Moeder mag ik je wat vragen ??

@Sandra wrote:

Ja omdat hij het geld aan zijn moeder vroeg whahahaha ja weet ik veel ,meestal moeten de vaders werken ,en werken moeders vaak bij voor luxe i.p.v te kiezen voor de opvoeding van de kinderen …

de kinder opvang zit overvol ,ik schrik daar wel eens van .

Dit is trouwens tegen niemand persoonlijk bedoelt he

Ik kan zelf een aantal ouders waarvan ik denk hoe hebben jullie in godsnaam een kind kunnen nemen …

Maar ja ik ben waarschijnlijk een ouderwetse moeder !!

Woh hier schrik ik van, het staat bol van de oordelen. Hoezo MOETEN de vaders meestal werken? Die kunnen net zo goed als de moeders partimen, en hoezo werken moeders vaak voor de luxe? Hier werken we allebei voor dezelfde rekeningen hoor, en sparen we allebei voor de luxe. Waarom zou mijn salaris luxe zijn en zijn salaris noodzakelijk? Waarom niet andersom, of van beide een gedeelte noodzakelijk en een gedeelte luxe?

De kinderopvang zit overvol? Dat is wrs meer een kwestie van jarenlange achterstand in het onstaan van die dingen. Er zijn simpelweg te weinig plekken…

En een kind nemen is een uitspraak die sowieso allang uit de gratie is.

Sneu voor het jochie, maar wat mij betreft had er juist eerder vader als moeder kunnen staan, de meeste nederlandse kinderen zien namelijk hun moeder te weinig, en hun vader zelden…

HEt gaat er in mijn ogen niet om WIE er staat, maar DAT het er staat!!

De boodschap is bij iedereen duidelijk, daar gaat het toch om??

Of vader nu werkt, moeder teveel kokt of ze alletwee geen tijd hebben, het gaat erom dat dit kindje, in dit verhaaltje, tijd van z’n moeder wil kopen. Je had iedereen in kunnen vullen, toevallig staat er moeder…

Dacht dat dat wel ontzettend duidelijk was in het stukje… :shifty:

Ik vind het een beetje een uuuh…simpel stukje…krijg er ook geen brok van in mijn keel :shifty:

Kan me voor de rest aansluiten bij Preggie en Inkie en dat heb ik niet heel vaak geloof ik :wink: :mrgreen: 8)

Deze moeder werkt om te kunnen eten aangezien in ‘‘deze tijd’’ nog best vaak niet alleen de vader kán werken,hier iig niet.

Daarbij werk ik op zich best graag… :angel:

En maar 2 dagen…

Maarrrrrrrrrrrr ik denk idd dat het net zo goed door andere dingen kan komen…ik KoK ook teveel soms :oops: en juist op mijn werkdagen krijgen mijn kids in mijn beleving meer ‘‘oprechte’’ aandacht van me omdat ik ze heb gemist dan als ik de hele dag thuis ben en dus ook KoK en alles lekker zijn gangetje gaat :angel:

Maar idd de strekking van het verhaal is duidelijk…

Maar werken voor 7 euro per uur :shock: :o :naughty:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

:silenced:

En ik denk trouwens ook erg aan een alleenstaande moeder bij dit verhaal :think:

Moet denken aan mijn sm…die heeft 3 kids alleen opgevoed en al wilde ze nog zo graag bij ze zijn ze MOEST werken…aangezien hun vader de benen had genomen zonder een cent te betalen… :twisted:

@inkie wrote:

@Sandra wrote:
Ja omdat hij het geld aan zijn moeder vroeg whahahaha ja weet ik veel ,meestal moeten de vaders werken ,en werken moeders vaak bij voor luxe i.p.v te kiezen voor de opvoeding van de kinderen …

Ik kan zelf een aantal ouders waarvan ik denk hoe hebben jullie in godsnaam een kind kunnen nemen …

Woh hier schrik ik van, het staat bol van de oordelen. Hoezo MOETEN de vaders meestal werken? Die kunnen net zo goed als de moeders partimen, en hoezo werken moeders vaak voor de luxe? Hier werken we allebei voor dezelfde rekeningen hoor, en sparen we allebei voor de luxe. Waarom zou mijn salaris luxe zijn en zijn salaris noodzakelijk? Waarom niet andersom, of van beide een gedeelte noodzakelijk en een gedeelte luxe?

