Moe moe moe

Onze dochter Yinthe is in juli 2 geworden.

Ze is altijd al een slaapkop geweest maar het lijkt of ze steeds meer wil slapen/moe is.

Om een voorbeeld te geven, gisteravond lag ze rond 19 uur in bed.

Ze heeft de hele nacht geslapen maar toen we vanmorgen om kwart over 9 bij haar kwamen wilde ze nog niet opstaan.

Ze heeft nog tot 10 uur in bed gelegen.

Om 13 uur lag ze weer in bed en om kwart over 3 moesten we haar weer wakker maken.

Je zou denken dat ze er dan wel weer even tegen kan, maar tegen 17 uur zat ze alweer te gapen.

Dit gebeurd regelmatig.

Niet altijd zo erg als vandaag, maar slapen wil ze bijna altijd wel.

Is het normaal dat een kind van deze leeftijd zo moe is?

Geen idee, weet wel dat Rosa op dit moment ook heel veel slaapt.

Als ze wakker is, is ze dan wel fit?

Als ze continue moe en sloom is, zou ik even langs de ha gaan, want dat is niet de bedoeling.

Mijn kinderen zijn ook van die slaapkoppies.

Als ze wakker waren, waren ze wel ook echt wakker en niet suf ofzo.

Nu liggen ze er vaak om 19u in en om 7u moeten we ze echt wakker maken, terwijl klasgenootjes vaak pas om 20.30u of sommigen wel later naar bed gaan.

Bij een is het ook heel duidelijk te zien; hij slurpt alles in zich op, raakt heel snel overprikkelt maar is dus ook heel snel moe.

@minni wrote:

Als ze wakker is, is ze dan wel fit?

Als ze continue moe en sloom is, zou ik even langs de ha gaan, want dat is niet de bedoeling.

Ze is verder wel heel fit.

Zou weleens iets minder mogen :mrgreen:

Heel soms gaat ze tussendoor een keer op de bank liggen.

Als ze tussendoor wel fit is, dan hoort het gewoon bij haar, denk ik.

Gebruikt ze dr energie snel op en moet ze daarna weer bijtanken.

Ik heb wat dat betreft 2 vrij rustige kinderen. Merk dat sinds Giul naar school is, hij nog wel eens heel druk kan zijn, maar sinds ie naar school gaat, heeft ie zn rust meer nodig.

Rosa is over t algemeen drukker en ondernemender dan Giulian is en die slaapt ook meer dan Giulian ooit gedaan heeft.