Is dat normaal bij 25 weken zwangerschap? Bijna iedere avond val ik rond half 9/9 uur in slaap en wordt dan even wakker om naar bed te gaan. Daarna val ik weer in een diepe slaap tot de volgende morgen zoonlief wakker wordt rond 7 uur. Heel af en toe word ik tussendoor wakker voor een plas.
's Middags als zoon slaapt, dan slaap ik ook makkelijk 1 tot 2 uur. Bij elkaar dus tussen de 10 en 12 uur per dag. Ik vind het vreselijk veel en heb ook heel de dag door het idee dat ik geen energie heb. Hoewel het tot 1,5 week geleden heel erg goed ging en ik energie voor 10 had.
Ik denk dat vermoeidheid bij iedere zwangerschap hoort. Ik weet niet bij welke termijn normaal is. Ik weet nog dat ik het ook had bij Renze, toen wat eerder. En toen ik eindelijk weer energie kreeg begon mijn rug vreselijk op te spelen, dus kon ik nog niks. Zat ik daar met al mijn energie :roll: . Deze zwangerschap gaat wat dat betreft ongeveer hetzelfde. Ik zou er maar aan toegeven, je vooral niet schuldig voelen, hulp inschakelen waar nodig en zelf doen wat je kunt.
:-*
Meestal komt zulke vermoeidheid vooral in het eerste en het laatste trimester voor, maar misschien maakt het kleintje nu net een groeispurt door?
Heb je de laatste weken je hb nog laten controleren? In mijn vorige zwangerschap was ik rond 23 weken ook ineens heel moe en toen bleek dat aan mijn hb te liggen, door het extra bloed e.d. is het normaal dat het rond die weken minder wordt, maar bij sommige vrouwen wordt het te laag, misschien even laten controleren?
Ja, normaal! Mijn ideale bedtijd is ook 20.30 - 21.00 en ook tot 07.00 (ow, zou nog langer kunnen hoor). En als de kleine man ook nog zou dutten, zou ik ook nog makkelijk kunnen slapen zodra ik ervoor zou gaan liggen.
Heb ik bij alledrie de zwangerschappen en alles is goed van hb en vitamines en noem maar op.
Fijn om te horen dat meerdere mensen daar last van hebben. Maandag moet ik naar de vk en dan vraag ik of ze even mijn hb wil controleren. Liever een keer teveel dan te weinig.
De vorige zwangerschap was erg zwaar en deze ging heel goed tot nu toe dus. Ik ben zo bang dat het nu weer “de verkeerde kant” op gaat en weer aanhik tegen een herstel van 1 jaar ofzo :?
@cees77 wrote:
Fijn om te horen dat meerdere mensen daar last van hebben. Maandag moet ik naar de vk en dan vraag ik of ze even mijn hb wil controleren. Liever een keer teveel dan te weinig.
De vorige zwangerschap was erg zwaar en deze ging heel goed tot nu toe dus. Ik ben zo bang dat het nu weer “de verkeerde kant” op gaat en weer aanhik tegen een herstel van 1 jaar ofzo :?
Gewoon even een knuffel voor jou :hug: :-*
:hug: :hug: :hug: .
Ik herken de moeheid wel hoor, bij mij wordt het nu ook steeds meer :-* , en je hebt er nog eentje lopen en dat maakt het er niet makkelijker op
Hihi bij mij wordt het steeds erger… Na een druk dagje heb ik vandaag van 17:00 tot 20:00 geslapen.
Maar ja 3x bloedprikken , 2 uur in de stad voor uitzetlijst en kaartjes uitzoeken boodschapjes was ik ook echt gaar en heb ik teveel van mezelf gevraagd.
Ow en heb het al de hele zwangerschap hoor de vermoeidheid ,maar dat zal waarschijnlijk iets medisch zijn.
@Renate_Sch wrote:
@cees77 wrote:Fijn om te horen dat meerdere mensen daar last van hebben. Maandag moet ik naar de vk en dan vraag ik of ze even mijn hb wil controleren. Liever een keer teveel dan te weinig.
Gewoon even een knuffel voor jou :hug: :-
Dank je :-
Klinkt heel bekend die vermoedheid. Ik was tijdens de zwangerschap van mijn zoon ook veel meer en vaker moe dan tijdens die van mijn dochter. Zwangerschap vreet energie en je hebt er ook nog eentje rondlopen. Goed van je dat je je HB laat controleren en gewoon lekker je rust pakken zodra het kan. Ik kreeg weer wat meer energie toen ik met verlof ging en mijn dochter gewoon naar het kdv bleef gaan. Toen had ik eindelijk tijd om even te relaxen en bij te tanken, mijn bloeddruk kelderde ook in de eerste week van mijn verlof naar beneden (van 90 naar 80, dus dat was alleen maar goed).
Vandaag een ziektedagje opgenomen. Ik voel me helemaal zwaar. Mijn ogen, mijn armen, mijn benen… Het begint geestelijk aan me te vreten :roll: Hopelijk helpt een dagje lekker relaxen. Zoonlief is op de opvang en ik lekker op de bank :thumbup:
Tot nu toe bevalt het goed
zou anders even op je HB laten prikken.
De grote klachten die ik heb komen daar vandaan. EN mijn HB was enorm gekelderd. Ik zit nu aan de ijzertabletten…
Vandaag bij de vk geweest. Mijn ijzer was 8,8. Prima dus. Fijn natuurlijk, maar aan de andere kant ook jammer. Als dat het wel geweest was, dan was er tenminste een oplossing voor.
De vk vroeg me hoeveel ik werkte (24 uur) en dat het echt geen schande was als ik minder zou gaan werken als het niet gaat. Ik ben dus er dus over aan het denken om morgen een gesprek aan te gaan met mijn manager en dan 6 uur per dag te gaan werken ipv 8. Dan kan ik na het werk nog even naar huis, bijkomen en dan zoonlief ophalen.
Nu ga ik op een werkdag om half 8 van huis en ben tussen half 6 en 6 pas thuis. Hub komt nog na mij thuis. Als ik dan tussendoor nog even naar huis kan, dan is de dag ook gelijk niet zo lang.
Dikke :hug: :hug:
Vanaf vandaag zit ik voor 25% in de ziektewet. Ik hoop dat het helpt en ik zo mijn conditie op pijl kan houden en niet helemaal uitgeput raak. Minder werken voelt in ieder geval als een bevrijding. Nu even afwachten hoe het in de praktijk uitpakt
:hug: :hug: :hug:
Ik ben toen ik zwanger was van onze dochter in totaal 1 maand niet moe geweest en voor de rest was ik ook moe moe moe
1 tip, geef er zoveel mogelijk aantoe, je lichaam heeft schijnbaar meer rust nodig
Ik ben nu net 5 weken zwanger en ben nu ook alweer moe moe moe
Amanda, wat leuk :inlove: Proficiat :thumbup: Hopelijk gaat het deze keer gewoon na 12 weken over :-*
Tnx!!
Ik hoop met je mee