sjoh wat een druktemakers zijn jullie zeg, ik zie geen oordelen alleen maar een mening… en ja de moeder in dat stukkie moet zich diep schamen… en wat maakt eruit wat erin staat moeder vader opa oma broertje zusje… het gaat om het idee dat er tijd gekocht moet worden
sjohhhhhhh :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
diegene die hier zo heftig op reageren hebben duidelijk niet veel beters te doen… je kan beter de tijd die je hebt genomen om dit te typen aan je kindjes besteden als je elk woord ook maar letterlijk neemt…
en iedereen zijn eigen mening !!! :thumbup:
einde discussie!!
ooo en heel veel moeders werken extra bij en idd was het vroeger anders…!! en sommige moeten werken omdat het moet niet alleen voor luxe maar ook voor eten… maar je hebt er ook bij die 5 dagen per week hele dagen kinderen op de creche dumpen en het weekend uitslapen en de kindjes wegbrengen naar oma of wie dan ook…
@Tatjana_Martin wrote:
het gaat om het idee dat er tijd gekocht moet worden
nee joh… daar gaat het helemaal in de discussie niet meer om!!!
einde discussie!!
je bedoeld.... voor jou?
ooo en heel veel moeders werken extra bij en idd was het vroeger anders...!! en sommige moeten werken omdat het moet niet alleen voor luxe maar ook voor eten.... maar je hebt er ook bij die 5 dagen per week hele dagen kinderen op de creche dumpen en het weekend uitslapen en de kindjes wegbrengen naar oma of wie dan ook....
En als vanzelfsprekend (en veel voorkomend) Dump je de kids op de creche... en breng je ze weg naar oma..
Niet erg hoor... maar in dit soort kleine dingen zit hoe je het wend of keert... een oordeel...
Doe ik ook een duit in het zakje.
Ik ben blij dat mijn ouders kunnen terugkijken op een leven (ze zitten nog niet in het bejaardentehuis hoor, maar terugkijken kun je ten alle tijden he ) dat meer behelsd heeft dan alleen mij en mijn zussen opvoeden. Ze hadden beiden een goede educatie, studie, bijscholingen, interessant beroepsleven, druk sociaal leven. Nu nog steeds staan ze hierdoor met beide benen in het leven en het lijkt soms dat ze drukker bezet zijn dan ik!
Heel goede herinneringen heb ik aan de momenten dat het gezin volledig tijd had voor elkaar, vakanties, de zondag, etc.
Kwaliteit van tijd vs kwantiteit.
@inkie wrote:
gelukkig heb ik hele normale kinderen… die vragen niet om geld om aandacht te kopen, maar krijgen gewoon een driftbui om te laten merken dat ze aandacht te kort komen:mrgreen: :inlove:
Meestal ook mijn wake-up call :mrgreen:
Ik werk nu een aantal weken full-time (gelukkig tijdelijk) buiten de deur en ‘dump’ de kinderen bij oma 5 dagen per week. Gewoonlijk is het 3 dagen buiten de deur en de andere dagen doe ik thuiswerk. Gek genoeg ben ik nu relaxder dan wanneer ik ze vaker gewoon thuis heb maar in mijn geval komt dat doordat ik dan weet dat er werk ligt te wachten en ik het gevoel heb de kinderen ‘er tussendoor’ te moeten doen. Nu ben ik VRIJ als ik met ze samen ben en kan ik ze veel meer aandacht geven. Zij vinden het echter prettiger in de normale situatie, verkiezen dus kwantiteit boven kwaliteit zeg maar (naar aanleiding van een vorig stukje).
Mijn eigen ouders werkten ook, moeder kwam wel in de wao toen ik een jaar of 9 was geloof ik en toen was ze thuis. De weekenden waren altijd gereserveerd voor leuke dingen met mij samen, uitstapjes, pretparken etc etc. Het is dat ik meestal m’n vriendin mee mocht nemen en dat die het nog wél weet, ik ben alles kwijt, weet er geen fluit meer van, kijk naar foto’s en denk ‘zal wel dan’. Misschien was ik ook meer van de kwantiteit dan de kwaliteit, kan me namelijk nog wel kleine dingen herinneren als dat mijn vader me altijd zaterdagmorgen naar paardrijles bracht en dat ik altijd pippi keek met mijn moeder en dat we dan appels uitboorden en die tijdens pippi opaten. Gek eigenlijk hoe je geest werkt.
Yvonne
Hmmm even kort maar krachtig…
Ik moet wel gaan werken !
Soms is het ook echt anders…
Krij vaak te horen jeetje hoe doe je dat…
Ja moet ook mijn huis betalen, en een hoop finaciele schulden door mijn ex…
Kind wil graag ook eten, en kleertjes en schoenen…
Ik heb geen luxe in huis, rij een normale auto, moet wel want kind zit 0.30 min van school af met de auto !
(http://www.ikzoek een rijke man .nl haha )