De kinderopvang zit overvol? Dat is wrs meer een kwestie van jarenlange achterstand in het onstaan van die dingen. Er zijn simpelweg te weinig plekken…

En een kind nemen is een uitspraak die sowieso allang uit de gratie is.

Sneu voor het jochie, maar wat mij betreft had er juist eerder vader als moeder kunnen staan, de meeste nederlandse kinderen zien namelijk hun moeder te weinig, en hun vader zelden…
wat een drama ,wordt er van gemaakt zeg …en ik snap ook wel dat je niet een kind neemt pfffffffffffffffff laat ik dan zeggen hoe halen sommige het in hun hoofd om te proberen een kindje te krijgen .of er überhaupt al aan te denken !!!(hopelijk zeg ik het nu goed )

en nu praat ik even in mijn (MIJN HE) straatje …

Ik bleef thuis tot mijn kinderen 6 jaar waren tot die tijd kwam in rond van het geld wat mijn man verdiende (en was er weinig ruimte voor extra’s )

en nu geen commentaar op het geld van mijn man (want wat van hem is is van mij en andersom ) maar het geld wat mijn man verdiende

Dat de kinderen naar de grote school gingen zeg maar ,ging ik onder school tijd werken (en ja dat was in mijn ogen dan voor de extra dingetjes )

Maar ik ga verder geen uitleg geven ,en neem me niet kwalijk als ik alles volgens jou verkeerd omschrijf of beleef of veroordeel …

Het gaat hier toevallig om een jongetje en zijn moeder …

@Sandra wrote:

:shock:

Hoewel ik nog even lichtelijk in shock ben van je reactie :snooty: (tja, als je je mening en oordeel ongezouten geeft kun je een andere kijk daarop verwachten en sluit me bij deze volledig bij Inkie en Preggie aan) zit ik nog te dubben of ik het stukje lachwekkend of opruiend moet nemen (allesbehalve serieus).

Ik lees in het verhaal juist dat moeders thuis is, waardoor het kind om geld kan vragen :mrgreen: En hoe kwam hij al aan dat geld onder z’n kussen? :eh:

@Sandra wrote:

en nu praat ik even in mijn (MIJN HE) straatje …

Ik bleef thuis tot mijn kinderen 6 jaar waren tot die tijd kwam in rond van het geld wat mijn man verdiende (en was er weinig ruimte voor extra’s )

en nu geen commentaar op het geld van mijn man (want wat van hem is is van mij en andersom ) maar het geld wat mijn man verdiende

Tja in mijn straat werken de vrouwen ook om de vaders de kans te geven wat minder te kunnen werken en ook gewoon vader te zijn en niet enkel kostwinnaar........volledig thuis blijven zou voor mijn man een meer als 40 urige werkweek betekenen en dat zou hem alle mogelijkheid om te vaderen ontnemen. Dat gebeurt nog steeds o heel veel lekken, ik denk dus nog steeds dat kinderen hun vader structureel veel en veel minder te zien krijgen als hun moeder.

@Sandra wrote:

@~Marion~ wrote:
Ik heb hem, enigszins aangepast ook op de site van mijn meiden staan!
ik wou even kijken maar dan moet ik een wachtwoord aanvragen he ?

Yep! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ik heb het zo:

“papa, mama, mag ik jullie een vraag stellen?”

“Natuurlijk, zeg het eens?” antwoordde de moeder.

“Hoeveel verdienen jullie per uur?”

“Dat gaat jou helemaal niets aan! Waarom wil jij dat weten?” zei de vader wat geïrriteerd.

“Ik wil het gewoon weten. Mag ik alstublieft weten hoeveel jullie verdienen per uur?” vroeg het zoontje nogmaals.

“Als je het graag wilt weten, ik verdien 8 euro per uur.” Zei de vader. En de moeder antwoordde zuchtend: â€?Ik verdien 7 euro per uurâ€?

“Oh, " zei het zoontje met een gebogen hoofd. Hij keek zijn vader aan en vroeg " Kan ik dan misschien alstublieft 6 euro lenen van jullie?”

De moeder begon boos te worden en zei: “als dit de reden is dat je ons vroeg hoeveel we verdienen zodat je geld van ons kan lenen voor een stom speeltje of iets stoms dan kun je nu meteen richting je kamer lopen om meteen naar bed te gaan en denk er goed over na hoe egoïstisch je wel niet bent. Wij werken lang en hard, elke dag opnieuw en hebben geen tijd voor kinderachtige spelletjes.”

De kleine jongen marcheerde stilletjes en teleurgesteld naar zijn kamer. Hij had zo hard die 6 euro nodig anders kon hij niet kopen wat hij al zo lang wilde hebben. De moeder moest denken aan haar zoontje zijn vraag. Hoe durfde hij zoiets te vragen aan hen om geld te kunnen krijgen. Na een uur nadat de moeder wat kalmer was geworden bedacht de moeder zich of ze niet wat te hard is geweest tegen haar zoontje. Misschien was er een reden dat hij dat geld nodig had want hij vraagt toch echter nooit om geld. Met een knagend geweten ging de moeder met de vader bij haar zoontje kijken. “Slaap je?” vroeg ze.

“Nee mama, Ik ben wakker” antwoordde de kleine jongen.

“Ik heb nagedacht en misschien ben ik toch wat hard geweest tegenover jou” zei de moeder. “Het was een lange zware vermoeide dag en dat heb ik op jou afgereageerd.â€? “Hier heb je die 6 euro waar je om vroeg.” Zei de vader.

De jongen schoot rechtovereind en bedankte zijn ouders. “Oh, dank je wel, dank je wel!” riep hij uit blijdschap. Hij friemelde wat onder zijn kussen en pakte wat kleingeld erbij die hij onder zijn kussen verstopt had. De vader en de moeder keken verbaasd en werden boos toen ze zageg dat hun zoontje al zelf geld had. Hij begon langzaam zijn geld te tellen, uit blijdschap schitterden zijn ogen toen hij het geld zag en moest meer en meer glimlachen. Wat was hij blij. Nu kon hij eindelijk kopen wat hij wilde.

“Waarom wil je meer geld als je al geld hebt?” Vroeg de vader.

“Omdat ik niet genoeg had, maar nu wel” zei de jongen.

“papa, mama, ik heb nu 15 euro… Kan ik een uur kopen van jullie tijd?”

ik vind dat hier redelijke discussie word gemaakt over een stukje waar IK niet warm of koud van word.

Hoeveel je ook werkt , je kan altijd wel tijd vrijmaken voor je kind.

(ik wel in ieder geval)

@Jannigje wrote:

ik vind dat hier redelijke discussie word gemaakt over een stukje waar IK niet warm of koud van word.

(ik wel in ieder geval)

:thumbup:

Vind het een treffend stukje, dat voor iedereen kan gelden. Jammer dat sommigen er dan weer moeder en werkende moeder aan plakken. Ik denk dat velen er eens stil bij moeten staan en ja dan bedoel ik ook mezelf. Soms geef je in alle drukte je kind niet de aandacht die hij op dat moment wil. Niet dat je altijd direct klaar moet staan, maar denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel “nog even dit afmaken/opruimen”

Marion ff heel flauw en wil vooral geen discussie hierover, maar moest wel meteen denken: waarom in jouw stukkie de man nou weer het dubbele van de vrouw moet verdienen :shock: :silenced:

Sandra, ook ik ben het eens met Inkie en Pregje, maar geloof dat je dat zelf ook wel vindt gezien je opmerkingen over werkende moeders die wel tijd hebben en thuisblijf moeders zonder tijd. Overigens zou in jouw situatie het logischer zijn geweest als je de vader had genomen, aangezien jij thuis was en hij fulltime werkte :wink:

Mouse

Sandra…

je kunt nu wel boos of geirriteerd doen over mijn reactie… omdat het “gewoon over een jongetje en z’n moeder gaat”…

maar ik reageer niet op je verhaaltje… maar op je oordeel dat erachteraan komt.

