:
Oh jongens… Waar gaat het heen op deze aardkloot :thumbdown:
En dat die moeder nog bij hem blijft ook… Wat een dom wicht! :silenced: