Vertel me even dat jullie kinderen ook zulke krengen zijn :mrgreen:
WAT EEN PUBER.
Zo.
Ze slaat met de deuren, ze zegt dat ik stom ben, ze doet haar armen over elkaar en kijkt me aan alsof zij de wereld regeert, bleeeeh. Ze wil bij haar klasgenootje wonen of in een eigen huis. Ik zei dat ze dat dan maar moest doen maar dat was geloof ik geen goede opmerking
En 's avonds ben ik weer de allerliefste moeder van de wereld :roll:
Is het nou vermoeidheid na maanden drukte (st maarten, verjaardagen, sinterklaas, kerst etc.) of is het gewoon een kleuterpuber of zal het gewoon beide zijn (of ik heb haar verwend en is het gewoon stiekem geen leuk kind 8) )
wij gooien het op vermoeidheid… na st.maarten, sinterklaas en nu dan kerst… toch weer een paar intensieve weken school gehad…
nou als ik kijk naar ons ventje… die is gewoon bek en bekaf!
hij wordt gelukkig niet zo opstandig maar hij is ontzettend hangerig en zeurderig… :oops:
maargoed WE HEBBEN VAKANTIE! dus ik denk dat ie nu snel weer bijtrekt hoor , en ik geloof dat het wel voor alles en iedereen geld dat ze er een beetje doorzitten zo te horen op school van de andere mama’s…
dus ff rustig aandoen en dan gaaqn we er weer fris en fruitig tegen aan!
hoe vreselijk het ook is wà t je schrijft, als je het zó opschrijft kan ik niet wachten tot die tijd :inlove:
(haha sorry, de meest waardeloze reactie ooit)
O dus dit komt vaker voor… Pffieuw…
Ik dacht ook al dat die van mij een puber was in een kleuterlichaam…
Was al bang dat het aan mij lag of aan hem…
Heerlijk die herkenning :mrgreen: Hier echt precies hetzelfde, , nu zit ze schattig te kleuren en stickers te plakken maar over 2 minuten kan dat ineens helemaal anders zijn :think:
Maar goed ook hier wordt het op de afgelopen drukke periode gegooid en gaan we in de vakantie echt alles heerlijk relaxed doen. En dan maar hopen dat het ook allemaal weer wat rustiger wordt.
Lydia hier ook hetezelfde bij beide meiden…
volgens mij zijn bijna all kinderen moe of ziek…
ik had het er ook nog over met de juf van daphne, die vond het ook tijd voor vakantie, die viel het dus ook op dat de kids moe zijn…
Ohhhh, Lydia, een feest van herkenning!! Pfff, gelukkig, Myrthe is dus niet de enige!
Ik begon dus ook al serieus aan onze opvoeding te twijfelen (nog steeds wel overigens…)
Het is echt net een puber: grote mond, ontevreden, doet idd net alsof zij de wereld regeert… Oh zo vermoeiend, en héél erg irritant!! Af en toe haalt ze me het bloed onder de nagels vandaan en vind ik haar echt een kreng!
En idd, 's avonds vindt ze me weer de allerliefste van de hele wereld :?
Gisteravond lag ze te huilen in bed, ik weer naar boven. Helemaal overstuur: Ze vond het zo erg en zielig voor mij dat zij iets had gedaan wat ik nog niet wist. Zij had al een sticker geplakt, terwijl ik dacht van niet en ik had tegen haar gezegd dat ze morgenvroeg dan twee stickers mocht plakken!! Maar ja, ze zei toen meteen tegen mij dat ze zelf al een geplakt had. Nou, heel goed van je, zei ik. Niet boos oid… Om vijf minuten later in tranen uit te barsten :eh:
Begin van de ontwikkeling van een geweten ofzo?
Maar goed, maak me nu al zorgen hoe het wel niet moet zijn als ze echt een puber is…
Ah gossie… Ja dat ineens huilen in bed herken ik ook. Het is ook echt puber gedrag he…
Hier ook herkenning hoor Lydia!
Wat zijn ze moe, vervelend, opstandig etc.
goed dat er vakantie bestaat, waren ze erg aan toe.
emma is nu drie dagen vrij en werkelijk doodop… ze is zoooo moe en met de rust komt dat er nu uit… ze ligt al iedere dag voor half zeven op bed… morgen ( eerste kerstdag) hebben we eters en we zeiden al je moet morgenmiddag wel even naar bed… nou geen probleem zag ze helemaal zitten (echt hoor niet cynisch)
Hier ook zo,n draak! Vanmiddag beloven lief te zijn in de stad, gevolg: schaam me rot met een tierende en opstandige kleuter die andere vreemde kinderen wel ff commandeert wat ze moeten/niet mogen in de winkel! :shock: Pfffffff mijn handen jeukten ff hoor, kon me inhouden maar oef, oef oef! En later zegt ze dan heel lief: mama ik hou van jou en ben verliefd op je! :inlove:
Wat MOET je nu met zo,n kind!? :think:
Jihoeoeoe!!!
En ik maar denken dat ik de enige ben met een verveelde vervelende ruziezoekende zusjedwarszittende vermoeide vermoeiende kleuter!
Ben gelukkig niet de enige, ook wel eens fijn om te lezen!
:mrgreen: er is er hier ook 1 gesignaleerd…
alhoewel hij nog erg lief is vergeleken met andere kinderen…
ben bang dat onze kleine celiza een ander verhaal gaat worden tegen die tijd! :think:
Denk dat 90% van de meiden zo zijn en maar 40% van de jongens! Dat zijn meer stunters en slopers.
Daar slaat je meer het hart soms van over van schrik met wat ze NU weer uitvreten!