LUIK - Een moeder uit Angleur bij de Belgische stad Luik heeft haar peuter opzettelijk laten verhongeren. De alcoholistische vrouw verklaarde dat haar zoontje niet gewenst was. Ze voelde zich in de steek gelaten, omdat haar partner in het buitenland werkte.
De vrouw had dinsdag ontdekt dat haar 21 maanden jonge zoontje levenloos in zijn stoeltje zat. Ze belde twee uur later naar de hulpdiensten. Autopsie wees uit dat het lichaam van de peuter geheel geen vet bevatte, aldus justitie vrijdag.
De vrouw is gearresteerd. Ze riskeert een celstraf van tien à zeventien jaar. Haar drie andere zonen zijn overgeplaatst.
ik schrok ook erg van het nieuws, mijn manneke was bijna zo oud :shock:
zo’n vrouw moeten ze direct steriliseren en laten weg rotten in het cel zonder eten vooral.
maar maakte me ook kwaad om de jeugzorg want die is in mijn ogen ook strafbaar. alle kids uit huis halen en het meest kwetsbare kind zo’n kleintje van 2 bij haar laten zitten.
Zo’n kind had nooit hoeven verhongeren als zei zicht op de zaak hadden gehouden :evil:
En triest voor het kind dat er blijkbaar ook niemand in hun omgeving was die hem kon helpen. Geen familie oid die er zicht op had of instanties die toch door hadden moeten ehbben dat zo’n vrouw flink de weg kwijt is of verslaafd of wat dan ook.
Wat een eenzaamheid.
Die moeder is ws psychiatrisch heel erg de weg kwijt. Ik gun haar niet hetzelfde maar wel een behandeling.