Als het dan “zomaar” een verhaaltje is… laat die oordelen (of misschien is het belerende in je post wat mij stoort) en het heilige “ouderwetse moeder zijn” ook maar achterwege en laat het verhaaltje gewoon een verhaaltje zijn.

@Mouse wrote:

Marion ff heel flauw en wil vooral geen discussie hierover, maar moest wel meteen denken: waarom in jouw stukkie de man nou weer het dubbele van de vrouw moet verdienen :shock: :silenced:

zeikerd…

:lol: :lol: :lol: :wink: :wink: :wink:

maar je hebt wel gelijk! haha!!!

Wat ik nog over het stukje wil zeggen, is dat ik het maar rotouders vind… 8)

Boos worden op een kind dat geld vraagt :roll:

De moeder begon boos te worden en zei: “als dit de reden is dat je ons vroeg hoeveel we verdienen zodat je geld van ons kan lenen voor een stom speeltje of iets stoms dan kun je nu meteen richting je kamer lopen om meteen naar bed te gaan en denk er goed over na hoe egoïstisch je wel niet bent. Wij werken lang en hard, elke dag opnieuw en hebben geen tijd voor kinderachtige spelletjes.”

En dan later, heeft ze spijt en met een “knagend geweten”, gaat ze verhaal halen bij het manneke…

Nee, geen leuke ouders!! :mrgreen:

Maar goed, je kunt ELK woord letterlijk gaan nemen wat er staat, de boodschap is: Het kereltje krijgt te weinig aandacht van zijn ouders en wil aandacht kopen!!

Als je alle details moet gaan bespreken, wordt het wel een erg lang stuk… :think:

Moeder, vader, voogd, mag ik u een vraag stellen?”

“Natuurlijk, zeg het eens?” antwoordde de moeder, vader, voogd.

“Moeder, vader, voogd, hoeveel verdient u per uur?”

“Dat gaat jou helemaal niets aan! Waarom wil jij dat weten?” zei de moeder, vader, voogd wat geïrriteerd.

“Ik wil het gewoon weten. Mag ik alstublieft weten hoeveel u verdient per uur?” vroeg haar zoontje, dochtertje, nichtje, buurmeisje nogmaals.

“Als je het graag wilt weten, ik verdien 7, 10, 14 euro per uur.”

"Oh, " zei haar zoontje, dochtertje, nichtje, buurmeisje met een gebogen hoofd. Hij, zij, het keek zijn, haar moeder, vader, voogd aan en vroeg “moeder, vader, voogd kan ik dan misschien alstublieft 4, 8 euro lenen van u?”

Zal hier maar stoppen he :mrgreen:

Whahahaaaaa!!! Doos!!!

:lol: Nicje!

@Jannigje wrote:

(ik wel in ieder geval)

Mee eens.

Enne zelfs moeders die niet werken komt het wel eens voor dat ze geen tijd nemen voor hun kinderen. Dat vind ik een beetje stom dat dat erbij word gehaald. Van je werkt dan heb je geen tijd. Net wat Jannigje zegt zelfs als je werkt kan je tijd vrij maken.

ik hoop ook werkelijkwaar dat mijn kideren niet om geld komen vragen om tijd te kopen van mij, want dan zou ik me diepschamen.

gelukkig heb ik hele normale kinderen… die vragen niet om geld om aandacht te kopen, maar krijgen gewoon een driftbui om te laten merken dat ze aandacht te kort komen :wink: :mrgreen: :inlove:

Voor ieder uur dat ik aan Wessel besteed hou ik 5 euro van z’n zakgeld die hij krijgt als hij 14 is… dus tot z’n 21ste moet ie me afbetalen!

Leuke draai eraan gegeven nicje!!! :thumbup: :thumbup:

Marion :lol: :lol: :lol:

Inkie, heel herkenbaar!

Preggie, goeie tip :wink: